slapen

Hoi,

Een onderwerp wat vaak naar voren komt, maar waar ik me druk over kan blijven maken. Onze kleine dame is de laaste tijd elke keer rond 6 uur wakker. Ik laat haar vaak liggen tot 7 uur maar dan wil ze er echt uit. Dus zit moeders om 7 uur beneden. Zijn er nog meer moeders, die al zo vroeg beneden zitten? Om me heen hoor ik vaak dat de meeste kinderen wel slapen tot acht uur en daar kan ik dan jaloers naar luisteren. Komt waarschijnlijk omdat ik de laatste tijd zelf doodop ben. Probeer 's avonds op tijd naar bed te gaan, maar het gevoel van moe zijn blijft. Herkenbaar?
Groetjes, Mir

Hallo Mir.
Ik zit net jou bericht te lezen. Ik ben ook een mamma die om 7 uur op sta, mijn dochter is vaak tussen zes en half zeven wakker.Mijn zoon (ik heb een tweeling) wordt dan ook wakker en dan begint de dag. Meestal gaan ze dan s'avonds tussen 19.30en 20.00u naar bed. Met mijn dochter is dat meestal geen probleem, wel met mijn zoon, die is moeilijk naar bed te krijgen en die spookt s'nachts nog geregeld. Ik ga meestal rond 22.00u naar bed, ik ben dan ook goed moe.Zo zie je maar, je bent niet alleen , ik herken je gevoel van vermoeidheid.
groetjes van Jolanda

hai
Ik hoor hier helemaal niet hoor, maar las je bericht en weet zo goed hoe je je voelt...
Al die andere "wonderkindjes" ook, moedeloos kun je ervan worden als je zelf zo'n vroeg vogeltje hebt. Zo ook hier, ons mannetje is inmiddels ruim 3, maar tot afgelopen najaar altijd wakker tussen 6 en half 7. Nu gaat het eindelijk wat beter, slaapt hij vaak tot na 7-en en dat vind ik echt al luxe. Dus ik kan vooral zeggen dat je echt niet de enige bent, en dat ook ik vaak heel vroeg wakker was en soms zo moe... En ooooh, wat hou ik van Z@ppelin zo in de ochtend, ik kan ze wel zoenen dat dat zo vroeg begint.. Wij hebben overigens een tv op onze slaapkamer, dus ik nam hem altijd in bed met een beker melk en de tv aan. Kon ik nog even soezen... Suc6 ermee, ik weet hoe het is!
groetjes Annemarie, najaarforum

Hey!!
Hier nog zo`n vroege vogel! Lynn is ook altijd om 7 uur wakker en wil er dan gelijk uit.
Ze gaat s'avonds 19.00 uur naar bed. Ik heb geprobeerd om haar wat later in bed te leggen maar dat maakt niks uit. Ze komt gewoon om 7 uur. Al is ze s`nachts bijv. 3 x wakker geworden(wat gelukkig niet vaak gebeurd)het is gewoon haar tijd. Maar gelukkig heb ik er niet zo`n last van. Ik ben nooit een ochtend mens geweest maar sinds lynn er is heb ik er niet zo`n last meer van. Tuurlijk slaap ik liever uit en hoop ik ook dat ze op een dag om 8/8.30 uur komt. Wie weet....
En idd... het lijkt net of in mijn omgeving alleen maar kinderen zijn die uitslapen!!!
Lekker om te weten dat er meer mama`s zijn die zo vroeg naar z@ppelin kijken,haha

Onze Thomas is ook meestal om half 7 wakker. Een enkele keer 7 uur maar dat is echt uitzondering. Ook hier hebben we geprobeert hem later op bed te leggen maar hij wordt toch zo vroeg wakker en wil dan gelijk eten. Hij heeft dan ook echt honger terwijl hij om 21.30 nog een volle bambixfles krijgt. We hebben ons er maar bij neergelegd maar jammer is het wel want je bent dan inderdaad nooit echt uitgeslapen.

Succes ermee

Ida

hihi heel herkenbaar helaas . Daniël slaapt pas door vanaf 10 maanden ongeveer. toen kwam ie steeds rond 8 uur smorgens dus ik helemaal blij maar nu  is ie sind een maand of 2 altijd om 7 uur wakker dus mijn uitslapen is ook weer voorbij hihi heel soms als ik geluk heb slaapt ie tot 7.30 en dan geniet ik er ook echt van al wordt ik om 7 uur automatisch wakker . ik vind het heerlijk om nog een half uurtje te kunnen doezelen dan .

groetjes Ingrid

Wat een bofkont ben ik zeg!!!Hier is het vaak 8.30 /  9.00...Ik slaap dan ook heerlijk uit elke dag!Terwijl ze hier overdag ook al heel veel slaapt en ze gaat er rond 19.00 / 19.30 in...Dus ik kan je niet helpen!

liefs

Hier ook een vroeg vogeltje, een hele tijd sliep Isis tot 7:00, de laatste weken is dat 6:15/6:30. We laten haar meestal liggen, ze huilt niet , maar ligt te brabbelen. Maar later als 7:15 wordt het zelden. Gelukkig slaapt ze de nachten meestal door, dus klagen mogen we niet. Ik probeer 's avonds voor 22:30 in bed te liggen (mits ik moet werken), maar uitslapen is voorlopig een luxe (al mag ik zeker één keer per week blijven liggen, dan staat mijn man voor Isis op),

x Esther (mv Isis 29-11-06)

Terug
Bovenaan