slecht drinken met warme weer

Drinken jullie kids ook zo slecht met dit weer? Brenda drinkt veel te weinig naar mijn zin. Van de 4 flessen (180 met 6 scheppen) liet ze vanmorgen zelfs 90 ml staan, en ze geeft de hele morgen ook al beetjes terug. Ze is ook erg onrustig.
Gisteren liet ze ook steeds beetjes staan. Ze drinkt geen water/diksap, alleen soms wat thee...

Bianca

He Bianca,

Dit is wel herkenbaar hoor. Lara drinkt met dit warme weer ook iets slechter. Tussendoor krijgt zij ook wat extra babythee en dat gaat er gelukkig wel in.
Normaal krijgt ze haar melk natuurlijk warm, maar met dit weer maak ik hem niet helemaal zo warm. Dus dat hij een beetje lauw is. Ik merk dat ze het dan wel opdrinkt.

Onze kraamhulp heeft indertijd gezegd dat je de melk beter te koud dan te warm kon geven.
Het werkt bij haar dus dan doe ik dat maar.
Misschien dat je er iets aan hebt, je kunt het in ieder geval proberen.

Groetjes Anne

Hoi,

Hier ook heel herkenbaar. Ik laat het wel aan haar over. Probeer wel wat water tussendoor te geven, maar aangezien Myrthe veel spuugt schiet het niet veel op.

Wat is dat babythee precies en waar kan ik het halen?

Liefs Reneke

He Reneke,

De babythee haal ik in Duitsland bij de Real. Aangezien wij bij de grens wonen is dat nogal gemakkelijk. Ik heb het hier in Nederland nog nergens in een winkel gezien.
Wij dronken dit vroeger als baby zijnde ook al en het bestaat nog steeds.
Het heeft officieel Bübchen Baby-Tee en zit in een bus.
Er ziet onder andere venkel en koriander in. Onze meid vind het erg lekker. In de tijd dat ze nog last van krampjes had gaf het ook een beetje verlichting.
Je kunt het als je flesvoeding geeft zelfs onder de voeding doen.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes Anne

Hoi hoi,

Ons meisje (bijna 6 maand) drinkt ook niet zo super op dit moment. Nu is het nooit echt een superdrinker geweest.. Maar wat bij ons helpt is even een schepje of twee schepjes minder voeding in de fles. Onze dame is vrij fors, dus ze kan het wel hebben . Vindt het op dit moment belangrijker dat er vocht in gaat dan voeding.
Ik geef haar ook wel eens later een fles als ze veel laat staan. Vanmorgen had ze ook maar 80 gedronken heb ik haar later nog een fles van 90 gegeven. Zit ze bijna gelijk aan een fles van 200..

Diksap vind ze ook niet zo super. Babythee. Klinkt leuk, alleen jammer dat het in Nederland niet te krijgen is..

Groetjes,
Karlien

Bij de reformzaak kun je  'kabouterfeest' thee  kopen van het merk Piramide, dat is thee met venkelzaad,  anijszaad,  groene rooibos en kaneel, geschikt voor babies. Mijn dochter drinkt het erg graag (warm en koud) en ook mama en papa vinden het lekker :)

He,

Dat is wel handig allemaal die tips. Dan weet ik tenminste welke thee ik kan halen als mijn babythee eens op is. Dat komt nog wel eens voor, vooral omdat ik met dit warme weer niet gezellig met ons meisje ga winkelen in Duitsland.
En ik moet eerlijk zeggen ik vind dit thee ook heerlijk om te drinken, zowel koud als warm.

Bianca hoe gaat het nu met het drinken??

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan