slapjes??

hallo moeders

Ik moet zeggen dat het herstel na mijn bevalling mij een beetje tegenvalt. Bij mijn vorige zwangerschap ( 9 jaar geleden) had ik een hele zware zwangerschap met ernstige bekkeninstabiliteit, hoge bloeddruk en overgeven tot aan mijn bevalling toe, maar toen was ik vrij snel weer de oude (op mijn gewicht na dan, want ik kwam 35 kilo aan.

Nu ben ik natuurlijk al wel wat ouder (35) maar heb een hele goede zwangerschap gehad. Op scherpe controle voor antistoffen na heb ik geen kwalen gehad. Mijn bekken heeft zich netjes gehouden ( ik heb mezelf ook wel netjes gedragen moet ik zeggen en mijn fysio heeft me rustig gehouden) mijn bloeddruk is altijd netjes geweest en met een bevalling van net 2 uur heb ik eigenlijk deze keer dus geen klagen gehad. Ook was ik maar 20 kilo aangekomen.

Nu zijn we inmiddels 9 weken verder en ik ben nog zo slap als een vaatdoek, ik vergeet echt alles. Ik steek bijvoorbeeld de ene gaspit aan en zet de pan op de gaspit ernaast en dan gek vinden dat de aardappels niet koken. dat soort dingen. ik ben duizelig, het zweet loopt in mijn schoenen en hondsmoe.
Nu ben ik vanmorgen pas op nacontrole geweest bij de verloskundige en ik vroeg of ze kon prikken voor mijn ijzer of dat wel goed was. die bleek zelfs hoog te zijn en mijn bloeddruk was ook netjes. Nu moet ik maandag maar naar de huisarts om mijn schildklier te laten controleren. de verloskundige dacht dat die misschien ontregeld zou kunnen zijn door mijn zwangerschap.
Is er iemand die dit herkent of er iets over weet te vertellen.

Ik ben wel benieuwd hoe dit gaat lopen.

groetjes rachel

Hoi Rachel,

Ik herken het wel. Ik ben 38 en ik denk dat het ook wel door de leeftijd komt dat het herstel langer duurt. Mijn ventje is nu 17 weken en nu pas heb ik het idee dat het langzamerhand wat beter gaat. Ik heb nog steeds erg veel last van mijn gewrichten en van zweetaanvallen (waar ik helemaal gek van wordt). Ik ben nog steeds niet de oude en ik denk dat het nog wel een tijdje zal duren.

Sterkte ermee en laat nog horen wat er uit komt bij de huisarts.

Groetjes,
Petra

Hallo Rachel,

Ik zou graag het idee ontkrachten dan het herstel na een zwangerschap op latere leeftijd langer duurt.
Ik ben 44 jaar en ben op 02-03-2007 bevallen van een wondertje, genaamd Rowan. Rowan was niet gepland want wij kwamen pas bij 22 weken en 3 dagen erachter dat ik zwanger was. De zwangerschap liep voortreffelijk en ik ben ongeveer 10 kilo aangekomen. Eerste zwangerschap was bijna 19 jaar geleden en toen kwam ik 22 kilo aan, die er ook ontzettend moeilijk afgingen. Nu ben ik sinds de bevalling al ruim 15 kilo kwijt en heb een superflits-bevalling gehad van welgeteld 2 minuten. Niet ingescheurd en geen knippen gehad. Rowan woog bij zijn geboorte 3755 gram en was 50 cm lang.  Ik heb alleen de avond van de bevalling, na thuiskomst uit het ziekenhuis, op bed gelegen. Vanaf de 2de dag ben ik, rustig aan, weer begonnen met het draaien van mijn huishouden. Inmiddels zijn we nu 14 weken verder en ik heb meer energie dan voor de zwangerschap. Afgelopen week ben ik naar het ziekenhuis geweest voor een sterilisatie en heb nu nog 4 hechtingen in mijn buik. Dus ook al ben ik wat ouder als de gemidddelde dames, dat het niet perse hoeft dat je een langzaam herstel hebt.

Voordat ik in verwachting raakte, was ik al dik 2 jaar met een vervroegde overgang bezig. Zweetaanvallen vooral 's nachts, opvliegers en maandenlang de menstruatie overslaan was waren aan de orde van de dag. Dit was ook een van de redenen dat ik niet het idee had dat ik zwanger zou kunnen zijn (ik werd ook niet echt dikker).  Dat zweten heeft te maken met ontzwangeren. Google hier maar eens naar.  Trouwens, ontzwangeren kan tot 9 maanden duren, je lichaam met weer helemaal in zijn normale ritme komen en dan kun je ook die klachten hebben die jij en Petra beschijven.

Groetjes,

Annemiek

Hoi,
ik denk ook dat het te maken heeft met ontzwangeren. Je lijf zit toch nog vol hormonen en heeft toch ook heel wat te verduren gehad. Ik herken je vergeetachtigheid. Zelf vind ik dingen sneller chaotisch en het kost me meer moeite dan anders om te structureren.
Wat ik ook lastig vind is echt rust vinden. Even op de bank liggen of zoiets lukt me dan wel, alhoewel ik toch ook vaak wel bezig blijf, maar ook in mijn hoofd afschakelen, dat vind ik moeilijk. Ergens ben ik toch altijd wel met Quinn bezig. Ook al ligt die te slapen of zo.
Succes met opnieuw je eigen worden.
Groetjes Vera

Hoi Dames

Ik weet wel dat het ontzwangeren kan zijn hoor, ook het feit dat ik voor mijn dochter veel heen en weer moet rijden naar sport en school e.d zal zijn steentje wel bijdragen.De verloskundige wilde alleen toch mijn schildklier na laten kijken,omdat ze het zonde zou vinden als we er een jaar later pas achter zouden komen dat het daar aan lag.Bij de vorige zwangerschap woonden wij ook bij gedwongen bij mijn ouders in (vanwege omstandigheden) en ik heb toen na mijn bevalling ook niet echt drukte gekent zeg maar.
Nu stond ik er na mijn kraamtijd weer alleen voor en dat is toch een beetje tegen gevallen. Laten we hopen dat het ontzwangeren is want op een ontregelde schildklier zit ik ook echt niet te wachten hoor.
Enne Annemiek, Jij hebt inderdaad echt een wondertje gekregen he. Ik heb natuurlijk ook jouw verhalen gevolgd en je foto"s gezien.

Bij ons was het ook wel een wondertje hoor dat ik zwanger raakte. We zijn 3 jaar echt bezig geweest hiervoor en ik heb tussen mijn beide zwangerschappen ook nooit voorbehoedsmiddelen gebruikt. Dat ga ik nu ook niet doen, dus wie weet wordt ik nog een keer een   oudere moeder.

groetjes rachel

Hallo Rachel

Het is inmiddels een beetje een hype geworden en de meeste merken hebben het commercieel ook opgepakt, maar neem jij wel genoeg omega-vetzuren? Ik kom al een tijdje bij een homeopaat (voorheen huisarts) die zich oa daarin verdiept heeft. Je wil niet weten welke klachten samenhangen met te weinig omega-vetzuren. Zelfs de hersenfunctie kan het beinvloeden. Bv bepaalde vormen van autisme kunnen verbeteren met meer omgea3-6-9. Maar ook in de zwangerschap en erna. De zwangerschapsdementie kan bv ook een gevolg zijn daarvan omdat te weinig omega de hersenfunctie nadelig beinvloed. Het kan geen kwaad visoliecapsules te gaan gebruiken, of bv lijnzaadolie (omega3)

Succes (en misschien is het toch iets anders...)

Rosanne

Hoi Rosanne

Ik heb wel heel mijn zwangerschap en nu nog steeds voor de bv gravitamon geslikt. Ik zal eens nakijken of daar omega vetzuren in zitten en anders is een potje visoliecapsules ofzo natuurlijk snel gehaald. Het is het proberen zeker waard.
dank je voor de tip.

groetjes rachel

hallo,
Ik heb zowel voor, tijdens en na de zwangerschap last van mijn schildklier. bij mijn eerste zwanger was hij te snel hypertheroidie en bij mijn tweede zwangerschap was hij te langzaam hypotheroidie. Je hele hormoonhuishouding wordt geregeld door de schildklier en de klachten die je op noemt hebben met de hormonen te maken maar of je een schildklierprobleem hebt weet ik natuurlijk niet. vul bij google maar schildklierklachten in misschien heb je er iets aan.
Succes, Knof

Terug
Bovenaan