slecht slapen overdag

hoi mama's.

sinds 4 nachten slaapt youri erg goed..komt om 10 uur, 2 uur en 6 uur. dus lijkt al een behooorlijk ritme. en dan te denken dat ik maandag nog een topic opende dat het snachts zo slecht ging!!
maar nu een ander probleem...youri maakt overdag hazenslaapjes en word na 10 minuten vaak weer wakker. hij wil dan niet meer inslapen en huilt echt hard als ik hem niet ga oppakken...vervolgens valt hij bij mij op de arm wel weer in slaap...ik word er een beetje tuureluurs van, want ik kom helemaal nergens aan toe op deze manier.
iemand tips?

Helaas geentip,wel herkenning, weken van herkenning, typ morgen even een heel verhaal hierover, maar heb nu maar 1 hand waar ook tegen die arm een baby leunt dus dat typt slcecht..

En tips heb ik eigenlijk wel maar ik heb DE tip voor hier nog niet gevonden, morgen meer

Als hij echt niet in zijn bedje wil slapen, kun je misschien een draagzak gaan proberen. Mijn dochtert van nu 3 1/2 sliep ook niet in haar bedje en ik kon ook niets doen in huis. Draagzak van iemand geleend en dat ging prima. kon weer wat doen in huis. Zodra ik haar terug wilde leggen in haar bedje was mevrouw binnen een paar minuten weer wakker.
Op marktplaats kun je goedkopere draagzakken krijgen. Of misschien iemand in de vrienden/familie kring. Hoop dat je er iets aan hebt.

Ook hier heel herkenbaar.zo dag begon gister voor het eeerst en vadaag weer.Gisteravond van af half 5 heeft hij goed geslapen moest hem wakker maken om 8 uur voor zijn fles.half 1 kwam hij zelf en half6.
Ik heb nu de babybjorn om met Jochem er in. dan kan ik teminste iets doen vandaag. porbeer hem wel elke keer terug in zijn bedje te doen

Ik heb hier t,zelfde probleem van8 heeft alhna ook gespookt ze heeft nog steeds spruw en m,n peuterpubberboy heeft met vlagen ook z,n kuren dus zit er even doorheen

Nou eens even kijken..
Hier dus ook een jongetje die overdag NIET wil of kan slapen. Wat het is?? Joost mag het weten. Het kan wel met zijn reflux te maken hebben, maar waarom slaapt hij soms dan wel overdag (heel soms) en 's nachts helemaal zonder problemen (van 23.00 tot 3.00, voeding en slapen tot 7 uur)

wat zou je kunnen proberen......
-Een draagDOEK... ondersteunt beter als je wilt bukken dan een draagzak en is ergonomisch ook beter vanwege dat hij lekker zijn knietjes mag optrekken.
- Rita Bloms rust, reinheid en regelmaat
- inbakeren
- wandelen
- Toch bij jou in slaap laten vallen en dan wegleggen hetzij in een bed met een kruikje (zodat het verschil minder groot is tussen warme mama en koud bed) of lekker in een omslagdoek op je arm of slaapzak en die mee in bed nemen.
-Bedje scheef zetten (dus iets omhoog met het hoofdeind)
- uitzoeken waarom hij liever niet plat zou willen liggen..slikt hij veel tussen voedingen, komt er veel melk omhoog, heeft hij veel krampjes..en kijken wat je hieraan kunt doen.

Maar bovenal, de belangrijkste tip.. Pas je verwachtingspatroon, je ideeen en je plannen aan.. verwacht vooral niet iets te kunnen doen op een dag, dan valt het altijd mee. Laat af en toe iemand komen om je af te leiden of iets voor je te doen.

Ik zou inbakeren gaan proberen, maar of je het probleem dan zeker weten oplost?? Hier gaat het slapen overdag ook niet goed. Meestal is hij na 45 minuten weer wakker. Soms een lange ruk. Hij is al 6 maanden, maar dit speelt al vanaf dat ie 4 weken is. Inbakeren had alleen het effect dat ie van 15 minuten naar 45 minuten ging....
Regelmaat is belangrijk, dus elke keer dezelfde volgorde aanhouden in verzorgen en spelen. Bijv... uit bed - verschonen - voeden - op mama's arm spelen - in de box spelen - naar bed.
Wij hebben dit ook een tijd voor Sven aangehouden, hij ging er niet meer van slapen helaas, maar misschien werkt het wel voor jullie.
Elke keer voeden kon bij ons ook niet omdat je dan om de haverklap zit te voeden en hij vervolgens helemaal nog geen zin had.
Veel baby's hebben hier tijden van en vaak gaat het vanzelf over. Met drie maanden hebben ze meestal een goed slaap en eet ritme. Ik hoop dat het zich vanzelf oplost.

Succes!

Terug
Bovenaan