Slecht drinken

Hallo,

Mijn dochtertje van 12 maanden drinkt erg slecht en heeft daardoor erg harde ontlasting.
Ik geef wel s'ocht. en voor het slapen een papfles (200cc) met vezelrijke pap, maar verder drinkt ze vrijwel niets.
Geen rooscvicee, gewone melk, water, appelsap, thee...ze slaat de beker/ fles uit mijn handen.
Heeft iemand een tip hoe we haar aan het drinken kunnen krijgen?
Moet ik me ongerust maken?
Hopelijk kan iemand ons adviseren, alvast bedankt voor de reactie(s).

Groetjes, een bezorgde moeder.
 
Hier ook een dochter van 14 maanden  die weinig drinkt. Ze drinkt ongeveer 400 ml per dag. Het gaat net. Mijn dochter drinkt wel thee en appelsap uit een pakje. Ik ben ook nog steeds aan het  uitproberen wat ze wel graag drinkt. Nu vindt ze multivitamine ook wel lekker. En alles uit een pakje met rietje gaat ook beter dan uit een glas.
Een waterijsje gaat er ook wel in. En ze eet graag fruit en daar zit ook veel vocht in, dat krijgt ze extra. Ook zit er veel vocht in yoghurt, eventueel nog verdunnen met wat water.
En vezels helpen alleen als je genoeg drinkt, anders wordt het een bal in de darmen en werkt dat alleen tegen.
 
Ja wat kunnen we als moeders soms ongerust zijn als het plassen en poepen even niet lekker loopt. Loïs heeft ook een tijdje harde poep gehad ivm met veranderde voeding en veel zweten. Johannesbroodpitmeel door de fles wil nog wel eens helpen, zitten peulvruchten in. Die werken laxerend.
Kindicol van vsm maakt de poep weer zacht. en ja... kinderen houden het poepen soms op als ze een slechte ervaring gehad hebben, door bijv pijn bij het poepen. Probeer er zo luchtig mogelijk over te doen en flink te prijzen wanneer ze gepoept heeft en vooral niet te laten merken dat het stinkt. Ik las net vanmorgen een stuk in de stentor over poepproblemen bij kinderen tussen 1 en 4 jaar. Komt vaak door een slechte ervaring (bij jou dus door te weinig drinken) en daardoor gaan ze het ophouden. Probeer anders, als ze alleen melk wil, meer water bij de fles in te doen. dan krijgt ze toch extra vocht binnen. Slappe thee wil ook wel eens helpen. Een leuk glas met een gaaf rietje misschien??? En laten meehelpen met thee trekken? Spelenderwijs misschien???

Ik hoop dat ze snel weer eens een lekkere poepluier heeft, erg belangrijk voor moeders hè?
 
Bedankt voor de tips!
Ben al blij, om te horen dat er meer moeders zijn met het zelfde "probleem".
Ik ga de kiwi...en pakjes sap...proberen.
Groetjes, Esther.
 
Sinds deze week favoriet bij dochter de flesjes jus d'orange van de aldi met een rietje. Doorzichtig, dus ze ziet iets gebeuren en dat is leuk!!! Zeker 100 ml extra per dag, en daar ben ik blij mee!!!! Zo blijf ik bezig, als hier de lol weer vanaf is ga ik weer opzoek naar iets anders.
 
Terug
Bovenaan