Slecht eten

Hoi,

Onze dochter van bijn a13 maanden eet tegenwoordig zo slecht.
De boterham gaat nog wel, maar de warme maaltijd is naar mijn weten echt te weinig.
Ze neemt een paar happen en gaat dan het eten uit haar mond halen of uitspugen.
Ik heb niet het idee dat ze nog honger heeft na de warme maaltijd, en ze krijgt na 15.30 ook geen tussendoortje of sap/water meer.
Hebben jullie dit ook?
En misschien tips?

Groetjes Jolanda
 
Hoi Jolanda,

Onze dochter at altijd alles en heel goed en ook de laatste tijd steeds minder. Het avondeten soms maar 3 hapjes. Ze heeft ook echt geen trek meer. Tips heb ik niet, het is gewoon een fase waar ze doorheen gaan. Ze kunnen je momenteel op twee manieren manipuleren: minder slapen en weinig eten. Ze weten nu dat hier de macht over hebben naar papa en mama toe. Dus dit proberen ze uit. Maak je absoluut geen zorgen, ze krijgen echt voldoende binnen. Dus hou je rustig, ook al zou je het er wel in willen duwen. Wel gewoon een toetje aanbieden hoor als je dat hebt.
Wat wij doen: bij het eten voorbereiden helemaal mee laten kijken (in wippertje in de keuken) en uitleggen wat je klaar maakt. Daarna ga ik met haar samen de tafel dekken en altijd om dezelfde tijd met z'n allen aan tafel en nog eens vertellen: " weet je nog, dat ik dat net aan het snijden was?". Dan heeft ze meer interesse en probeert ze het toch.

Mischien werkt die bij jou ook. Gister en eergister heeft ze voor het eerst weer goed gegeten.

Laat maar weten hoe het bij je verloopt!

Groetjes, Irene
 
Hoi Irene,

Gelukkig was het inderdaad een fase en hebben we nu weer een heerlijke eter aan tafel.
Bedankt voor de tip met het meekijken, dat ga ik zeker eens proberen.

Groetjes Jolanda
 
Terug
Bovenaan