slapen

Hallo,

zijn er nog meer meiden die niet meer goed kunnen slapen? Ik lig veel te draaien 's nacht, moet veel er uit om te plassen en ben erg vroeg wakker. Kan dan de slaap niet meer vatten ook al ben ik nog moe. Misschien komt het doordat ik nog allerlei dingetjes wil doen nu ik net met verlof ben?
Ik vind het ook weer niet zo'n groot drama maar hoop wel dat ik straks als de kleine komt een beetje ben uitgerust....

Groetjes Theolien

hoi theolien,

Hier precies hetzelfde. Veel draaien, veel plassen en vroeg wakker een uur of 5 is niet ongewoon. Ik verplicht mezelf om minstens tot 8 uur te blijven liggen, maar dat lukt ook niet altijd hoor. Als de kleine een echt goeie trappelbui heeft wordt ik daar ook zo onrustig van! Bovendien voelt m'n rug 's ochtends soms echt aan alsof ie dringend op moet staan zo stijfjes.
Sinds ik met een voedingskussen slaap lig ik wel iets beter, maar ach nog een paar weekjes he ;-) dan liggen we weer van andere dingen wakker ....

Groetjes,
Anne

mijn slaapritme is ook niet meer wat het geweest is. Ik ga zo'n 3 keer per nacht plassen, en heb sinds een paar dagen ook steeds voor/indalings weeen s'nachts. Niet echt veel, en ook niet echt heel pijnlijk, maar genoeg om er wakker van te worden.

Ik heb ook al geprobeerd een middagslaapje te doen, met als resultaat dat ik 's nachts helemaal niet meer slaap. Dat doe ik dus ook niet meer.

Nog even doorbijten, en dan slapen we niet meer vanwege een andere reden hihihi....

groetjes Petra
(34 +6 weken)

hoi hoi

ook hier iemand die al weken niet goed slaapt! ik moet zeggen de laatste nachten gaat het redelijk.
ook het bekende plassen en draaien. dan daar weer een steek en dan daar weer een schop.

het slechtere slapen is ook een voorbereiding op de opgebroken nachten straks zei de verloskundige! hoort dr gewoon allemaal bij

nog een paar weken en dan is het zover!
 hahah dan is het helemaal gedaan met het slapen!! tja onze kids hebben niet zo snel een goed ritme dus ik weet wat me te wachten staat!

liefs Jenny (34 weken  2 dagen)

Mijn nachten bestaan ook uit draaien, plassen, slapen, plassen, draaien, plassen, slapen.... Vannacht wel 6 keer wezen plassen. Bovendien kan ik niet lang op 1 zij liggen, dan word ik wakker van de pijn. De fysio raadde al aan om af en op mijn rug te gaan liggen met opgetrokken knieën, maar daar krijg ik het weer benauwd van.
Maar alles voor het goede doel.
Bij mijn vorige zwangerschap zat ik iedere nacht 2 uren beneden. Klaarwakker en 's ochtends gebroken. Toch kan ik niet zeggen dat ik totaal uitgeput aan de bevalling begon en voelde mij na die tijd beter dan ooit. Natuurlijk zijn nachtvoedingen ook energievreters, maar daar ging echt even lekker voor op de bank hangen.
Nog 6 weken.........

Hoi Theolien,

Hier nog eentje met slaapproblemen... volgens mij inderdaad heel normaal zo aan het einde van de zwangerschap. Alhoewel er natuurlijk altijd gelukkigen zijn die er niet zoveel last van hebben.
De eerste helft van de nacht gaat meestal nog wel redelijk, maar de tweede helft van de nacht is minder goed. Vaak wakker worden van de pijn in mijn heup. Dan moet ik dus draaien, maar dat is helemaal niet meer zo gemakkelijk en wordt je dus veel te wakker van. Plassen valt bij mij wel mee, dus ik hoef er niet uit, maar opnieuw in slaap vallen is echt heel lastig. Ik lig dus ook vaak vanaf ergens tussen 05.00 en 06.00 uur wakker... 's avonds vroeg gaan slapen is het enige dat je kunt doen om te voorkomen dat je te vermoeid wordt!

Succes met slapen!

Groetjes, Michele (34+5 van de 3e)

Hallo allemaal,

het hoort er echt helemaal bij hoor ik wel!
Een troost voor ons allemaal; we weten wel dat we niet de enigen zijn die wakker liggen 's nachts.
Zal aan jullie denken vannacht!

Groetjes Theolien

Hoi hoi,

Mag ik me er ook nog even bij aansluiten?

Op zich gaan de nachten nog wel, ik kan voornamelijk moeilijk in slaap vallen!
De baby is erg druk en mijn buik doet vaak best zeer als ik op een zij lig.
Dan probeer ik op mijn rug te draaien maar als ik op mijn rug lig krijg ik het benauwd. Dus dan maar weer de andere zij....Draaien, draaien, draaien dus...

Ik plas zo 1 a 2x per nacht en heel vroeg in de ochtend dus dat valt nog mee als ik hoor dat sommigen van jullie wel 6x moeten plassen!

Nou ja, zijn we inderdaad weer voorbereid op ons kleine nachtbrakertje straks!
Hihi

Slaap lekker

Liefs, Billie
33w6d

Terug
Bovenaan