Hoi meid,
Ik vond dat ik hier ook even op moest reageren, soory als het een lang verhaal wordt. Maar bij ons was dat ook het geval.
In november 2002 zijn we gestopt met de pil, en we dachten we zien het wel, toen er ineens al ander half jaar voorbij was dachten we ineens, wel raar dat we nog steeds niet zwanger zijn. We zijn toen naar de huisarts geweest en daarop volgde een afspraak bij de gyn. Bij mij was alles goed, had een goede eisprong, toen gingen ze bij mijn vriend kijken, zaad ingeleverd en een week later kregen we te horen .... HEEL SLECHT .... weinig zaadproduktie en ook nog eens zeer slechte kwaliteit ... onze wereld storte echt in, maar wij mochten nog niet treuren, hup weer zaad inleveren, en ook de tweede keer HEEL SLECHT .... we werden door gestuurd naar de IVF-poli. Die heeft naar de ballen en penis gekeken en die dacht aan een mogelijke spatader .... na drie echo's HELAAS niets te vinden, hup door gestuurd naar de uroloog, die ging ook weer kijken en zoeken, hup nog een keer echo's WEER NIETS TE VINDEN..... het laatste onderzoek was een prostaat onderzoeken, we gingen er al van uit dat daar ook niets te vinden was maar goed .... ja hoor ze hebben een mogelijke oorzaak, mijn vriend bleek dus een schotje voor de uitgang van zijn prostaat te hebben, wat dus al het zaad tegen hield.... het was te verhelpen d.m.v een operatie. Maar het was niet zeker dat dan alles goed zou komen.
Twee maanden na de operatie moesten we weer zijn zaad inleveren om te kijken of er verbetering in zat en toen kregen we het bericht ..... HIJ HEEFT NU SUPERZAAD !!!!! Nu zat hij 3x boven het "normale" gemiddelde.
Nog geen maand later waren we zwanger .... helaas is dit misgegaan in de 7de week, maar wat ik je wil vertellen .... blijf hoop houden want misschien is er een oorzaak te vinden en mogelijk te verhelpen !!!!!!!!!!! Maar geef je gevoel wel een plekje en verwerk het .... anders kom je deze moeilijke periode slecht door.
Succes !!!!
Liefs Belinda.
http://www.kleinevanos.web-log.nl