Slecht slapen, kussen of niet?

<p>Hiii dames!</p><p>Ben nu 12 + 4 dagen zwanger en merk dat ik steeds slechter slaap.<br />Probeer op mijn zij (links of rechts) te gaan liggen, maar wordt echt wakker met enorme rugpijn. Nu lees ik dingen over zwangerschapskussens, hebben jullie tips hiervoor?</p><p>Ook lees ik overal dat je niet meer op je rug mag liggen. Maar op andere website ook weer dat dit geen kwaad kan, wat is hier nu waar in? Merk dat ik toch vaak wakker wordt op mijn rug. </p>

Als je 12 weken zwanger bent mag je nog gerust op je rug liggen hoor. De baby is zo klein. Pas als je 6 maanden ongeveer bent, moet je dat niet meer doen. Dan wordt de baby zwaarder en kan deze een ader in de knel brengen. En dan kan het bloed niet goed meer stromen..

Bij 12 weken zwangerschap mag je nog gerust op je rug slapen. 
wanneer je buik zwaarder word dan is het minder raadzaam. Bij ons zei de verloskundige week of 24 dan erop te letten dat je meer op je zij slaapt

Ik begon pas wat aan te komen en een buikje te krijgen rond 25 weken. Toen heb ik een zwangerschaps kussen gekregen van mijn vriend. Gewoon van de Hema en heb hem (het kussen) sinds dien niet meer los gelaten. Maar totdat jij nog prima op je rug kan liggen is dat geen probleem hoor. Laat je niet gek maken. Je merkt vanzelf wanneer op je rug liggen niet meer comfortabel is.

Ik ben 35 weken en slaap nog gewoon op m'n rug. Je wordt vanzelf wakker als het niet meer lekker ligt of als je last krijgt. 

Ik heb een zijslaap kussen via bol.com maar een gewoon voedingskussen kan ook prima! 

Hier 36,3 vandaag gewoon kussen van Hema, lekker achterlangs tussen de benen door dat ik erin kan liggen met een kussen onder mijn buik. Of voorlangs armen om kussen en been eroverheen ( verwent buik slaper maar at gaat niet meer) 

Hier 33 weken en slaap al vanaf de 13 weken met een doomoo. En dan de grote variant. Als ik er niet op lig, doet mijn man het wel. Dat ding is de beste aankoop ooit!

Oooooh heerlijk zo'n kussen om mee te slapen! Ik heb destijds een goedkoop zijslaapkussen bij de Lidl op de kop getikt, was er ZO blij mee! Lekker op je zij liggen met zo'n kussen tussen je armen en benen.

Terug
Bovenaan