Slecht slapen sinds geboorte, nu 1 jaar en nog steeds hetzelfde

heb je instagram? Slaaptipsvoorbaby’s is heel fijn voor tips en ik volg de gids, en dat is een heel goed schema. Mijn baby ging door dit te volgen ook steeds langer slapen! 

Hier geen tips maar wel herkenning. Ook een slechte slaper sinds zn geboorte. Nu 14 maanden. Hij slaapt snachts door (helaas niet tot zo lang als jouw kindje, hier begint de dag tussen 05.00 en 06.00) maar overdag 20, max 30 minuten. Inmiddels zijn we langzaamaan over op 1 dutje, en die was vandaag 55 minuten. En dan wordt hij 06.00 u wakker en ligt er savonds 18.00 u weer in. De dagen zijn niet leuk. Hij is kapot.
Ik denk dat ik al €600,- heb uitgegeven aan slaapcoaches, homeopaten en osteopaten. Het heeft niet gewerkt. Wij proberen het nu te accepteren. Maar dat is elke dag vanaf een uur of 16.00 eigenlijk niet te doen. 
Je bent niet alleen. Hopelijk haal je daar steun uit.

Dat klinkt inderdaad zwaar. 
Zou het kunnen dat je kindje nog 3 (korte) slaapjes nodig heeft? Wellicht past het korte slapen beter, maar wil hij hierdoor nog een extra keer op bed. Of zou het helpen als je je kindje op een andere manier laat rusten? 
Zelf houd ik ook ongeveer het 2-3-4 ritme aanen dat werkt bij ons echt wel goed. Maar alle kindjes zijn verschillend dus geen idee of dat ook bij jullie werkt. Soms helpt juist het anders doen, een vast ritme of het accepteren zodat er toch rust komt.
Succes! 

Terug
Bovenaan