slapen

ik herken dat hoor dat moeilijk vinden om je kindje te laten liggen. Mijn dochter had dat ook steeds huilen en huilen. Tot overmaat van ramp heeft mijn vriend mij op de bank gezet en ik mocht niet naar boven. Ik heb zitten janken op de bank. Maar na een kwartier viel ze gewoon in slaap (!!) En dat heeft ze nu nog steeds..

Sterkte..
 
@Bloempje: dat tijdens het koken huilen is idd erg vervelend.... Ik deed mn dochter altijd in de buikdrager. Ik stond dat ongeveer wel met mn rug naar het fornuis en mn armen ondersteboven achterstevoren te koken, maar het werkte prima hahahaha. Ik moet nog lachen als ik eraan terugdenk.....
 
ben ook van mening dat je je baby even moet laten huilen, die van mij huilde ook in het begin precies zo (rood aanlopen e.d.) en ik vond het ook vreselijk! moeilijk om dan niet naar haar toe te gaan - gevolg: ze kan nu zelf in slaap komen, ze geeft duidelijk aan wanneer ze moe is (handjes wrijven in ogen, gapen) en ik leg haar in bed en meestal slaapt ze tot de volgende voeding - wat een ommekeer! Ik stond ervan te kijken, wat voor verandering ze heeft doorgemaakt in een korte tijd. Het enige wat wij deden is haar te laten huilen en zelf in slaap te leren komen. Je moet dan wel consequent zijn in je handelen, zodat ze weet 'Mama haalt me er nu niet uit', ze leert dan zich makkelijker aan de slaap over te geven, denk ik.

Misschien makkelijk gezegd, maar om het te doen is niet zo eenvoudig. Het heeft mij ook heel veel gekost. Mijn tip: doe het samen met je partner. Je kan ook na 15 minuten terug gaan naar je baby en troosten terwijl hij nog in bed ligt. Ik zei dan altijd; mama gaat je er nu niet uithalen, je moet lekker gaan slapen, speentje in en weer duimen...uiteindelijk zal het lukken!

ps: ligt ze er warm bij?

SUCCES!
Rozemarijn
 
Ik heb het gisteren idd geprobeerd, de eerste lukte het niet. Na 15 min was hij nog aan het huilen. Een 1/2 uur later na een voeding heb ik hem weer in zijn bedje gelegd en weer huilen natuurlijk. Ik hem 15 min gegeven om in slaap te komen. Ben hem wel om de paar min gaan troosten als hij even stil was. Na 20 min was hij in slaap. Helaas voor korte duur want een 1/2 uur later was hij alweer wakker maar de slaapjes daarop gingen zonder problemen. (maar dan is het s'avonds)

Vandaag was hij wat hangerig en wilde weer niet aan zijn slaap toegeven. Heb hem wel in bed gelegd maar dan gaat hij liggen brabbelen en na een min of 5 gaat hij weer huilen.Hij heeft even ( 1/2 uur) in zijn bedje heel even bij mij geslapen en tijdens de wandeling maar voor de rest niet. Totdat ik naar de winkels ging en nu ligt hij al vanaf 17.15 te slapen.
Morgen ga ik het weer proberen, mss gaat het nu makkelijker want dan is mijn man ook thuis.

En onze kleine man ligt er warm bij maar ook weer niet te warm. Ik check regelmatig of hij nog onder zijn dekentje ligt en of hij niet warm of koud aanvoelt.
 
Nog even een toevoeging:
Het past bij de leeftijd hoor en rond deze tijd krijgen ze weer een sprongetje.... daardoor huilen ze veel en slapen ze slecht en kort. Gewoon accepteren dus, maar niet te snel oppakken als hij huilt. Dat kan je kindje alleen maar meer overstuur maken als hij zichzelf in slaap huilt. Dus pas oppakken na 20 minuten, daarvoor mag je wel in bed troosten of een speentje aanbieden. Succes!
 
Hoi!

Wij hebben hetzelfde meegemaakt met ons kindje. Het kan inderdaad af en toe voorkomen, maar elke dag is niet normaal. In principe is het voor een kindje van 9 weken normaal dat het maximaal een uur tussen de voedingen wakker is. Drinkt hij nog wel goed?

Onze kleine was op een gegeven moment zo moe (oververmoeid) dat hij niet genoeg energie meer had om een volledige voeding tot zich te nemen. Vervolgens met een half vol buikje het bed in en daarop natuurlijk weer niet lang kunnen slapen. Uiteindelijk was ik onderhand elk uur aan het voeden. Ging er zelf aan onderdoor... Wij hebben toen een lactatiekundige ingeschakeld en kregen het advies hem in te bakeren. Dit heeft echt heel erg goed geholpen. Ik ben er zeker niet voor om elke baby die moeite heeft met slapen in te bakeren hoor. Maar misschien is dit een oplossing? Als je eraan denkt, moet je echt advies vragen aan deskundigen en niet zomaar zelf aan de slag gaan met inbakeren...

Onze kleine man hield zichzelf namelijk erg wakker met zijn bewegingen. Sliep hij bijna, schrok hij ergens van, sloeg zichzelf dan ongecontroleerd tegen zijn hoofdje en hup: weer wakker. Nu worden zijn bewegingen van buitenaf gecontroleerd en vindt hij eindelijk de rust om in slaap te komen en (wat voor hem heel lastig was) in slaap te blijven. Wij zijn ermee begonnen toen hij 3,5 week was. Nu is hij bijna 4 maanden en hebben we het bijna helemaal afgebouwd.

Een andere tip: de meeste baby's zijn erg gebaat bij rust en regelmaat. Probeer alles heel voorspelbaar voor hem te maken. Wakker worden, voeden, verschonen, knuffelen op schoot, nog even in de box en het bed in. Misschien moet hij doorkrijgen dat dat zijn ritme is? Misschien snapt hij er nu niets van? Voor ons betekende het twee weken lang niet met hem wandelen, niet naar de winkels en niet met hem ergens anders op visite. Daar baalde ik enorm van, want ik wilde hem het liefst aan de hele wereld laten zien. Maar hij moest gewoon eerst in de gaten krijgen wat zijn ritme is. Nu kunnen we al zoveel meer met hem! Hoewel hij nog steeds wel wat van slag lijkt als een dag helemaal anders verloopt dan normaal.

En wat anderen ook al zeggen: even laten huilen is helemaal niet erg. Er is natuurlijk een verschil tussen huilen/jengelen en over de zeik gaan. Als hij gewoon huilde (kan hij ook rood aanlopen), zette ik de klok altijd op 15 minuten. Als hij echt overstuur ging, op 5 minuten. Oh zo moeilijk, maar de aanhouder wint. En wat je schrijft: 30 minten geslapen: het is dan wel niet veel, maar het is een begin! Hartstikke goed toch al? Verwacht niet meteen dat hij uren achter elkaar slaapt als hij dat overdags eerder niet deed. Als hij na een slaapje wakker wordt: wel weer hetzelfde ritme. Natuurlijk kun je niet elke keer voeden, maar wel knuffelen op schoot, even alleen in de box en weer slapen. Let goed op de moeheidssignalen!

Nou, hopelijk heb je wat aan mijn tips. Ik begrijp dat niet alles voor elke baby geldt, maar wie weet...

Groetjes, MissX
 
Terug
Bovenaan