slapen!

wie o wie kan mij advies raad ect ect geven. mijn kleine meid wordt volgende week alweer 4 maanden! erg fijn maar slapen overdag doet ze nog steeds slecht! ik ben echt super blij dat ze het snachts goed doet, dus het voelt bijna als zeuren dan ik wil dat ze overdag beter slaapt.
ze krijgt het vaak voor elkaar om de gehele dag maar 2 uur in totaal te slapen van de 12 uur!
wat doe ik fout?
mis ik de juiste vermoeidheidsignalen?
ik let er telkens op wanneer ze moe wordt, de ene keer valt ze in slaap zonder te mopperen en de andere keer mopperd ze er flink op los! het resultaat van alles is een half uurtje slapen en dan is ze weer klaar wakker!
er zijn periodes dat ze na een half uur wakker wordt mopperd en toch weer doorslaapt... maar deze dagen zijn zelfdzaam..
wat ik nu doe is dus maar uit bed halen ( laat haar eerst liggen met de hoop dat ze verder slaapt.... soms loop ik er naartoe geeft haar tutje en leg mijn hand op haar rug.. dit wil soms helpen)
in de box leggen een beetje spelen en als ze begint te mopperen want ze wordt dan gewoon weer moe.. terug naar bed! na een half uurtje weer wakker eten... spelen en naar bed...
ik ben al heel vroeg met rust en regelmaat begonnen met haar... voorspelbaarheid en een bedritueel... maar niks wil overdag werken...
ik ben blij dat ze snachts goed slaapt maar daar is het dan ook mee gezegd..
ik krijg overdag niks gedaan...
wat te doen wat te doen....?
iemand tips.. iemand die het kent?
 
hoi,

hier ook slaapt de nacht door en overdag steeds slaapjes van 30 min.
het lukt mij ook niet om haar langer te laten slapen.
gelukkig wordt ze niet sjago.
weet het ook niet meer en heb me er maar bij neer gelegd dat het zo gaat.
bij de oppas is het gelukkig het zelfde.
 
Hoi,

Joep is nu ruim 4,5 maand en had precies hetzelfde! 's avonds vanaf 7 uur prima slapen tot 's ochtends, en overdag bijna niet willen slapen!
Eigenlijk hetzelfde als wat jij beschrijft, even slapen en dan na 30-45 minuten weer wakker.
Maar....sinds een paar weken slaapt hij overdag weer wat meer en wat langer! Daarvoor ook met veel gepruttel in slaap vallen, maar dat gaat nu eigenlijk ook zonder problemen. Wellicht is het bij jouw kindje ook een fase en slaapt ze ook binnenkort weer wat meer.
In ieder geval veel succes, ik weet hoe intensief zo'n dag kan zijn met een wakker kindje!

Groetjes Hester
 
Had ook hetzelfde met ons meisje.
Sinds ze op haar eigen kamertje slaapt en rustig kan liggen slaapt ze ineens prima overdag...dus ze had echt een rustig plekje nodig...Maar dit zul jij ook wel geprobeerd hebben.
Heb nog steeds moeite met haar ergens anders laten slapen...ze valt alleen in dr maxicosi in slaap, maar daar ben ik weer niet zo'n fan van...:s
 
Herkenbaar probleem. Tenminste als je het als probleem ervaart. Onze Sven HAD het ook. Overdag sliep ie zo weinig. He begon vanaf een maand of 2. Dan deed ie hazeslaapje van 45 minuten hooguit. Dan moe wakker worden maar verder slapen homaar. En wij zaten met een jengelende baby.
Als jou uk niet moe is, accepteer het dan maar. Als ze wel moe is, dan is het echt moeilijk. Want ik heb ook alles geprobeerd. Meer ritme en regelmaat. hij sliep er niet meer of beter van. Hij had gewoon de rust niet om overdag meer te slapen.
Valdispert kids hebben wij geprobeerd, hielp niks bij ons, maar misschien helpt het jou wel.
Het probleem loste bij ons vanzelf op. Rond 9 maanden ging ie ineens langer slapen. Hij slaapt nu 's morgens een uur (ik maak m dan wel wakker) en 's middags zeker 2 uurtjes..

Hopelijk vindt jouw kindje ook snel het wiel uit.
 
aan de ene kant fijn om te horen dat dit bij andere ook is ( echt niet lulig bedoeld hoor!) maar in mijn omgeving bij vrienden en familie, kennen ze dit probleem niet! die slapen overdag tussen alle voedingen en slapen snachts goed, en ook als ze de baby ergens mee naartoe nemen slapen die daar ook.
ik hoef dat niet te proberen, als ik haar mee op stap neem eindigd dit meestal in een flinke huilpartij! ik denk dat ons meisje slecht tegen prikkels kan! maar is soms erg frustrerend ik bied haar zoveel mogelijk rust en regelmaat door een vast patroon aan te houden zoveel mogelijk thuis te zijn. maar het is ook leuk om samen op pad te gaan.. babyzwemmen/massage ec ect bijna altijd ontroostbaar huilen! of ergens op bezoek gaan vaak ook geen succes en al helemaal niet als ik haar aan iemand anders geef..
dus dan blijf je wat meer thuis, en dan slaapt ze niet veel.. dus het is een beetje een klein cirkeltje waar we in blijven zitten!
heeft het zin om een vast voedingsschema aan te gaan nemen? brengt dat rust?
ik voed namelijk nu op verzoek,
ik krijg van iedereen te horen luister naar je gevoel, maar die vertrouw ik niet meer zo, het maakt mij alleen maar onzeker!
is ze misschien onrustig omdat ik onzeker ben?
wij hebben namelijk een hele moeilije start gehad.. reflux ziekenhuisopname ect ect.
dus de navelstreng is nog niet echt losgeknipt zeg maar!
 
Hey!

Sven was ook een baby die altijd overprikkeld raakte als we we gingen. Vooral als het in een drukke omgeving was. En slapen in de kinderwagenbak deed ie niet, of ik moest m in slaap wiegen.
Ik denk dat je het al heel goed aanpakt. Veel rust en regelmaat. Helemaal omdat je een moeilijke start hebt gehad is het belangrijk om haar veiligheid te geven.
En voedt maar op verzoek. Want als ze onregelmatig slaapt is een voedschema helemaal niks waard. Doe alles maar in dezelfde volgorde, geef haar die regelmaat. De klok moet je maar even vergeten.
Ik vond het een periode ook erg lastig omdat je altijd gebonden was en je moeilijk weg kon.
Sinds ie een maand of 9 was ging het ineens beter en konden we eindelijk een goed schema starten. Nu is ie anderhalf en een heerlijk ventje wat nog steeds wel gevoelig is voor prikkels maar er ook beter mee om kan gaan. We hebben dus onze nachtrust terug en ons ritme overdag.

Luister naar je kindje. Heeft het honger? voedt dan. Wil het slapen, laat het slapen... Daar zal het het meeste baat bij hebben!
 
Terug
Bovenaan