slapen??

Hallo wij hebben een probleem met ons zoontje Joep van 2,5 jaar. Hij wil sinds 4 weken s'middags en s'avonds niet meer slapen! Hij huilt eerst een uur (rond 19.30 gaat hij altijd naar bed) en dan slaapt hij en dan wordt hij rond 2.30 wakker tot 7.00 uur. Hij roept alleen maar mama, mama, mama en wij worden er helemaal gek van. Wij passen nu de kiekeboe methode(1 week) toe maar wij zien absoluut geen verbetering. Ja, hij huilt nu niet meer heel erg hysterisch maar zegt steeds mama, mama en hij zingt zelfs Bob de Bouwer!! Hij is overdag niet eens chagerijnig maar hij kan wel steeds minder hebben natuurlijk omdat hij zo weinig slaapt. Wij hebben echt nog nooit problemen gehad met zijn slaapjes dus wat kunnen wij hier nu aan doen? Hopelijk kan iemand ons helpen! Bedankt
 
Hallo,

Mijn dochter is 21 maanden, dus veel ervaring heb ik er niet mee, maar zou je je zoon zijn middagslaapje niet kunnen laten overslaan?
Misschien is hij niet moe genoeg 's avonds als hij 's middags slaapt en als hij toch niet wil...

groetjes

Annemieke
 
Hij slaapt s'middags ook niet meer. Dan ligt of zit hij beneden op de bank met een boekje of een dvd van Bob de Bouwer. Ook heeft hij dan zijn kikkerknuffel en doet dan lekker rustig aan.
 
Onze zoon Ivar heeft ook een tijd gehad dat hij niet in slaap  kon komen, en snachts helemaal panisch wakker werd. Eerst van alles geprobeert maar niets hielp, en nadat we ervan overtuigd waren dat hij niets had (pijn, ziek of wat dan ook), hebben we de 5 minuten stap gedaan.
In bed leggen met vast slaapritueel, dan trusten zeggen en weglopen. Gaat ie huilen na 5 minuten erheen en weer instoppen en trusten zeggen en weer weggaan. En dan steeds de tijd dat je wegblijft verlengen, dat kan met 5 minuten maar als je je er beter bij voelt dat per 2 minuten ofzo te doen dan doe je dat. En vol blijven houden, want ga je babbelen of wat dan ook dan helpt het niet meer.
Hier hebben we dat een week gedaan en hij ging steeds sneller slapen, want ze komen erachter als er iets is komt mama altijd terug, en omdat je de tijd steeds wat langer maakt vallen ze in slaap na verloop van tijd. het is dus niet meteen leuk om te doen, maar het werkt wel.
 
Grappig, ons zoontje heet ook Yoep. Heeft ook vrij veel slaap problemen gehad. Gaat nu weer goed.
Wat wij hebben gedaan na een hoop getob is ons er niet meer druk over maken.
Middag dutje overslaan, wat later naar bed laten gaan. Als hij wakker is mag hij bij ons in bed liggen waar ik eerst pertinent op tegen was. Het voordeel als je uiteindelijk zo relaxed mee omgaat hij zich ook niet meer druk maakt. Hij voelt zich veilig, weet dat ie naar me toe mag komen. Uiteindelijk slaapt ie mischien 1 keer per week bij me in bed. Verder rustig en zonder problemen in zijn eigen bedje.
 
Hoi
Bekend probleem hoor!
Wij hebben onze dochter van 2 jaar eerst gewoon laten huilen. Tot hyterisch aan toe. Hierna begrepen we pas wat er aan de hand was.
Ze is bang in het donker en heeft nare dromen. Hierdoor durft ze niet alleen te slapen.
Wij halen haar niet uit bed, maar gaan met een klein lampje/of ganglicht aan, even naast haar bedje liggen. Hier wordt ze rustig van en ligt dan binnen korte tijd lekker te slapen.
(want moe zijn ze wel hoor)
Soms wordt ze weer even huilend wakker, en dan is het wel belangrijk om te laten weten dat je er voor ze bent.
Ik hoop dat dit misschien een oplossing kan zijn.
Succes!!!
 
mijn dochter van 20 maanden heeft vorige week een antibiotica kuur gehad waar ze allergisch voor bleek te zijn, paniekaanvallen, hysterisch worden. ze heeft toen alle aandacht gekregen en dat heeft ze onthouden want nu een week later vertikt ze het te gaan slapen. zodra ze savonds in bad zit begint het al "nie slapen"met aankleden gaat ze jengelen en zodra ik haar in bed stop begint het gekrijs, we hebben haar tot 3kwartier laten huilen maar ze werd steeds bozer, als ik haar in bed neem wilt ze spelen en als ze mee naar beneden mag houd het huilen pas op als mw helemaal tevreden is gesteld namelijk met dr fles op de bank, tik tak aan. ook is ze standaard om 5 uur wakker en dan gaan we er maar omstebeurten uit, het is zo frustrerend, zelf ben je kapot en zij is ook zo moe de hele dag, tot op 2 weken geleden ging ze gewoon liggen met dr duim in dr mond, dan zei ze dag mamie en sliep ze tot 8uur door! Ik denk dat ik vanaf vanavond die methode ga gebruiken zoals hierboven beschreven,..om de zoveel minuten en dan opbouwen, ik ben benieuwd!

 
Hey !
Onze dochter ( 2,5 jr.)heeft dat ook een tijdje gehad.
We hebben de 5 min. methode ook toegepast, maar bij ons werkte dat eigenlijk averechts. Hysterische werd ze, tot spugen toe.
Tja, een oplossing moet je wel zoeken, want ook wij raakte erg vermoeid.
Beneden in de gang hebben wij een strafstoeltje staan, (wat,gelukkig, weinig gebruikt word). Op een nacht was ze al een uur aan het huilen. Ik was al een aantal keer mijn bed uit geweest en zag het einde nog niet in zicht. Heb haar toen de keuze gegeven
Of je stopt met huilen en gaat lekker slapen, of ik zet je benenden in de gang op je stoeltje. Mevr. had haar keuze gemaakt, ze wilde op het stoeltje. Heb haar erop gezet en de gangdeur dicht getrokken. (ik bleef hier wel achter staan hoor).  Ze gaf te kennen dat ze dit toch niet zo leuk vond en graag naar bed wilde. Heb haar in bed gelegt en ben weggegaan. Oke, ze begon weer. Ik heb haar toen duidelijk gemaakt dat als ik haar nog een keer zou horen ze weer naar de gang toe ging.
Sindsdien hebben we haar niet meer gehoord en slaapt ze goed.
Gelukkig heeft dit goed gewerkt, want of ik haar echt een tijd op de gang had gezet midden in de nacht????????
Succes, hoop dat jullie snel aan een goede nachtrust toekomen.

Groeten van Miena.

p.s. Onze dochter slaapt sinds een maand ook niet meer 's middags.
 
Terug
Bovenaan