slecht nieuws koud op mijn dak !!!!

A

Anoniem

Guest

hallo lieve dames van dit forum,

Zal me even voorstellen mijn naam is Marjolein 33 jr. en ben na lange tijd zwanger van mijn eerste kindje voelde me zo gelukkig was ook wel lekker misselijk en had allerlei kwaaltjes maar dat nam ik er gewoon bij. Zit nu in wk 15 en kreeg vorige wk te horen dat ik een verhoogd risico heb voor een kindje met het syndroom van down. Ben me echt een hoedje geschrokken had dit echt niet verwacht. Heb met mijn man besloten om voor de vruchtwaterpunctie te gaan, maar dit kan pas vlg wk en dan moeten we nog 3 weken wachten op de uitslag voel me echt zo slecht kan niet slapen ben huilerig. Maak ik me nu al te snel druk. Het is namelijk een kans van 1 op 80. Herkend iemand deze situatie en hoe gingen jullie hier mee om. Was 14 weken zo gelukkig moet ik straks een keuze gaan maken ? Moest even van me afschrijven ben zo verdrietig.....

liefs Marjolein

Hoi,
Ik ken de situatie niet, maar ik wou je even veel sterkte wensen.
Ik zou zeker voor een onderzoek gaan, maar je moet je dan realiseren wat je doet met de uitslag......
Je krijgt met 20 weken toch sowieso een uitgebreide echo? Bedoel je dat?
Want daar blijk je ook veel uit te kunnen halen.....
Succes en sterkte!
Anna

Wat een onverwachte situatie kom je nu voor te staan.

Ik wens je veel succes met de punctie. Ik sta niet in jouw schoenen, dus een advies is dan heel lastig als je niet de gevoelens hebt voor de baby waar het over gaat.
Ik geloof alleen dat ik zou proberen om met mijn man te overleggen wat te doen als de kans wel heel groot is. Weghalen of niet??

Ik weet het echt niet.

Wens je wel heel veel sterkte met jullie te nemen stappen en eventuele te nemen beslissingen.

gr mama van MD

hoi

wij hebben zo iets ongeveer meegemaakt,toen ik voor de eerste keer zwanger was kreeg ik te horen dat ons kinjde een open ruggetje zou hebben en na heel veel onderzoeken die je dan krijgt hebben we toen toch besloten om het af te breken omdat het kindje zo zwaar gehandicapt Zou zijn dat vonden we ook niet eerlijk tegenover het kindje,als   het het syndroom van down zou geweest zijn had ik er misschien nog wel meer over nagedacht denk ik.we hebben heirna toch nog een gezond kindje gekregen en ben nu zwnager van de derde en het blijft toch spannend krijg ook extra echo gelukkig.weet niet of je hier wat aan had maar ik wilde het graag met je delen,en je veel succes wensen met je beslissingen en maak je nog niet te druk laat het eerst goed uit zoeken he gr wendy 15 wk

hoi

Ten eerste wil ik je heel veel sterkte wensen de komende tijd en hoop voor je dat alles toch nog goed gaat aflopen.

Gelukkig heb ik dit zelf nog nooit meegemaakt en hoop ik ook niet dat ik dit ooit mee hoef te maken. Zo zie je maar weer dat een gezond kindje niet altijd vanzelfsprekend is.

Verder wil ik je het advies geven niet uit het oog te verliezen dat je met een kans van 1:80 ook 79 kansen hebt een gezond kindje op de wereld te zetten. (en deze kans is nog altijd groter als 1 kans op het down sydroom)

En dat je met goede begleiding ook een fantastisch kind kan hebben ook al heeft het t downsyndroom. Mijn vriendin heeft namelijk een kindje met het downsyndroom. Het is echt een schat van een meid en door de goede begeleiding ook helemaal niet raar of anders als een normaal kind. Ze heeft alleen een extra bijlage bij de gebruiksaanwijzing.

Maar nogmaals ik gun je het beste en hoop dat je een gezonde baby mag krijgen. En stress is nooit goed voor je baby he!!!

liefs gridje

hallo Marjolein,
Ik heb zelf geen ervaring persoonlijk, maar wel via een vriendin. Zij had bij haar kindje een kans van 1:75 dat het een kindje met syndroom van down was. Na een vruchtwaterpunctie bleek het kindje dat niet te hebben. En inmiddels is ze bevallen van een hele lieve gezonde dochter.
1:85 betekent nog steeds dat er 84 gezonde kindjes worden geboren. Ik wil je  geen valse hoop aanpraten, ik wil je enkel aangeven dat alles kan. Net zoals  bij de kansberekening 1:10.000, jij net dat ene kindje met het syndroom van Down kunt krijgen.
Ik wens je veel sterkte komende weken, en hoop dat je een positieve uitslag krijgt!!
groetjes,
yvette

heh bah, wat een nieuws. Gelukkig is de kans nog steeds groot dat je kindje gewoon gezond is.
Ik hoop echt dat je een kindje dat gezond is zal krijgen! En dat de test dat ook uitwijst.

Ik hoop dat als de test anders uitwijst dat je dan nog evenveel van je kindje wil houden. Ik weet dat kinderen met downsyndroom evenveel waard zijn als kinderen die dat niet hebben! Ze hebben net zoveel kans op een gelukkig leven als wij.
Alleen wij hebben een andere standaard en denken dus dat dat niet zo is.

Ook dit kindje heeft zoveel gevoel, heeft liefde nodig en heeft liefde te geven.
Dat willen we toch niet zomaar weggooien?

Ik wens je natuurlijk een gezond kindje toe, een kindje dat ook op andere terreinen geen handicaps heeft of zal krijgen.

Als je kindje dat uiteindelijk niet is, als moeder heb je genoeg liefde te geven, het blijft jouw kindje!

Lieve meid,

Ik kan me voorstellen dat je ontzettend geschrokken bent. Dit nieuws moet je nog verwerken. volgende week een punctie en dan nog 3 weken wachten op de uitslag. Het zal geen leuke tijd zijn. Maar het gaat je lukken om hier doorheen te komen.

Een aantal meiden hebben het al gezegd. Het is een kansberekening en de strijd is nog niet gestreden. 1:80 betekent inderdaad dat er 79 kansen zijn dat het een gezond kindje is.

Een kennis van me heeft de hele zwangerschap gedacht een kindje te krijgen met syn van down. Het kindje had een verdikte nekplooi boven de 3mm. Ze heeft uiteindelijk niet meer verder laten testen omdat een kindje met down ook voor haar welkom was. Uiteindelijk is ze bevallen van een lieve gezonde knul.

De kansberekening is mooi dat ze dat doen maar kan dus misplaatste onrust met zich meebrengen maar ook zeker misplaatste rust. Leuk is dat dus niet. bij mijn vorige zwangerschap dacht ik dus dat ik na de nekplooimeting, die overigens heel goed was (1:4300), een gezond kindje te krijgen, maar helaas had ons meisje trisomie 9, iets wat ze niet kunnen zien bij een nekplooimeting en bijbhorende bloedtest.

Ik wil maar zeggen heb blijft een kansberekening die helaas geen uitsluitsel biedt. Na de punctie weet je meer, je moet nog wachten maar die tijd kun je benutten om te denken wat je straks met de uitslag zult doen. Al is het maar dat alle opties op tafel liggen. Ik wens je veel sterkte, duim en ben positief over een goede afloop.

dikke kus
talke

Terug
Bovenaan