Slecht slapen sinds geboorte, nu 1 jaar en nog steeds hetzelfde

<p>Ik zie een hoop topics voorbij komen over het slechte slapen. </p><p>Maar mijn meisje die slaapt vanaf de geboorte elke keer maar 30 min.  Snachts wel gewoon om de 3 uur.</p><p>Maar ze is nu 1 jaar en ze slaapt nog steeds elke dutje maar 15 Tot 30 min. En gaat dan ook echt niet meer slapen. Ze word dan ook echt huilend wakker en heeft echt een ochtend en middag humeurtje dan.  Ze word rond 07:30 wakker en gaat rond 10:00/10:30 weer naar bed. Langer houd ze het niet vol.. Maar slaapt dan weer maar 15 of 30 min. Smiddags gaat ze rond 13:30/14:00  maar dT is soms echt rekken. Liefst probeer ik haar om 14:00 naar bed te doen. Dan word ze om 14:30 wakker en dan houd ze het nog wel redelijk goed vol voor de Avond... Ze gaat tussen 18:30/19:00 naar bed. </p><p>Het is wel zwaar vermoeiend allemaal zo... Ze slaapt wel bij ons op de slaapkamer nog in haar ledikant.  En snachts slaapt ze bij ons in bed. ( hele drama gehad. Maar gaan binnenkort weer proberen naar der eigen slaapkamer ) maar als ze bij ons in bed ligt dan slaapt ze wel gewoon lekker door.</p><p>Iemand tips of  gelijke verhalen... Weet gewoon eigenlijk niet meer wat te doen... Ze is niet echt gezellig elke keer als ze die 30 min geslapen heeft.. Echt veel mopperen.. Huilen... </p>

Wat je zou kunnen proberen is een vast ritme aan te houden met vaste tijden. En dan een beetje richting het 2-3-4 ritme. Dus als ze om 7.30 uur wakker is, 2 uur later naar bed on 9.30 uur. Dan 3 uur later weer naar bed en dan daarna 4 uur later weer naar bed. Ik snap dat als ze bijv maar tot 14.00 uur of eerder slaapt de 4 uur niet handig zijn. Dan zou ik kijken om standaard 19.00 uur naar bed te brengen. Dit zal niet meteen op dag 1 werken en zul je ff 2 weekjes ofzo moeten proberen. Baat het niet, schaadt het niet! Ook vast ritueel met naar bed gaan helpt vaak. Even voor het slapengaan een rustmomentje inbouwen. Bijvoorbeeld samen een boekje lezen. 
lastig hoor, een moeielijke slaper! Hopelijk kun je er iets mee, succes!!

Oh ja, dat wou ik er nog bij zeggen. Ik merkte hier altijd dat het rekken juist averechts werkte. Dan was hij al te moe en sliep hij helemaal niet meer. Hier ook niet een hele geweldige slaper hoor en dan met name de nachten. Met periodes overdag ook een eigenwijs kereltje en ja, dat is zeker heel vermoeiend! Ik vind het overdag zelfs nog vaak vermoeiender dan snachts... Hoewel, snachts mij ook vaak opgebroken heeft.
Ik geef je hierboven ook alleen maar mee als tip he. Hier werkte het redelijk om in ieder geval de structuur van vaste tijden aan te houden en dan kwam het niet altijd uit met 2-3-4 ritme. Ik verkoos dan toch het vaste tijdstip, mits er niet te lange tijd tussen zat en hij oververmoeid raakte. Sorry, dit is ook niet hee duidelijk haha. Het is een beetje zoeken wat voor jouw kindje het beste werkt!

Poeh dat lijkt me heftig zeg! Dat is idd veel te kort! Misschien is ze zo oververmoeid dat slapen daardoor niet meer lukt?
Rekken werkt vaak idd averechts. Ik leg zelf bij de eerste moeheid signalen in bed. Maar als ze zo kort slaapt, snap ik dat je heel lastig in een ritme komt. Misschien een slaapcoach om advies vragen?

Als je al zo lang met deze slaapproberen tobt zou ik toch echt naar een slaapcoach gaan... Die kunnen je veel beter helpen dan wij..
De slaapjuf heeft ook altijd goede tips op facebook/insta. Wellicht kun je haar benaderen

Heftig! Ik heb het boek 'baby in een droomritme' gelezen, werd voor mij een hoop duidelijk en de tips kon ik goed opvolgen. Maar zo te lezen zou een slaapcoach voor jullie ook wel helpen.. succes!

Slaapt ze nog in de auto/wandelwagen? En slaapt ze dan soms wel langer dan 30 minuten? Mijn dochter deed dat namelijk ook. Daar wandelde ik heel veel mee (was wel m'n eerste dus ik had de tijd). Zodat ze maar zou wennen aan dat langere slapen en ik niet de hele dag een chagrijnig kind had, want dat brak mij op :eek:
En echt, uiteindelijk werden de slaapjes 45 minuten en na ongeveer 20 maanden sliep ze elke middag anderhalf uur. 
Sterkte 

[quote quote=10371011]Slaapt ze nog in de auto/wandelwagen? En slaapt ze dan soms wel langer dan 30 minuten? Mijn dochter deed dat namelijk ook. Daar wandelde ik heel veel mee (was wel m’n eerste dus ik had de tijd). Zodat ze maar zou wennen aan dat langere slapen en ik niet de hele dag een chagrijnig kind had, want dat brak mij op ? En echt, uiteindelijk werden de slaapjes 45 minuten en na ongeveer 20 maanden sliep ze elke middag anderhalf uur. Sterkte[/quote]
In de auto lukt het daar nog wel om te slapen. Maar dan word ze ook echt stipt 30 min weer wakker haha.. Wandelwagen gaat ze helemaal niet meer slapen. De omgeving is daar toch te mooi voor. Ze kijkt dan echt zo om zich heen. Ook al is ze echt super moe. 
Dit is ook mijn 1e kindje hoor. Toevallig vandaag was ik op visite. En had ze vanaf 8 uur niet meer geslapen. Dus had ze haar dutje overgeslagen.  Dus ging ze pas rond rond 14:00 slapen. Viel bij mij op de arm in slaap waren nog niet thuis.. En sliep ze 45 min. Wel wat langer. Maar toch vind ik het vrij weinig. 1 slaapje van 45 min ?
Ik hoop dat het hier ook nog gaat verandere haha.. Dat ze toch iets beter gaat slapen. 

Terug
Bovenaan