slecht drinken met warme weer

Bij de reformzaak kun je  'kabouterfeest' thee  kopen van het merk
Piramide, dat is thee met venkelzaad,  anijszaad,  groene rooibos en
kaneel, geschikt voor babies. Mijn dochter drinkt het erg graag (warm
en koud) en ook mama en papa vinden het lekker :)

hier heb ik even een vraagje over.
mijn cb heeft venkelthee afgereaden omdat er mischien kankerverwekkende stoffen inzitten en zolang dat nog niet bewezen is, mocht ik het niet meer geven.
aangezien hier ook venkel inzit.... mag dit wel dan?

nathalia eet ook erg weinig.
logisch, zelf eet ik ook weinig met heet weer.
ik geef haar tussendoor siroop. als ze wakker is krijgt ze elk half uur wel een beetje. (10 a 15 cc)
en als ze slaapt, krijgt ze als ze wakker wordt ietsje meer.
eten is niet zo belangrijk, maar vocht heeel erg.
de eerste dagen warm weer was ik zoooo bang dat nathalia zou uitdrogen. t gaat sneller dan dat wij ons kunnen realiseren.

liefs, do

Hoi Do,
Dit zegt het voedingscentrum daarover:

Als drinken kunt u  tussendoor water, verdund vruchtensap, lauwe (vruchten) thee of groentesap geven.
en:

Venkel en anijs bevatten stoffen die mogelijk schadelijk zijn. Daarom wordt aangeraden matig te zijn met anijsdranken en venkelthee.

Groetjes,
Karin

Het gaat iets beter, maar nog niet zoals het was.
De eerste helft gaat nog wel, maar daarna gaat ze langzamer drinken en is ze snel afgeleid. Soms duwt ze gewoon de fles eruit. Heel soms krijg je er nog wel wat in als je volhoudt, maar ze spuugt ook wat meer de laatste dagen, dus ik wil ook niet teveel pushen. Ze vind rooibosthee erg lekker hebben we ontdekt, dus dat geef ik haar dan. Maar ze is ook niet eigenwijs, ze wil het alleen uit een mok drinken, niet uit een flesje oid !
Als het wat koeler wordt zal het vast wel weer beter gaan, ze plast wel gewoon goed.

Bianca

Terug
Bovenaan