slecht naar toilet, tips??

wie gaat er ook zo slecht naar t toilet?
ben nu 16 weken zwanger en het lukt gewoon niet.
activa helpt zelfs ook niet, tips zijnmeer dan welkom.
groetjes daan

oww vervelend is dat!
Ik heb zelf ook hele moeielijk darmen helaas.
Als het echt te moeilijk gaat zou ik naar de huisarts gaan als ik jou was. Dan kunnen ze je extra vezels geven.
En qua tips,....je doet die vast al.
Maar veel water drinken! Bruinbrood, als je pasta eet de viergranen halen etc.
Geen drop eten en geen gefrituurd eten. Dat stopt allemaal.
Heel veel sterkte!

zo beroerd is dat he.... het wordt hier inmiddels iets beter gelukkig, want vind het ook zo vervelend.
Na de bevallingen heb ik er beide keren nog meer last van gehad echt heel erg pijnlijk ook. Het enige wat bij mij bleek te helpen was zemelen. Een zak van Zonnatura en dan een dikke lepel door een bak yoghurt (ook een flinke schep suiker erbij en dan direct opeten want echt lekker is het niet).
Staat precies op de zak hoeveel je max. mag eten.... eerste paar dagen neem ik dan de max. hoeveelheid en op een gegeven moment merk je gewoon dat je darmen het weer beter beginnen te doen en dat dit iets teveel van het goede is en er wel wat minder in kan.

Succes!

groetjes,
Marije

Ja, dat is echt eeen beroerd probleem.
Wat ook heel goed helpt is lijnzaad. Door de yoghurt met roosvicee of suiker, is het wel te doen. Ik vond het minder vies dan zemelen. Waar je met het gebruiken van lijnzaad wel heel goed op moet letten is dat je veel drinkt, anders werkt het tegenovergesteld. En dat is dan ook echt het nadeel (in de zwangerschap) want je moet al zo vaak plassen (tenminste ik wel)

hoi

eet een paar paar kiwi's gegarandeerd succes
op de nuchtere maag schijnt het beste te werken. Zelf eet ik er s'avonds 2 en ik heb al een darmprobleem en n u met zwanger zijn is het helemaal pet.
Maar de kiwi's werken uitstekend.
succes

Hoi hoi,

Dat van die zemelen is een goed idee denk ik. Je hebt veel vezels nodig bij een slechte stoelgang! Gelukkig heb ik nergens last van. Ik moet altijd op dezelfde tijd en ga gelijk als ik het voel. Ophouden is echt heel slecht dus ik hoop dat je dat niet doet haha...wat een praatje zeg.

Veel fruit nemen he!!!! En blijven drinken.

Succes en groetjes Petra

en 's morgens lekker ouderwets een bord warme pap! brinta met warme melk, suiker... ik vond 't nog lekker ook! (niet al te vaak, gewoon af en toe)
ik las in 't boek van 'veilig zwanger' dat je brood beter even kunt laten staan, net als koekjes enzo, omdat dat dan weer te hard is ofzo...ze gaven als tip dat je 'prutjes en papjes' moet eten... bij mij werkte het in ieder geval!

succes!

Terug
Bovenaan