slapen

ook ik kende het probleem van een wakker kind. Kim sliep niet veel, kon rustig 5 tot 6 uur achter elkaar wakker zijn, toen was ze nog maar een paar weken oud. Ik heb haar ook nooit laten huilen, vond ik niet nodig en bovendien was het niet veel wat ze huilde. Op een gegeven moment ben ik een vast ritme in gaan bouwen, 's ochtends badderen, flesje drinken, nog wat in de box enzo, en zodra ze moe begon te worden, gelijk in bed. Ook voor mezelf, zo had ik toch nog mijn handen 1.5 tot 2 uur vrij. In het begin was het wennen voor haar maar nu slaapt ze echt goed. Overdag zo'n 3 uur bij elkaar, en daar ben ik al heel blij mee. Op een gegeven moment ben ik gewoon gaan accepteren dat ik een heel wakker kind had en oh ja, als je kindje huilt, geef jezelf 10 minuten en 9 van de 10 keer zul je zien dat het binnen die tij d alweer stil is.....

gr en sterkte sandra

kim is nu bijna 9 mnd
 
Hoi Donna (en andere moeders met wakkere baby's!),
mijn zoontje is inmiddels 12 weken en je verhaal klinkt me heel bekend in de oren. De eerste 6 a 8 weken liep ik altijd met hem op de arm, zo deed hij ook z'n (weinige) middagslaapjes. Ik kwam echt nergens aan toe! Als ik hem neerlegde begon hij te huilen, en niet een beetje jengelen, nee echt helemaal over de toeren. 's Nachts sliep hij gelukkig wel goed, hoewel dat toen nog wel bij ons in bed was en ik naast hem ging liggen om hem te laten inslapen met m'n pink in z'n mond en m'n hand voor z'n ogen (hij bleef maar rondkijken en maaien met z'n armen en benen!). Ik ben wel steeds met hem blijven oefenen; slapend in z'n wiegje leggen, vervolgens slaperig in z'n wiegje leggen etc. Sinds 3 a 4 weken slaapt hij nu in z'n eigen wiegje en doet hij zowaar ook overdag een paar slaapjes. De ene keer een half uurtje maar soms ook 2 uur! Die kleintjes moeten gewoon heel erg wennen aan het leven volgens mij; 9 maanden bij mamma in de buik en ineens helemaal alleen en alles zelf doen! Daarbij is mijn zoontje ook nog eens mbv een vacuumpomp geboren, dus waarschijnlijk had hij nogal een stresservaring gehad! Mijn advies aan je is: niet wanhopen, het (slaap)ritme komt vanzelf, maar wel blijven oefenen! Mijn zoontje jengelt zichzelf overigens altijd wel in slaap, maar dat is heel wat anders dan dat hysterische gekrijs van de eerste weken! En laat je niet onzeker maken door alle adviezen van mensen van wie de baby "de hele dag gewoon in z'n eigen wiegje sliep"! Iedere baby is anders en als je je kindje niet wilt laten huilen dan moet je dat ook niet doen. Aan de andere kant schijnt een babytje ook onrustig te worden als je hem bij de eerste kik meteen oppakt, dus dat is ook niet verstandig! Soms hoor ik mijn zoontje huilen via de babyfoon maar als ik dan ga kijken, heeft hij gewoon z'n oogjes dicht. Ik leg dan weer z'n doekje naast z'n gezichtje, trek z'n dekentje strak en vaak slaapt hij dan weer verder!
Succes!
 
hoi bij mijn zoontje het zelfde verhaal .hij was overdag een liefebaby.maar om een uur of 5 bogon het.huilen huilen en nog eens huilen de hele avond. hij was gewoon tegen zijn slaap aan het vechten .we zijn hem in gaan bakeren en heeft de eerste avond ook veel gehuild ,maar dat dee hij normaal ook de dag daarop ging het al een stuk beter ,en de derde dag en de rest van de tijd gaat perfect . je vertelt het als of het niets is maar de eerste dagen duren een eeuwigheid.nu is hij 12 weken ,en heeft gister zijn 2de prik gekregen.zins vandaag gaat hij zonder bakerslaapzak slapen ben benieuwd hoelang dat goed gaat.
 
Ik heb bij mijn dochter ook precies hetzelfde gehad, de hele dag met mijn pink in haar mond bij mij op de arm. Ik kon niks meer doen. Maar ik wachten tot ze echt goed sliep en toen legde ik haar in haar eigen bedje. Negen van de tien keer heeft ze niks gemerkt. Nu is ze vier maanden en ze gaat zonder te klagen naar bed.
 
Terug
Bovenaan