slecht slapen

A

Anoniem

Guest
Thomas slaapt nog steeds niet door 's nachts. Wordt vaak om 04.00 wakker en wil niet meer slapen. Heb al vanalles geprobeerd, maar niks helpt. Vaak valt hij tegen 06.00 pas weer in slaap en  ik dus ook. Manlief moet er om 06.00 uit dus das helemaal zielig voor hem natuurlijk. Nu heeft thomas nog nooit goed doorgeslapen, maar na een kwartiertje huilen viel hij meestal toch wel weer in slaap.

zijn er nog meer kindjes die zo slecht slapen? Tis ook vast geen sprong, want dan duurt die sprong al bijna 15 maanden .

Groetjes esmee

ga trouwens volgende week met hem naar de homeopaat voor dit probleem, ben benieuwd of zij kan helpen!

Hoi Hier gaat het met ups en downs, nu komt er weer een kies door, dus 's nachts is het dus soms brullen, vannacht dus ook. Ik kon er vannacht erg slecht tegen, want in principe was er niets aan de hand en als hij bij op m'n armen zat was het over. Op een gegeven moment heb ik hem maar lekker mee naar bed genomen en is hij in mijn armen in slaap gevallen, jammer dat hij wakker werd van de wekker van mijn man. Ik heb hem daarna in zijn eigen bed gelegd en toen heeft hij nog 2 uur doorgeslapen. Bij ons komt nu de laatste sprong eraan....16 maanden! Maar goed, het hoort er eenmaal bij!

Succes bij de homeopaat!

Groetjes
Angel

Hoi,

stijn heeft nu om precies te zijn drie nachten in zijn leventje doorgeslapen. Ik heb het voordeel dat ik nog bv geef, want ik leg hem aan en na wat drinken valt hij weer in slaap om dan weer een aantal uur verder te tukken.

Groetjes van marloes

hier ook een slechte slaper. vera slaapt met soms een poos door en daarna een poos weer niet.....kan er echt heel onrustig van worden als ik haar 's nachts weer hoor. meestal helpt een flesje melk wel maar ik wil gewoon door slapen...geen genacht braak meer....hier ook van alles geprobeert maar alleen de fles melk helpt. moet ik daar maar aan geloven denk ik

Hier ook een mannetje wat de laatste tijd zeer slecht slaapt.
overdag is het een lief mannetje maar s,nachts een draakje.
gaat nu al 3,5 week zo en het begint me behoorlijk op te breken.
hij gaat tegen 19:30 op bed en vaak tegen 03:00 wordt hij overstuur wakker.
de nacht van zondag op maandag was helemaal bal.van 22:45 t/m 03:05 wakker vaak huilen en soms spelen.toen werd ik echt gek en heb s,morgens de huisarts gebeld om nog wat tips want ik wist het echt even niet meer.

maar volgens de huisarts doe ik alles goed en is het gewoon weer een fase,
wist ik ook wel maar was al erg opgelucht dat hij me begreep en even naar me wilde luisteren.
Had eerst het cb gebeld en die zeiden laat maar flink 20 minuten huilen
nou daar was mijn huisarts absoluut niet mee eens veel ste lang
dus van ons cb neem ik niets meer aan want dit wasal de zoveelste tip waar we helemaal niet mee konden.

we hebben zelfs een nachtlampje gekocht voor in het stopcontact maar zelfs dat help niet.
het zal allemaal aan de kiezen liggen maar toch.....
begin het langzamer hand niet echt meer zo te trekken allemaal en dan mijn werk erbij ,
maar ja als goed is komt er ooit een einde aan deze fase maar ja wat is dan het volgende???

zo nou ik heb het ook even van me afgeschreven en dat lucht ook wel weer even op

groetjes Arjanne mama van Daan 14-08-2007

Hoi Esmee,

Nou, je bent echt niet de enige hoor dus het ligt niet aan jou! Hier ook een nachtbraker thuis. Sven heeft tot aan zijn 9e maand nooit doorgeslapen, dan moesten we er minstens 2 keer per nacht uit. Daarna ging het ietsie beter en nu sinds een paar dagen slaapt hij echt door, van 19:30 tot 7:00uur. Maar ja, nu heb ik zo in mijn systeem zitten dat ik 's nachts wakker moet worden dat ik nog steeds niet doorslaap, haha!
Een week of 2 was het ook echt knudde hier. Sven werd dan overstuur wakker en zat maar om zich heen te wijzen en vooral naar het raam.
Nu hebben wij zijn bedje zo gezet dat hij niet naar het raam kan kijken en wat denk je? Nu slaapt hij dus prima door.
Kan het zijn dat je kindje van iets bang kan zijn in het kamertje? Schaduwen, knuffels of zoals bij Sven het raam? Misschien is het het proberen waard.....

Groetjes en sterkte!
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Ik weet niet of jullie er in geloven maar er bestaan aardstralen. Die kunnen precies door het bedje van je kind lopen en dan kunnen ze dus niet goed slapen. Probeer het bed eens anders neer te zetten. Heel vaak helpt dit.
Marissa slaapt gelukkig wel goed 's nachts, ze wordt een paar keer wakker voor haar fiep maar omdat ze naast me ligt heb ik die zo in haar mond en slapen we allemaal weer verder. Nu kan ze ook vaker zelf haar fiep terug doen, dus dat wordt alleen maar makkelijker. Maar Marissa is een tijdje ziek geweest en was toen ook 's nachts vaak wakker. Ook bij haar hielp de fles vaak, maar ik had niet altijd zin om uit bed te gaan. Tot ik bij mezelf bedacht, een fles maken kost me een paar minuten, met het leeg drinken nog een aantal minuten en dan kunnen we allebei weer slapen. Maak ik hem niet dan liggen we samen een paar uur wakker. Dat was motivatie genoeg om te gaan.
Ook haal ik Marissa uit bed als ze 's nachts echt een keer wakker wordt. Ze mag dan bij ons in bed of op mijn buik in slaap vallen. Ze slaapt dan binnen tien minuten in en ik kan haar dan zo terug leggen in bed. Maar ik moet er wel bij zeggen dat Marissa een makkelijk kind is en ze de volgende dag niet automatisch weer bij ons wilt slapen.
En dan nogmaals omdat het bij ons wel fantastisch werkt, een pyamapapje voor het slapen.
Nou succes allemaal met jullie nachtbrakers en ik hoop dat jullie iets aan mijn tips hebben.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan