slapen!?!?

A

Anoniem

Guest
ik heb een probleempje bij ons dochtertje van 6 maanden.
ze is een heel lief meisje en overdag zit ze goed in haar ritme.
ze slaapt overdag gemiddeld 4 uur.
Maar het probleem is 's avonds.
We krijgen haar niet meer in slaap.
ze huilt totdat ze uit bed genomen wordt en in slaap gewiegd wordt.
meestal gaat ze dan in haar bedje verder slapen maar wordt na een paar uur weer wakker.
soms wel 8 keer op een nacht.
heb al geprobeerd haar dan nog wat drinken te geven maar ze wil helemaal geen slok drinken dus is het niet van de honger.
ik heb al geprobeerd om haar 's avonds in bad te doen maar ook dat helpt niet.
wie heeft er tips?

de moeder van anne-sophie

Mijn dochtertje is nu 6,5 maand en ik herken het wel een beetje. Ze komen nu op een leeftijd dat ze eigenlijk graag bij je willen blijven / niet alleen willen zijn.

Sinds twee weken heeft Lotte een favoriet knuffeltje, die gaat ook mee naar bed. Hij gaat overal mee naar toe. Op deze manier wordt een knuffel een steun en toeverlaat, die troost bied als pappa en mamma er niet zijn. (ook handig voor later als ze bijv. eens bij opa en oma logeren).
Als ik mijn dochter ergens mee naartoe neem (de trap op of zo), stop ik de knuffel onder m'n trui. Zo krijgt 'ie mijn geurtje en als ze dan naar bed gaat, 'ruikt' ze me in ieder geval nog.

Sindsdien gaat het heel erg goed. Let er wel op dat het knuffeltje niet te groot is, ivm verstikking. Lotte wil niet meer zonder, hij moet overal mee naartoe. Af en toe ook wel een klein lastig, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.

Verder huilt ze af en toe wel hoor. Ze probeert nog steeds of ik snel terugkom en haar weer uit bed haal, maar daar ga ik niet aan beginnen.

Het zouden natuurlijk ook tandjes kunnen zijn, daar moet je wel even op letten. Dat ze niet ergens last van heeft. Maar als het puur door het alleen zijn komt, is een knuffel wellicht een goeie optie!

Groetjes, Marisa

Anne-Sophie heeft ook altijd een knuffeltje als ze moet gaan slapen. zonder doet ze het echt niet meer.
Maar overdag heeft ze nergens last van en gaat ze wel slapen. 's avonds en 's nachts geeft het problemen.
ik haal haar ook niet snel uit bed. probeer haar eest te troosten met een hand op haar hoofdje en haar buik. maar dat helpt ook niet. soms sta ik wel een half uur zo maar gaat ze niet slapen.
denk ook wel dat er tandjes op komst zijn maar zou het kunnen dat ze daar 's avonds 's nachts meer last van hebben?

de moeder van anne-sophie.

Ze zeggen van wel, maar ik weet dat niet uit eigen ervaring. Dit is mijn eerste. Maar ik heb wel vaak verhalen gehoord van vrienden dat hun kindjes middenin de nacht huilend wakker werden. Misschien kun je eens in het mondje kijken of je wat kunt zien?

Dentinox is niet schadelijk en verdooft het kaakje tijdelijk, je zou eens kunnen proberen of het helpt.

Groetjes, Marisa

bedankt voor je tips.
ik kijk regelmatig in haar mondje maar zie nog helemaal niks.
ik heb dentinox staan maar nog niet gebruikt omdat ik nog niks zie in haar mond.
bij ons is het ook de eerste dus heb je er nog geen ervaring mee.
maar misschien moet ik het toch eens gaan proberen. kijken hoe het dan gaat.

groetjes van de moeder van anne-sophie

Hoi Hoi

Zou het kunnen zijn dat het s,avonds heel donker is op haar kamertje????Misschien een nachtlampje of iets????Ik weet het niet hoor, het is maar een ideetje.
Kan me voorstellen dat je er onzeker van wordt.

Succes verder

Groeten Kirsten

vind jullie tips echt heel fijn.
ook het lampje in haar kamertje heb ik al geprobeerd. het is echt een fijn klein lampje maar het werkte bij haar niet.
heb voor mezelf het idee dat ik al zoveel geprobeerd heb, en dat niks werkt.
maar er zal vast wel een 'gouden' tip zijn. hoop ik.
maar bedankt voor het meedenken hoor.

groetjes

Zal de tijd van het jaar wel zijn! Mijn zoontje van 11 weken heeft dit ook sinds een paar dagen. En het valt me op dat er op dit moment 3 topics zijn van deze strekking... dus er hebben meer kids last van.
Ik kan er ook niet goed tegen om hem te laten huilen; hij raakt dan helemaal overstuur en dat vind ik niet nodig dus ik sta dan altijd wel ff met hem op de arm.
Vind het ook wel lekker dat ie graag bij me op de arm ligt maar dat kan natuurlijk niet altijd... en morgen moet ik weer gaan werken!
Gelukkig voelt ie zich bij oma ook op zijn gemak.

Terug
Bovenaan