slecht slapen en een zere rug

och ik herken dit zo!! Ik ben zo'n lui mens ahahaha!! Maar nu loig ik steeds wakker, maagkrampen, rugpijn, en dan weer plassen. Ik word er ook wel shagerijnig van hoor, heb mijn slaap goed nodig, dus laat ik me nu eind van demiddag af en toe even op de bank indutten ;)

succes!
 
Heb ook zo'n last van mn rug sinds een week of 2.5 en idd vooral in de avond word het echt rot!
Zit voornamelijk helemaal onderin mn rug en bovenaan mn billen en trekt opzij naar beide billen toe.
Tis net of ik op mn billen de trap afgedenderd ben
 
hier nog 1.
Ik voel me af en toe best schuldig. Ik kan 's avond de slaap niet vatten...met als gevolg dat ik kapot ben en 's middags samen met mijn zoontje ga dutten. Hierdoor kan ik dus niks doen ( tot 1 weken, zoontje ophalen, rond half 3 naar bed tot half 5, eten maken, eten, van half 7 tot half 11 klanten voor mijn nagelstudio en dan naar bed waar ik lig te draaien) Dus ik heb een berg strijk staan !!!!!! Niet leuk meer. Het erge is dat je de hele dag moe en futloos bent en blijft wat je ook doet.

Rugpijn is ook heel bekent. Maar ik kan me echt niet herinneren dat ikdat de eerste zwangerschap ook allemaal gehad heb. Ik weet wel nog dat je in de laatst weken totaal niet kan slapen. In mijn geval wat het echt zomer, dus hitte, dikke buik, overal pijn,enz... Op het einde snap ik nog wel...maar waarom hebben we nu al pijn aan onze ruggen ???? Zo zwaar zijn we nog niet !!!
Heb me waarschijnlijk iets verrekt want ik kan niet eens meer op mijn linkerzij slapen...pijn in een spier die van de nek naar de schouders en de rug trekt. Op de rug zelf slapen ligt ook al niet echt lekker dus ben verplicht op de rechtezij te liggen. Geweldig voor iemand die woelt in bed.

Nou iedereen eel suces en een goede nacht gewenst
 
Probeer de rust te pakken als je kan of dit nu overdag is of 's nachts. Ook al slaap je niet je rust toch uit als je in bed ligt. (al zou je natuurlijk liever slapen)
klinkt gek maar maak je niet druk om het feit dat je wakker ligt. stap in bed met het idee dat je de hele nacht niet gaat slapen en dat dit ok is.
Hoe meer je je zorgen maakt, hoe meer stress hoe moeilijker je in slaap valt. hoe meer je piekert hoe moeilijker het is. Is allemaal gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik heb ook moeite soms met slapen. Zwangerschap ontregelt je lijf op allerlei manier, slaap en eet patroon je energie en beweeglijkheid en humeur.
het schijnt het allemaal waard te zijn als je je kindje in je armen houdt.

Dan heb je natuurlijk nog de oude vertrouwde middeltjes: warme melk voor slapen gaan, lekkere massage van je partner, warm bad/ douche om te ontspannen
Als je in bed ligt probeer ook je spieren te ontspannen. Nek, schouder pijn kan ook komen omdat je in slaap valt met gespannen spieren
 
Terug
Bovenaan