Ons zoontje is net drie jaar geworden en sinds een paar weken wordt hij ook met enige regelmaat 's nachts ineens huilend wakker. En ja, ook wij laten nu een lampje op de gang aan EN zijn deur een klein stukje open EN een nachtlampje op zijn kamertje. Gelukkig is hij heel erg makkelijk en laat hij zich snel weer instoppen. Maar ook hij huilt dus ineens, wat hij nooit eerder gedaan heeft. Wij denken dat hij dan inderdaad gedroomd heeft. Omdat het zo veel voorkomt (lees ik hierboven) weet ik zeker dat het een fase is. Moeilijk als je kindje helemaal overstuur is, daar kan ik -gelukkig- niet over meepraten. Maar ik denk wel dat je er evengoed consequent mee om moet blijven gaan en je niet moet laten paaien dat je kindje in jouw bed mag slapen. Ik heb ook wel eens gehoord dat je de angsten van een kind serieus moet nemen. Dus nooit zeggen dat monsters helemaal niet bestaan, maar samen met het kind het monster wegjagen. Misschien een ideetje? Sterkte hoor, want dit zijn geen leuke en makkelijke dingen!