Slecht slapen op het KDV, iemand tips?!

Mijn dochtertje slaapt slecht op het KDV verblijf. Regelmatig maakt ze maar 2 slaapjes van elk 45 minuten. Terwijl ze thuis altijd 1,5-2 uur slaapt. Dit heeft ze ook echt nodig, dan is ze gezellig etc. Vandaag heeft ze weer slecht geslapen en ze had rode oogjes van de moeheid en het huilen, erg zielig.
Ik wil zo graag dat ze meer gaat slapen daar, maar hoe?!? Ik denk dat het gedeeltelijk komt doordat het thuis stil is en daar onrustiger. Daarnaast laat ik haar thuis in haar bedje in principe niet huilen, gebeurd op het KDV natuurlijk wel.

Herkent iemand dit? Iemand een oplossing? Tips?
 
Hallo Mmmh,

Heel herkenbaar, helaas geen tips. Deze hoop ik nu mee te pikken............

Mijn zoon heeft het er erg naar zijn zin, dat merk ik echt. Als we thuis komen is hij wel heel vervelend.
Dat neem ik er dan maar bij maar het is wel heel lastig zo.

Gr. Eveline
 
Hallo

Mijn zoon slaapt goed op het kdv maar hij slaapt in een buitenbed. Ik vond het in het begin ook raar maar hij vind het heerlijk lekker rustig natuurlijk. Niet alle kdv hebben natuurlijk een buiten bed maar ik ben blij bij ons wel. Omdat hij het zo goed doet in het buiten bed reserveren ze het voor hem weet niet hoe hij het zou doen met meerdere kinderen op een kamer. Bij ons hebben ze trouwens ook ee nextra slaapkamer voor als kind onrustig is of meer behoefte aan rust heeft zodat ie daar alleen kan slapen. Vraag eens of dat bij jou ook kan. Ik neem aan dat je spullen van thuis mee geeft knuffel speen of eigenslaapzak. Probeer thuis na te bootsen miss helpt dat. succes ermee

Groetjes Esther
 
Hier nog 1...mijn zoon van 9 maanden weigert te slapen...maar uiteindelijk na veel geklaag en gehuil valt hij of buiten of in de box in slaap...en dan zijn het korte slaapjes.....omdat hij wakker wordt van gehuil van andere kindjes.
Ik zou het ook niet weten hoe dit beter zou kunnen ....misschien als hij eenmaal gewend is.

Maar na zo;n dagje is hij dan compleet gebroken....dan slaapt hij thuis vroeg tot aan de volgende ochtend.
 
In het begin sliep ze wel redelijk goed. Maar toen sliep ze thuis ook beneden in de woonkamer en was ze dus meer gewend. Tja wennen is het hier denk ik niet meer. Ze gaat er al bijna 4 maanden heen. Ik ben blij dat ze in ieder geval niet de enige is...Ik zal inderdaad eens vragen of ze ook een rustigere plek hebben. Af en toe ligt ze wel alleen op de slaapzaal, maar dan nog slaapt ze niet goed. Veel te veel lawaai op de gang etc. 's Avonds is ze dan inderdaad total loss en is het veel huilen en moeilijk in slaap komen. De dag er na slaapt ze thuis weer bij volgens mij ;-).

Helaas hebben ze geen buitenbedje, dat zou ideaal zijn! Wat voor dingen hebben jullie al geprobeerd? Misschien zit daar voor mij de tip bij..

Dit heb ik al geprobeerd:
Ze krijgt al haar eigen slaapzakje mee. Ze heeft geen speen, ben haar wel een knuffeldoekje aan het aan leren, maar dat gaat moeizaam. Zelf kiest ze niet echt haar favoriete knuffel, dus doe ik het maar.
Ik heb al extra melk (bv) mee gegeven om voor het slaapje te geven zodat ze met een slokje warme melk misschien makkelijker in slaapt. Werkt af en toe. Heb haar 's ochtends al zelf op bed proberen te leggen, maar dan is het druk met andere kindjes, ouders die in en uit lopen en kan ik het wel vergeten.
In de kinderwaqenbak wil ze nog wel eens in slaapvallen, maar daar past ze niet meer in. Schommelstoel doen ze ook wel eens, maar dan slaapt ze niet lang. Dat lukt alleen in bed.
 
hier het zelfde probleem, ik zie het niet echt als een probleem. Mijn dochter van 5 maanden wil dus ook niet slapen op het kdv. Thuis slaapt ze gemiddeld 2-3 uur (laatste tijd) maar op het kdv slaapt ze steeds 20 min - 40 min per keer en dan maar 1 a 2 x op een dag. Ze vind alles veel te interessant en wil alles zien.

Ik ben zelf leidster en weet dat het best moeilijk is voor die kleintjes om te wennen en vooral aan het slaapritme; andere omgeving, ander bedje, meer kindjes, het is niet zo stil als thuis etc etc.

Ik laat kinderen niet echt huilen als ze in bed liggen, sommige kinderen huilen eerst voordat ze gaan slapen andere moeten gestreeld worden en dan vallen ze in slaap.

Mijn dochtertje huilt altijd ongeveer 10 minuten voordat ze in slaap valt, als ik erbij blijf zitten slaapt ze niet.
 
Hoi Sabrina

in een buitenbed slaapt ie inderdaad buiten in een soort kast/bedstee klinkt raar maar kijk maar bij google buitenbedjes kinderopvang zie je een voorbeeld.
 
Terug
Bovenaan