Slapend voeden

Ik geef Rivano borstvoeding,en met nachtvoeding val ik soms in slaap met hem aan de borst met gevolg dus een halve nacht in ons bed....eerst gaf ik zittend voeding,maar ben soms zo moe dat ik voor het gemak ga.en dus in slaap valt beide...hebben meer mama.s dat??ik wil toch voor oppassen anders krijg ik hem straks ook mn bed niet meer uit...vanaf wanneer zullen ze dat doorhebben??
vind heerlijk hoor hem naast me...maar om deze reden destijds slaapt onze 2de nog steeds bij ons in bed....alleen die heeft nooit in zn wieg willen slapen.Rivano gelukkig wel(naast ons bed)maar pruttelt soms wel even als ie terug gelegd word,dus moet denk wel uit gaan kijken...toch maar weer zittend voeden...
iemand nog andere tips?

liefs jootje

Ik geef geen borstvoeding dus ik kan je helaas niet helpen. Volgens mij is het pas dat ze na 6 maanden door gaan hebben dat ze dan je bed niet meer uit willen..

Hmm ik herken je probleem. Ik viel ook in slaap tijdens de borstvoeding (toen ik het nog gaf). Door mijn keizersnee kon ik alleen niet met ravi zelf draaien naar de andere kant en was mijn vriend dus altijd wakker wanneer ik een voeding gaf. Hij legde hem altijd weer terug in zijn bedje dus dat probleem hebben we niet zo gehad.

Volgens mij hebben ze na 3 maanden door dat ze bepaalde dingen gedaan kunnen krijgen. Maar volgens mij is het nu ook al zo dat ze wennen aan een patroon. Hij went er dus aan dat hij snachts naast je blijft slapen. Het kan dus volgens mij best zijn hij gaat huilen als hij in zijn eigen bedje word gelegd meteen na de tijd.

Misschien kun je proberen om een wekker te zetten? Als je het natuurlijk vervelend vind...

Liefs

Ik geef de nachtvoeding bij Aniek op haar kamer in een lekkere stoel. ik moet wel wakker blijven omdat ze soms heel gulzig drinkt en ik niet wil dat ze zich verslikt. ook maakt mijn vriend hele lange dagen en ik wil dat hij een goede nachtrust krijgt. ik vind het zo'n gedoe voordat ik haar liggend aangelegd heb en zij ook, ze wordt onrustig en gaat huilen, dat ik nu al weken gewoon pp haar kamerje zit. het bevalt me heel goed. ik zorg dat ik er ook iets te drinken heb en internet een beetje op mijn telefoon. na de voeding kan ik haar zo wegleggen, ze pruttelt soms een beetje maar valt ook lekker in slaap. ze slaap savonds en snachts sowieso erg goed. er zit de laatste nachten zeker 5 uur tussen. Meestal neem ik haar voor de eerste voeding in de morgen in ons bed. mijn vriend is dan al heen werken en ik kan haar in alle rust liggend aanleggen. zo kan ik ook lekker rustig wakker worden.

Hoi. Ik heb ook moeite om mijn ogen open te houden en dommel geregeld weg. Maar omdat ik dit eng vind, omdat de kleine misschien onder de dekens kan komen ben ik hier wel heel voorzichtig mee.. Meestal als hij 1 kant heeft gehad ga ik zitten in bed en krijgt hij de andere. Ik probeer wakker te blijven.

wanneer jari wakker wordt haalt mijn man hem uit bed en legt hem naar me neer...ik slaap nog half en voed hem dan. Mijn man kan dan weer verder slapen. als ik recht op zit voor de 2de kant word ik weer wat wakkerder en verschoon hem erna als hij klaar is..dan zelf naar de toilet en gauw slapen...het is een ritueel wat ik bijna op de automatische piloot doe:)

Voor het"verwennen" maakt het nog niet uit hoor. Daar zijn ze nog te klein voor.. Pas na 3/6 maanden zou ik wat voorzichtiger doen.

Geniet er maar lekker van.

Liefs marit

Succes en gebeurt lekker ervan.

Ik heb Rivano naast me leggen in de wieg(vind ik zelf erg fijn)mn man word nooit wakker van hem.huilt ook snachts niet,maar meer kreunen enzo...ik vind liggend aanleggen juist heel makkelijk gaan.doe niet eens een licht aan.en word altijd wel wakker als hij hoest ofzo.want rivano is ook niet altijd een rustige drinker...
wel lekker dat er al 5 uur tussen zit...hier is 1 nacht doorgeslapen van 23.30 tot 7.15,maar nu weer tussen de 3 a 4 uur dag en nacht...ah ja vind niet zo erg,hoort erbij

Het is wel elke nacht anders hier. echt een ritme hebben we nog niet. de laatste nachten slaapt ze echt als een roosje maar overdag is ze heel onrustig. droomt heel erg en slaapt heel kort..

Luana slaapt nu door (22.00-5.30) maar tot die tijd lag ze in de wieg bij ons op de kamer. De eerste 2 weken deden we het samen en toen mijn man weer moest werken deed ik het alleen. Ik heb nog geen problemen gehad dat ik niet wakker kan blijven. Misschien ook omdat ik de fles geef, maar ben wel goed wakker dan. Nu geef ik haar om 5.30 een flesje en een schone luier en ga dan weer naar bed. Dit doe ik nu op haar kamer. Als ik haar terugleg gaat ze weer verder slapen tot 8.30 en ik weer tot 7.30/8.00.

Misschien eerst zelf naar de wc gaan? Word ik meestal wel goed wakker van. En anders idd misschien een wekker zetten?

Liefs ciomama

Terug
Bovenaan