slecht nieuws koud op mijn dak !!!!

He wat naar voor jullie zeg, een hele moeilijke tijd want ja wat doe je met de uitslag?

MAAR blijf positief denken, er groeit een kindje in je en die heeft niets aan een stressy mama, inderdaad 1:80 betekent 79 kindjes zonder down, eem vriendin van mij heeft ook een punctie laten doen naar aanleiding van nekplooimeting bleek geen down te zijn maar wel iets met de chromosomen wat verder geen kwaad kon.. dus probeer positief te blijven!

Hallo Marjolein

Ik ben moeder van 2 dochters ! van bijna 5 En 1 van bijna 4 , mijn eerste dochter heb ik gekregen toen ik 29 was een gezonde dochter .
Bij mijn tweede dochter was ik 30 ,   de zwangerschap verliep goed niets an de hand.
Tot dat ze is geboren een meisje met het syndroom van down , even schrikken   maar het is je kind en je gaat er voor
Ook al hadden we het geweten in de zwangerschap dan hadden we het wel geboren laten worden .
Marit is nu bijna 4jaar en het gaat erg goed met haar ,ze gaat gewoon naar de peuterspeelen ze gaat straks ook gewoon naar de basisschool waar
mijn   andere dochter ook naar toe gaat .
We hebben   wel twee moeilijke jaren achter de rug , een groote hart operatie , en
niet kunnen eten en drinken
Ik wens je veel geluk , je krijgt er wel een mooi kindje voor terug
O , bijna vergeten ben nu zwanger van de 3 de en alles is goed kans 1: 4000
ben nu 34 jaar
groetjes harriette

Bij mijn VK kreeg ik een paar boekjes mee en in een van die boekjes stonden ook drie dames die de kansberekening hadden laten doen hier stond ook  het leuke verhaal van een  dame van jouw leeftijd die een berekening had van 1 op 35 en deze dame had na de punctie de uitslag gekregen dat er niets aan de hand was... dus meid probeer nog even positief te blijven. Het wil niks zeggen.......... echt niet!!!  het is een KANS berekening!!! ik vind het ook zo slecht dat ze mensen zolang laten wachten als de berekening beneden de 220 is.

Blijf positief, probeer het in ieder geval!!! Succes!

Gr  Miranda!  

Zeker geen leuk nieuws. Heb het zelf gelukkig niet meegemaakt. Wel weet ik dat het mogelijk is om binnen een week na de punctie al een eerste uitslag te krijgen mbt het syndroom van down. Ik weet alleen niet of dat voor alle ziekenhuizen geldt die punctie uitvoeren. Sterkte toegewenst.

Terug
Bovenaan