slapen....

lekker inbakeren en als ze zo jong zijn vinden ze zelfsstandig slapen nog moeilijk. Bedenk dat ze 9 maanden in jou geslapen hebben. Wiegend en met je hartslag op de achtergrond. nu moeten ze ineens stil in een wiegje liggen. Veel baby's vinden dat erg onwennig!
Mijn Sven heeft het ook erg moeilijk gehad in het begin. Inslapen en doorslapen was een probleem. Inbakeren was een wereld van verschil, hij kon langer slapen maar inslapen was nog steeds wel moeilijk. Ik heb hem veel gewiegd. Soms was het zo dat ie echt binnen een halve minuut sliep als ik m even wiegde. Dan kon ik m zo weg leggen. Ik probeerde het altijd wel om hem zelf in slaap te laten vallen, zodat ie niet teveel zou wennen aan mijn gewieg.
Na 3 maanden ging het beter en lukte het vaker om zelfstandig te slapen. Nu is ie 11 maanden en is het geen probleem meer. Maar het duurde bij hem erg lang. We zijn er veel uren zoet mee geweest. heel erg frustrerend in de wetendheid dat onze dochter nooit inslaapproblemen had vanaf het begin.
Maar elk kind is anders. Lukt het niet om zelf in slaap te vallen, help dan een beetje.

Succes meid, je zult zien dat het beter gaat als ie wat ouder wordt!
 
O ja..... tip: ga eens naar een osteopaat. Sven had ook nekklachten door de snelle bevalling. na drie behandelingen was hij al veel rustiger!
 
Dankjulliewel voor de tips, ik heb van de verpleegkundige inmiddels geleerd hoe ik moet inbakeren, gewoon met een lakentje. Maar eens proberen of dat wat is:)
 
Wij bakeren overdag ook in. Pim slaapt zo het beste. Verder gaan we met Pim ook naar de osteopaat vanwege een nekje wat vast zit, voorkeurshouding. Dit verricht hier ook wonderen, net zoals bij bloempje 27.
 
Hoi,
Vigo heeft ook nog wel eens moeite met inslapen. Ik weet niet of je een wieg of ledikant hebt?
wij hebben een wieg en dat geeft ook geborgenheid. Wij bakeren niet in.
Na het voeden laat ik hem 10 tot 15 min op mijn arm een beetje weg sukkelen, dan leg ik hem in zijn wieg. Dan ga ik er zitten en leg mijn hand op zijn borst. met mijn vingers hou ik zijn speen in zijn mond en dan wacht ik tot hij in slaap is gevallen.
Naar mijn mening is Vigo(nu 3,5 wk) nog te klein om helemaal zelf in slaap te vallen, dat komt over een paar weken wel. Wij wachten in ieder geval tot hij geen nacht voedingen meer heeft voor dat we weer actief aan de slag gaan met zelf inslaap laten vallen. Zo hebben wij het ook met onze oudste zoon gedaan.
Maar ik herken jou gevoel wel hoor! Vannacht had ik het nog, toen Vigo na 1 uur nog niet sliep. Ik was zelf zo onwijs moe, dan heb je het even gehad. Heel normaal zulke gevoelens!
Overigens slaapt Vigo overdag bijna nooit in zijn wieg, maar in de box.kinderwagen of bij ons op bed. Ik vind het prima zolang hij 's nachts maar in zijn eigen wiegje slaapt!
Succes en sterkte!
liefs,
Mar
 
Wij bakeren Jake niet in hij word namelijk histerisch als hij zich niet kan bewegen. Hij slaapt overdag in de kinderwagen of op speelkleed in box en de nacht slaapt hij lekker in zijn eigen ledikant. Ook slaapt hij 's nachts al door en dat doet hij al vanaf dag 7.
 
jonna is overdag ook erg onrustig, omdat ze bij mij op de borst wel in slaap valt,op de buik heb ik haar vandaag opde buik gelegd in haar bedje
en ze sliep!
doodeng, zat ik daar naast bed te kijken, want ik laat haar dan niet alleen hoor
maar was wel blij dat ze ff rustig was
zo klein en dan in zo'n grote wereld!

vandaag de reiswieg vervangen voor mijn oude poppenbed. klinkt ff heel raar maar mijn vader heeft toen ik 2 was mijn eigen bedje nagemaakt op mijn verzoek en hij heeft dat superstevig gedaan. het is echt geschikt
dus nu gaat ze van wiegje naar bedje en dan straks een normale babybed, alles in kleine stapjes
 
Terug
Bovenaan