Slecht slapen, kussen of niet?

Hier was ik ook wel benieuwd naar ja!  Ik slaap ook bijna altijd op mijn rug en soms op mijn zij. Ik las dat links het beste was. Maar ik ben dus ook echt iemand die 10x per nacht draait haha. Vraag me ook echt af hoe ik het voor elkaar ga krijgen om dat niet meer te doen. Zo'n kussen is dus wel de oplossing? Ben nu 12 weken maar voor nu heb ik nog nergens last van met slapen gelukkig 

HI! 
Ik ben echt een zij- en buikslaper. Ik heb tot een week of 15 op mijn buik geslapen en op mijn zij (had tot die tijd ook echt 0,0 buik) en daarna heb ik zo`n doomoo grote gekocht en ben ik op mijn zij in slaap gevallen. Doordat dat ding tussen je benen ligt ben je minder snel geniegd om te draaien, dus dat helpt echgt. (Ik ben namelijk ook een wilde slaper en door dit ding bleef ik veel rustiger) 
Alleen toen mijn buik echt ging groeien (dat was pas heel laat, denk met een week of 25?) ging het juist zeer doen op mijn zij liggen, mijn buik gaat dan zo trekken, doet echt veel pijn, en heb ik het kussen weer aan de kant gegooid. 
Daarom slaap ik nu met 3-4 kussen in mijn rug zodat ik niet helemaal plat op mijn rug lig maar enigszins omhoog. Als ik dan naar de zijkant ga dan heb ik ook in mijn zij wat meer ondersteuning en doet het niet zo`n zeer. 
Nu slaap ik, heel onromantisch, op de bank. Ik heb zo`n hoekbank met een verlenging. Omdat dit een stuk harder is dan mijn bed lig ik hier echt heel erg goed op. Met paar kussens in mijn rug voor als ik op mijn rug in slaap val en doordat het harder is, heeft mijn buik aan de zijkant meer ondersteuning als ik op mijn zij ga liggen.... 
Ja zwanger zijn gaat niet altijd over rozen haha 

Ik kon al vrij snel niet lekker op mijn buik meer liggen. Lag altijd half op mijn zij en half op mijn buik. Was niet eens omdat mijn buik al zo groot was, maar gewoon niet meer fijn. Ik heb denk ik rond 20 weken een half rond Voedingskussens gekocht, lekker tussen mijn benen door. Ik draaide overigens wel mijn hele. Zwangerschap door. Kon niet de hele nacht op 1 zij liggen. Ging ook wel met het kussen wat ik heb. Ik was er ontzettend blij mee. Wat betreft liggen op je linker zij, wordt gezegd probeer daarop  in te slapen, maar is niet erg als je draait. .. maak je daar maar niet te veel zorgen over :) en geniet van je zwangerschap 

Op je rug slapen is nu nog geen probleem hoor. Ik slaaps sinds vrij vroeg in de zwangerschap met de Babymoov Dream Belt, beste aankoop ever! Kan hem iedereen aanraden. 

Ik sliep ook van bij het begin heel slecht; volgens de huisarts door de hormonen.
Ivm. op de rug liggen stelden zowel de huisarts als de gynaecoloog me gerust. Je voelt het zelf wel als je niet meer goed ligt, of je lichaam heeft het signaal dat je je best eens draait. De huisarts zei nog: in deze fase van je zwangerschap (was toen mss 30 weken of zo) is het vooral belangrijk dat je goed slaapt en voldoende slaapt... Zonder te veel na te denken over 'mag ik wel zus of zo liggen'.

Jaa zoals al meer zeggen, je kunt gewoon op je rug slapen (nog) hoor! Ik sliep geloof ik tot 16 weken ofzo ook nog op mijn buik (moest daar echt afscheid van nemen, was niet makkelijk haha). Daarna dus dat niet meer, maar nog wel op m'n rug. Je merkt vanzelf wel wanneer het niet meer comfortabel is (je wordt dan benauwd door je buik die zwaar is).

Terug
Bovenaan