Slecht drinken

Mijn dochtertje van anderhalf drinkt al een jaar slecht. Soms wordt je er echt een beetje gefrustreerd van.
Wat ik nogal een doe, is nog echt een fruithap maken. Bv een geraspte appel of peer en dan veel water met wat roosvicee en een ligakoek erdoor. Dit vind ze nog steeds heerlijk en ongemerkt komt er weer wat vocht binnen.
Ook afwisselen van beker zoals gewone beker, rietjesbeker dan weer een pakje sap of uit een glas laten drinken werkt ook af en toe.
Veel succes ermee
Groetjes
 
Hello,

Mijn zoontje van 9 maand drinkt vaak ook niet veel. Maar ik heb ergens gelezen dat het ene kind meer drinkt dan het andere kind (op zich ook logisch, dat hebben volwassenen ook). Daarnaast krijgt mijn zoontje veel yoghurt (vindt hij echt heerlijk). Daar zit ook vocht in. Als hij geen zin heeft in drinken, krijg ik het er ook echt niet in, in het slechtste geval krijgt hij max. 300-400 binnen (excl. yoghurt en fruit).  
Ik doe ook wel eens een extra stuk fruit (meloen oid), daar zit ook veel  vocht in.

Ik hou zelf het aantal plasluiers in de gaten. Als dat er een aantal op een dag zijn, dan is het voor mij goed. Hij krijgt op een dag ongeveer het volgende:
07 uur 240 ml fles + 8 scheppen (moest van het cb)
09  uur - 10 uur half potje fruit
12 uur - 13 uur twee  boterhammetjes en een flesje thee of diksap. Hij drinkt dat  tussen de 75 ml en de 175 ml
15 -16 uur half potje fruit
17 uur avondeten + flinke bak yoghurt
19 uur  240 ml fles (4 scheppen nutrilon, 4 scheppen pap). Maar dit drinkt hij eigenlijk nooit  op. Soms maar 30ml, soms 150 ml.

Vraag anders het cb eens. Die kun je vaak ook bellen als je er nog een tijdje niet naar toe moet.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan