slecht slapen

bedankt voor alle reacties  ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. om ons heen alleen maar kindjes die met 7/8 weken volledig doorsliepen  dus werd er wel een beetje moedeloos van hahaha. Vanmorgen bij de huisarts geweest, zij denkt dat Thomas gewoon niet zoveel slaap nodig heeft. Dus als advies later naar bed   (gaat nu om 19.30) en 1 zijkant van zijn bedje verwijderen zodat hij zelf in en uit bed kan en kan spelen als hij wakker is. Maar of dat nu de oplossing is???

Voelde me niet erg serieus genomen, ook niet bij het cb heb het daar ook al eens aangekaart. heb dus nu al m'n hoop gevestigd op de homeopaat en als dat niet werkt dan weet ik het ook niet meer . Dan is het gewoon niet anders!

groetjes esmee

quote: Kezfan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-09-2008 21:28:44'));

Ik weet niet of jullie er in geloven maar er bestaan aardstralen. Die kunnen precies door het bedje van je kind lopen en dan kunnen ze dus niet goed slapen. Probeer het bed eens anders neer te zetten. Heel vaak helpt dit.
Marissa slaapt gelukkig wel goed 's nachts, ze wordt een paar keer wakker voor haar fiep maar omdat ze naast me ligt heb ik die zo in haar mond en slapen we allemaal weer verder. Nu kan ze ook vaker zelf haar fiep terug doen, dus dat wordt alleen maar makkelijker. Maar Marissa is een tijdje ziek geweest en was toen ook 's nachts vaak wakker. Ook bij haar hielp de fles vaak, maar ik had niet altijd zin om uit bed te gaan. Tot ik bij mezelf bedacht, een fles maken kost me een paar minuten, met het leeg drinken nog een aantal minuten en dan kunnen we allebei weer slapen. Maak ik hem niet dan liggen we samen een paar uur wakker. Dat was motivatie genoeg om te gaan.
Ook haal ik Marissa uit bed als ze 's nachts echt een keer wakker wordt. Ze mag dan bij ons in bed of op mijn buik in slaap vallen. Ze slaapt dan binnen tien minuten in en ik kan haar dan zo terug leggen in bed. Maar ik moet er wel bij zeggen dat Marissa een makkelijk kind is en ze de volgende dag niet automatisch weer bij ons wilt slapen.
En dan nogmaals omdat het bij ons wel fantastisch werkt, een pyamapapje voor het slapen.
Nou succes allemaal met jullie nachtbrakers en ik hoop dat jullie iets aan mijn tips hebben.

groetjes Linda

Hoi linda,

ik geloof net zo in aardstalen hoor. mijn andere twee hebben op exact dezelfde plaats geslapen in het zelfde ledikantje. Ik hoop niet dat ik je hiermee beledig, want dat is mijn bedoeling niet.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Mij beledig je daar niet mee hoor. Ik zeg ook niet dat het altijd aan aardstralen ligt. Ik weet alleen wel dat er een hoop mensen baat bij hebben gehad om het bedje te draaien of te verplaatsen.

groetjes Linda

Hoi Marloes..
Weet je waar ik aandacht toen ik je stukje las?
Je schrijft; ''Gelukkig geef ik nog bv, en kan ik hem zo aanleggen, en dan slaapt hij weer verder''
Is dat nou niet juist de reden dat hij wakker word?
Dat hij elke nacht nog een keer of wat bv krijgt?
Ik zou het niet echt leuk vinden om daar steeds voor op te moeten, al slaap je misschien zo verder..??
Qua leeftijd zou hij toch al wel moeten kunnen doorslapen, en al helemaal zonder bv??
Maar ja wie ben ik??
hahahahah
Wat is de reden dat je het in stand houd?
Als dat niet te persoonlijk is hoor, gewoon nieuwsgierig..
Ik heb zelf een makkelijk kind dat al vanaf drie dagen oud door slaapt, van toen 23 uur, tot 7.00..en nu van 20 uur tot zo 9.00...zonder voeding oid.
Dus ik ken het helemaal niet..en dat was eigenlijk bij alle kids zo..
Groetjes Rina

Hoi Rina,

gelukkig is het tegenwoordig nog maar één keer per nacht dat Stijn komt. Vaak is het even een slokje en meneer valt weer in slaap. Ik vind het helemaal niet vervelend en kan enorm genieten van die momenten met zijn tweetjes terwijl heel het huis in rust is.

Ik heb nog geen idee hoelang we door gaan met de bv. Mijn doel was een jaar maar dat heb ik bijgeschroeft naar twee jaar. Maar we zien het wel. Zolang het bij alletwee goed gaat en we er beide van kunnen genieten gaan we door.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan