slapen....

Of niet.....zucht.....Tygo komt heel moeilijk zelf in slaap. Wanneer hij in zijn eigen bedje ligt ben ik vaak een uur tot anderhalf bezig om hem in slaap te krijgen. Ik wil graag dat hij zelf leert inslapen, maar wanneer ik al zo lang bezig ben dan knap ik toch op een gegeven moment. Hij is dan bekaf maar komt niet zelf in slaap. Uiteindelijk haal ik hem dan toch maar uit zijn bedje om in de kinderwagen te leggen, waar hij wel zo slaapt, of ik hou hem vast en dan slaapt hij ook zo....

Hebben jullie misschien nog tips? Tygo is ook pas 3weekjes vandaag....
 
Wij hebben vanaf het begin kinderfysio aangezien Lauren haar sleutelbeentje gebroken had bij de geboorte en hierdoor een voorkeurshouding kreeg en niet goed sliep. De fysio adviseerde de Puckababy omdat ze dan in een 'kleinere wereldje' is, dat verklaart waarschijnlijk ook waarom Tygo in de kinderwagen wel slaapt...deed Lauren ook! Sommige kleine babytjes willen echt geborgenheid en het gevoel van de baarmoeder terug...

De puckababy is een slaapzakje waar ze een beetje ingebakerd liggen, maar ze kunnen nog wel de armpjes en beentjes in de slaapzak bewegen.
Bij ons heeft het enorm geholpen, Lauren slaapt als een roos, wellicht dat het bij jullie ook helpt?
Ze zijn prijzig in aanschaf, zo'n 50 euro, maar bij ons was het dus aangeboden worden.

Succes!
 
die laatste zin klopt niet, moet zijn:
Ze zijn prijzig in aanschaf, zo'n 50 euro, maar bij ons was elke euro het waard! Ik zag dat ze ook op marktplaats aangeboden worden.
 
Ik zeg: inbakeren. Pim ligt al vanaf dag 1 ingebakerd en die slaapt heel goed. In het begin had hij wel moeite met zijn dag- en nachtritme, maar nu slaapt hij al bijna door. Pim heeft juist moeite om in de kinderwagen in slaap te vallen. Hij slaapt dan wel, maar heel licht.

Je kunt zoals rietje al zegt de puckababy gebruiken. Dit heb ik bij ons middelste zoontje ook geprobeerd, alleen hierin had hij nog teveel ruimte. Toen zijn we overgestapt op de traditionele doeken en dit werkt super. Het ziet er misschien ongemakkelijk uit, maar het werkt als een tierelier.

Ik zou zeggen: probeer het gewoon, werkt het niet, dan kun je er altijd nog mee stoppen.
 
Ook hier eerst aan de puckagogo, ging goed alleen omdat er een cappuchon aan zat had ik hier zelf geen fijn gevoel bij.
Van een vriendin van mij een traditionele inbakerdeken gekregen inclusief matras!
Werkt perfect!!
Box,kinderwagen of bed maakt niet uit in z'n eigen 'cocoontje' slaapt hij super!

 
Heey,

Wij bakeren onze dame ook in. Ze is nu 3 wk en 3 dagen. Omdat ze erg onrustig is bakeren we haar in. Ze slaapt hierdoor wel wat beter want ze sloeg zichzelf steeds wakker. We lopen met haar ook bij de osteopaat omdat haar nekje vastzit. Hierdoor overstrekt ze zich steeds en drinkt ze waarschijnlijk erg slecht. Hopelijk helpt de behandeling van vandaag want ze heeft vandaag bijna de hele dag gehuild! Zielig hoor!!

Maar ik zou ook inbakeren eens proberen. Die doeken zijn niet al te duur.

Liefs ciomama
 
Wij gaan ook voor de puckababy. Onze vorige dochter heeft daar ook in geslapen omdat ze zich wakker maaide en Isa doet dat nu ook weer. Nu zé in de zak slaapt gaat het heerlijk. Zodraik de zak dicht rits gaan haar ogen al hangen en slaapt ze in de wieg heerlijk in.
Isa is nu 6 weken en 2 dagen en ze slaap zo goed als door.

De zakken staan meer dan genoeg op marktplaats en ze werken bij ons super, als je zoontje dan nog teveel vrijheid van bewegen heeft in je altijd nog inbakeren op d ettaditionele manier.

Succes met zoeken naar de goede oplossing voor jullie
 
Terug
Bovenaan