Slecht slapen

Sinds ik zwanger ben, slaap ik erg slecht, ben 4 a 5 x per nacht wakker, en eigenlijk om niks, hoef niet te plassen, of iets anders dergelijks.
Het is super-vervelend.
Hebben meerdere hier last van ?
Misschien nog tips ?

ja hier ook word er soms gek van
hier wel 2 keer per nacht plassen
en vaak enge dromen, en dan niet meer kunnen slapen
of gewoon omdraaien en niet meer kunnen slapen
ben echt een buik slapen dus zeg de hele nacht tegen me zelf dat dat niet mag whaha

Oei, vervelend. Zelf geen last van, ben net een koala als het op slapen aankomt. Ik lig heerlijk te snurken, alleen 1x per nacht even naar de wc.

Misschien helpt het om ontspanningsoefeningen te doen voor je naar bed gaat? Of lekker wat lezen?
Zou proberen geen huishoudelijke taken te doen of te druk te zijn een half uur voor je naar bed gaat. De dag afbouwen naar een rustpunt is heel belangrijk.

Mocht het zo zijn dat je 's nachts wakker blijft liggen, ga er niet uit en probeer je te ontspannen en niet te ergeren aan het feit dat je niet slaapt. Je lijf pakt dan ook rust. (heb deze wijsheid niet van mezelf, maar als stewardess zelf ook te kampen gehad met slaapproblemen en dit zijn tips uit een slaap workshop die ik heb gevolgd).

In ieder geval niet te druk maken en je rust pakken als je het nodig hebt (ook overdag waar mogelijk)!

Ja, ik slaap ook slechter. Is niet echt een reden voor, maar ik wordt wakker en lig dan een tijdje gewoon wakker.

Maar ik vind het niet zo erg, tot voor kort moest ik nog 3 keer uit mijn bed voor mijn jongste dochter. Nu slaapt ze als ze eenmaal slaapt wel lekker door.

Ik heb daar ook last van.
ik wordt dan wakker en kijk hoe laat het is.
en denk ik whaa wat is het nog vroeg
maar het probleem is dan kom ik niet meer in slaap
zoals vandaag ook

mijn verjaardag ik werd vroeg wakker.
en kon niet meer verder slapen nu dus moe.
en heb er last van zuurbrand

liefs

Hier nog een nachtbraker. Wordt standaard om 4 uur wakker en dan duurt het heel lang voor ik weer in slaap val. Ben een buikslaper en dat lukt steeds minder goed, ga nu het voedingskussen maar gebruiken, onder mijn been en buik. Zo lukt het tot bijna het einde om toch (half) op mijn buik te slapen.

Verder probeer ik tussen de middag even te liggen, als ik niet werk. Soms slaap ik een klein half uurtje en daar pep ik echt van op.

@simone: wat helpt tegen zuurbranden is een xtra kussen onder je matras te leggen zodat je iets rechter op ligt.

Zal aan jullie denken vannacht;-)

@Simone: Lees ik nu dat je gisteren jarig was, nog gefeliciteerd dan. We hadden al veel hetzelfde, zelfde uitgerekende datum e.d. Zijn we ook nog eens op bijna dezelfde datum jarig. Ik ben vandaag jarig!

Terug
Bovenaan