slecht nieuws

Hoi Meiden,
Kom net van de vk en ben erg ondaan.In Coevorden waar ik eerst onder controle liep (zeiden ze mij dat de baby 2 weken voorliep op de groei) In dedemsvaart waar ik nu woon heeft de vk vandaag een echo gemaakt en is de baby 4 weken achter op de groei.Een verschil van 6 weken, dat is heel slordig om nog maar niet over ernstige fouten te spreken,mijn placenta schijnt heel slecht te werken waardoor de baby deze groeiachterstand vanaf week 30 heeft opgelopen.Ik ben erg verdrietig want nu moet ik dus morgen en daarna maandag weerkomen voor een echo bij de gyn.Vind de gyn ook dat de baby te klein is en mijn placenta slecht werkt dan wordt ik dinsdag ingeleid in het ziekenhuis van Zwolle.Ik voel gelukkig wel heel veel leven en dat is nu heel belangrijk, zodra ik dat niet veel meer voel moet ik aan de bel trekken.Maar ze laten me wel wachten tot morgen..

jullie horen snel meer van me.

liefs nice

jeetje wat heftig zeg.dat ze je niet gelijk naar de gynecoloog hebben doorgestuurd.hoop dat het morgen toch nog meevalt allemaal voor jouw maar ook voor de baby.zelfs ik ben een beetje in schok na dit verhaal.laat ze morgen alles maar dubbel checken want ik vind dat ze dit echt niet kunnen maken.
ik zal voor je duimen meid. heel veel sterkte

Zo dat is niet zo bijdehand van ze! Heel slordig! Ik hoop voor je dat het enigzins mee zal vallen. En dat je straks een gezond kindje mag krijgen! Veel sterkte ermee in ieder geval.

hoi ,sterkte meid wat een verhaal,bij mij was de baby 3 weken achter op groei zeiden ze ,maarja men jongste zoon was ook niet zo zwaar 3200,veel rusten helpt misschien enigzins.
gr cinderella

Meid,

Zolang je de baby goed voelt bewegen hoef je je echt geen zorgen te maken. Dan krijgt ie voldoende binnen om ook nog lekker actief te zijn. Baby's die maar net voldoende krijgen om te groeien, trappen echt niet zo hard.
Mijn dochter Loïs was net 3 kg toen ze werd geboren, nooit opgemerkt tijdens de zwangerschap. Sven liep ook achter met de groei. We werden doorgestuurd naar de gyn, want het kon wel eens een placentaprobleem zijn. Inderdaad het buikje was veel te klein. Maar de placenta bleek wel goed te werken. Bij de geboorte was hij inderdaad klein, net 3 kg. Maar dat was zijn zus ook, dus we hadden ons zorgen om niks gemaakt. Het was inderdaad een smal, maar lang buikje. Inmiddels is hij 4 maand en is hij al 7,5 kg... dus hij heeft het allang weer ingehaald.

Je hoort zoveel spookverhalen over echo's. Eén daarvan zal ik je vertellen: vrienden van ons werden ook doorgestuurd naar de gyn. Het kindje zou op de echo echt heel klein zijn. Nog geen 2500 gram bij 38 weken. De placenta zou niet goed werken en het werd op oudjaarsdag gehaald want het kon geen dag meer wachten. Toen het werd gewogen was het 3500 gram en een kerngezonde jongen. Nou.... ze kunnen dus ook flinke missers maken terwijl alles gewoon goed is.

Probeer het dus te relativeren. Een zieke baby beweegt niet, jouw kindje is dus gezond. Genoeg energie over dus. Laat je niet gek maken en wacht het rustig af, het kan echt 100% gaan meevallen.

Sterkte ermee!

Hier een spookverhaal die dus wel degelijk klopte, namelijk over mezelf!

Mijn moeder kreeg steeds te horen dat alles goed was, echter bleek dat niet het geval toen er een vervanger was. Ik bleek toen ook al 4 weken achterstand te hebben. Bij nader onderzoek bleek dit al 6 a 7 weken te zijn! Er is toen direct ingegrepen, hadden ze dat niet gedaan dan was ik nooit levend op de wereld gekomen.

Ik vind dus zeer zeker niet dat dit maar al te luchtig opgevat moet worden. Morgen zal de echo meer uitwijzen en ik duim en hoop dat alles goed is. Maar dit is dus de andere kant van het verhaal die óók voorkomt...

En oja, ik bewoog ook gewoon sterk in m'n moeders buik. Was een actief kindje, en toch was ik ziek.

Lieverd wat een vervelend nieuws. Maar goed dat ze het nu hebben ontdekt! kunnen ze nog inrgijpen dat is het belangrijkste!!!
onze zoon was 2500 gram toen hij 4 weken te vroeg gehaald werd lengte was goed maar erg mager,
kindjes zijn sterk!!

en inderdaad twijfel bellen, laat je niet ongerust maken.

denk aan je!

Terug
Bovenaan