slapen

Hoi mamas,

Hoe gaat het met het slapen van jullie dreumes?

Isis slaapt nog twee keer per dag, 's ochtends rond 10 uur 1 a 1,5 uur en 's middags rond twee uur ook 1 a 1,5 uur. 's avonds ligt ze er rond 19:45 uur in en ze slaapt door tot 6:45. Gemiddeld slaapt ze 13 a 14 uur per etmaal. Lijkt me ook wel fijn als ze later 1 middagslaapje heeft. Gelukkig hebben we weinig gebroken nachten, een enkele keer gaan we haar goed leggen en dan slaapt ze weer door,

x Esther (mv Isis)

Moeilijk he dat slapen. Hier is het momenteel ook een beetje een rommeltje.
Alhoewel we de afgelopen dagen wel weer een redelijk ritme hebben gevonden.
Maar toch heb ik het idee dat mijn kleine manneke best wel moe is, maar meer slapen lukt hem gewoon niet op de een of andere manier.

Hij gaat nu om 19.00 naar bed en slaapt tot 7.00.
Na zijn papfles gaat meneertje terug en slaapt de laatste dagen tot 10.00
En dan om 13.00 weer, maar tijdens dat middagslaapje is hij heel onrustig en wordt hij steeds wakker. Ik leg hem dan weer terug en dan valt hij vaak wel weer in slaap. Maar echt aan een stuk doorslapen doet ie niet.
Nou ja, meestal haal ik hem er rond 15.00 uit.

Ik vind het moeilijk hoor, die slaapjes. Ik ben er zelf ook moe van.
Ik heb echt een vast ritme nodig, maar ja, dat zit er nu even niet in.

Alles heeft zijn rimte, maar Heather niet. Gister 2 X2 uur geslapen en  vandaag alleen een middagdutje? Ik heb haar om 1 uur maar naar bed gebracht en toen heeft ze zo'b 1.5 uur geslapen, verder ook niet moe.

Het hoeft van mij echt niet zo strak, maar ik weet gewoon niet meer waar ik aan toe ben. Soms staan we met haar jas aan om weg te gaan en dan gaat het lampje uit en moet ze echt naar bed.

Ach ja, gedeelde smart is halve smart .

Groetjes, KT

Ik zat net op de bank te denken van ik ga zo eens vragen hoe laat jullie kindjes op bed gaan. Zet ik net de computer aan en kijk ik hier op het forum en hoera, er is al een topic over.

Elsa heeft al een hele tijd maar 1 middagslaapje. Momenteel gaat ze dan rond 13 uur op bed en slaapt ze 1,5 a 2 uren. 's Avonds ligt ze tussen 19.00 en 19.30 op bed en slaapt dan ongeveer to een uurtje of 9. Maar ik merk wel nu ze zelfstandig loopt en ze dus echt de hele dag loopt ze veel sneller moe is en dus meer slaap nodig heeft. Heb haar nu net dus ook wat eerder op bed gedaan.

Wat betreft slapen overdag heeft Thomas nooit een vast ritme gehad. Hij doet dat echt iedere dag weer anders. Arme papa en mama want wij houden heel erg van structuur maar Thomas houdt zich er niet aan. We hebben het los moeten laten en nu kijken we naar Thomas en als hij moe wordt gaat hij naar bed; dus niet omdat het een bepaalde tijd is. Ook op het KDV rommelt hij met de slaapjes. Door dat gerommel slaapt hij meestal twee keer op een dag maar soms ook 1 keer.

hoi hoi

linsey slaapt al een hele tijd maar 1 keer per dag.
meestal van 13.00u tot 15.00 ( als we geluk hebben) vaak is ze al eerder wakker. ze heeft overdag nooit veel geslapen. 's avonds ligt ze er tussen 19.00u en 20.00u in en slaapt dan tot 8.00u soms tot 9.00u. ze word 's nachts nooit wakker ze slaapt al door vanaf dat ze 5 weken oud is. dus klagen doen we hier niet hoor.

groetjes danielle

Wat een verschil lees je daarin zeg!Het slaapgedeelte.Julia hiero die slaapt echt heel erg veel!Ik maak er tegenwoordig wakker om 8.00 dan krijgt ze de fles en dan gaat ze in bad dan gaat ze om 9.00 weer naar bed.Dan maak ik er rond 10.45 wakker.Fruit en boodschappen doen.Om 11.30 weer een papfles en een broodje en rond 13.00 weer naar bed tot 14.30 dan is ze wakker tot 16.30 en dan maken we haar weer wakker om 17.30 dan krijgt ze de groente en de yoghurt en gaat ze om 19.30 weer naar bed!Ze is dus van de 24 uur zo rond de 7 uurtjes wakker!Soms vraag ik me wel eens af of dit wel normaal isMaarja ik doe er alleen naar bed dus als ze moe is, in de ogen wrijfen en jengelen.En dat is dus in dit ritme.....Ik merk wel dat ze de laatste tijd weer meer slaapt.Want we hoefden haar eerst niet wakker te maken om 8.00 maar kwam ze zelf zo rond de 7.00 uur half 8.Naja ik zeg maar zo ze zal het wel nodig hebben....

Liefs

Naomi slaapt ook nog 2 x overdag. Het ligt er een beetje aan hoe laat ze 's morgens voor het eerst wakker wordt, maar meestal gaat ze tussen 9.30 en 10.00 uur naar bed en dan slaapt ze 1 a 1,5 uur. Vervolgens zo rond 14.00 uur weer naar bed en dan voor een slaap van 1,5-2 uur.
Om 19.30 uur begint de nacht; en dan slaapt ze meestal lekker door tot 7.00 uur. (met af en toe een huil om 5.00 uur
Maar het slapen overdag  wisselt ook wel hoor; probeer er ook niet te moeilijk over te doen. Ze geven het vaak zelf wel aan. Vorige week heeft ze een keer bijna niet geslapen 's middags; ik hoorde haar de hele tijd praten in bed. Na een uur heb ik haar er maar uitgehaald; ze was nog gewoon klaarwakker. Ze heeft het toen ook gewoon volgehouden tot 19.00 uur.

Wilmi

Terug
Bovenaan