Slecht slapen

Hoi meiden,

Volgens mij word ik alvast voorbereid op de gebroken nachten die komen gaan, want ik slaap de laatste tijd zo slecht! Ik slaap redelijk snel in, maar ik word om een uur of 3 's nachts weer wakker en ik kom gewoon niet meer in slaap... Inmiddels heb ik al 2 weken achter de rug zo, en ik begin echt op te raken :(... Ik heb geen zorgen, ik lig ook niet te piekeren ofzo, en als ik wakker word probeer ik gewoon rustig te blijven liggen, en me vooral niet druk te maken, want dan slaap je nooit meer in... Hebben jullie hier ook last van..? En eventuele tips zijn MEER dan welkom, ik wil gewoon slapen :'(...
 
tja heel bekend!!!
Ik ga er ff uit, eet een fruitje, drink wat water of zo en dan kruip ik er in.... en meestal duurt het dan wat korten (het wakker liggen)
verder geen tips sorry.... hopelijk duurt het niet je hele zwangerschap
 
Ik heb er een paar weken geleden ook last van gehad, maar ging gelukkig zo weer over. Even iets drinken, even plassen en misschien wat eten... Misschien dat je daarna weer wat beter in slaap valt.
Ik heb wel ergens gelezen dat het idd goed is om in bed te blijven liggen, omdat je lichaam dan toch wel rust krijgt. Wat ik t irritantste vond, was dat ik meestal aan het einde van de nacht wel weer in slaap viel, zodat ik als de wekker ging doodop was!!!
succes!
 
Bedankt voor jullie reacties! Helaas heb ik afgelopen nacht alsnog geen oog dicht gedaan... Ik heb de praktijkassistente maar gebeld, want ik kan echt niet meer... Zij gaat overleggen met de huisarts en komt er nog op terug later vandaag. Ik hou jullie op de hoogte!
 
Bij mijn vorige zwangerschap (vorig jaar) heb ik vanaf week 12 tot ruim 41 weken 's nachts maar 3 uurtjes geslapen. Ik heb van de vk slaappillen gehad, maar deze werkten helaas niet. Meestal worden die pillen gegeven aan personen met een angststoornis o.i.d. Vond het een beetje vreemd dat ik ze dan ook kreeg. Maar goed, het deed dus niets. Ik had nog 2 kinderen rond lopen en was echt helemaal kapot. Bij mij ging het pas over toen de kleine geboren was.
 
Ook ik herken het... Erg vervelend omdat er overdag wel gewoon gewerkt moet worden... Als ik echt niet meer kan slapen helpt een warme douche met lavendelolie bij mij. Daar wordt ik weer erg ontspannen van en slaap daarna vrij snel weer (voor een korte tijd) in...
 
De assistente van mijn huisarts kwam helaas met niks terug :(, er is gewoon niks aan te doen, zij adviseerde om middagslaapjes te gaan doen (niet dat dat kan als je werkt, maar goed...). Op zich functioneer ik nog wel, maar erg gezellig is het niet (voor zowel mijzelf als mijn omgeving!). Ik ga gewoon aan de slag met jullie tips, en het komt vast wel goed :).
 
Terug
Bovenaan