slapen

Hallo,


Wij hebben een baby van 9 weken jong en het is een schatje en echt super lief. Maar overdag slaap hij weinig tot niet.

Vandaag ook weer is hij van 8.30 tot 18.30 wakker geweest, heb hem een paar x terug gelegd maar dan is hij meteen weer wakker. En of begint te huilen of gaat naar zijn mobiel of eendjes lachen maar slapen ho maar. ik ben rond 18.00 (omdat man thuis was, alleen lukt het me niet) gaan douche met hem en daarna gevoed en gelukkig viel hij daarna in slaap in zijn bedje.

Heeft iemand een idee? Wat aan te doen?

Groet,
 
Herkenbaar. Loïs is nu toen maanden maar heeft tot 3 maand ook dagen gehad dat ze weinig sliep. Het is normaal hoor. Veel baby's hebben dat. Veel indrukken en ze krijgen een besef van de wereld om hen heen. Ook zijn ze soms nog zoekend naar een ritme.
Het is alleen heel irritant want je kan er zelf doodmoe van worden. Besef ook dat je kindje soms 15 minuten huilen moet om in slaap te komen. Dus geef hem ook die tijd. Dat is niet zielig maar hun manier van in slaap vallen. Ga na dat kwartier naar hem toe en troost hem. Lukt het niet om hem rustig te krijgen, ja dan kun je ermee gaan zitten. Maar soms ben je gewoon druk. Bijvoorbeeld met eten koken... tja... dan moet je kindje gewoon even wachten. Hoe moeilijk dat ook is.

Bedenk dat dit over gaat. En je kunt je kindje echt nog niet verwennen. Dus ga er af en toe lekker even mee zitten! En als ie niet slaapt maar wel lekker ligt, laat hem dan maar liggen. Dan valt ie vanzelf misschien in slaap.

Succes!
 
Heel herkenbaar. Mijn dochtertje deed dat ook die eerste weken. Totdat ik zo ontzettend moe was dat ik haar gewoon heb laten huilen voor 20 minuten. En toen viel ze wel in slaap. Heel langzaamaan werd de tijd dat ze zichzelf in slaap moest huilen minder lang.

Het was voor mij wel heel moeilijk, maar wat ik deed was een kookwekker zetten op 20 minuten, en als deze af ging deed ik pas de babyfoon aan! Of ik ging bijvoorbeeld even douchen als ik haar op bed had gelegd, dan was dat ook weer gebeurd, en vaak sliep ze als ik uit de douche kwam.....

Als het echt niet wil helpen, zou je inbakeren kunnen proberen.... Maar vraag dan wel eerst uitleg op het cb.....

Succes, en sterkte
 
Ik leg hem wakker in bed. En dat laten huilen vind ik heel erg moeilijk. Vanmiddag huilde hij 5 min en kon ik het niet laten om hem er uit te pakken hijliep helemaal rood aan.

er werd vanmiddag ook al gezegd dat 15 min helemaal geen kwaad kan, maar dat is erg moeilijk. Ik ga het vanaf morgen maar is proberen.

En hij is idd erg onder de indruk van alles.
 
Ja 15 minuten lijkt dan heel lang en ze lopen rood aan. Maar het is niet zielig, het is hun manier om alles te verwerken. En dat moet je hem ook gunnen, het is goed voor hem. Die babyfoon tip heb ik ook weken toegepast. Pas na 15 minuten aan.
Rond etenstijd/kooktijd was het altijd pet... dan huilde ze gewoon de hele tijd. Wel een uur soms. Maar ik kon niet met haar zitten omdat ik ook eten moest koken. Ik heb haar wel eens laten huilen... moeilijk.... maar ze heeft er niets van gekregen. Rond 12 weken was het huilen rond etenstijd ook helemaal over.... gelukkig!
 
Ik weet niet of je dingen boven het bed heb hangen??? Maar als dat zo is kan je die het beste weghalen, dit leid af. Of misschien een idee om hem in een slaapzakje te laten slapen!

Groetjes,

Miriam
 
als hij wel huilt niet meteen eruiit halen, hij moet leren dat hij in bed moet slapen, je kan hem beter even troosten tot hij rustig is en dan gewoon weer weg gaan en weer 5 min wachten,
is wel moeilijk maar zo krijgt hij wel sneller een beter ritme
 
Terug
Bovenaan