Slecht slapen

Hoi meiden,

Pfff, moet even van me afschrijven.
Slaap namelijk ZO slecht de laatste tijd, ben sowieso al een slechte slaper... de laatste week kan ik echt slecht liggen, de kleine beukt me alle kanten op, weet me geen houding meer te geven. Dan ga ik maar op mijn zij liggen met de benen op elkaar, maar dan wordt ik na een halfuur wakker met zere benen die ik meteen moet gaan strekken, en mijn buik is steeds hard en pijnlijk. Daarnaast moet ik echt ieder uur naar de wc, en dan is het weer 6 uur, moet ik opstaan voor werk en ben ik knetterchagrijnig!

Gisteren was ik zo chagrijnig dat ik bijna iedereen om me heen een veeg uit de pan heb gegeven en heb een potje zitten janken om helemaal niks, ken mezelf niet meer terug. Ook overdag heb ik een druk bovenop mijn buik, vlak onder de borsten. En ja, nu zijn het echt niet de meeste erge problemen maar ik ben en wordt er zo moe en chagrijnig van. Die kleine schopt de hele dag door dat ik het idee heb dat ze nooit slaapt en dan denk ik: Ik ben toch echt wel rustig de laatste tijd... waar ligt het dan aan... pfff...

Daarnaast weet de VK ook niet wat ze wil, elke keer zegt ze tegen me dat mijn baarmoeder veel groter is dan zou moeten zijn, dat ik twee weken verder zou zijn (dat kan ivm onregelmatige menstruatie), maar ze zal mijn bevaldatum niet aanpassen of uitsluitsel geven. Twee weken is toch aardig wat als je maar vier weken van tevoren verlof krijgt, lijkt mij? Maar goed, ze is en blijft onduidelijk, ondanks dat ik veel doorvraag. Ook ben ik een behoorlijke erge astma-patient, zit aan de medicijnen, hoor van vrouwen die ook zwanger zijn dat je dan af en toe een groeiecho zou moeten krijgen, want wie weet wat de medicijnen met het kindje doen.. Neemt ze het wel serieus? Weet 't allemaal ook even niet meer. Zit er echt even doorheen, zit de hele dag op werk met de gedachte: kutwerk!!!! Ik wil naar huis... Wil gewoon eventjes rust.. maar helaas, dat zit er nog niet in. Verlof kan me niet snel genoeg komen aanwaaien.

Zo, dat was mijn geklaag weer voor vandaag :)

Liefs, Samantha

dat slechte slapen heb ik ook de laatste dagen, de kleine is ook super druk als ik lig.
begint ook al lekker tegen mijn ribben aan te liggen, zo irritant.
na een uur of 1,5 val ik pas in slaap. heel vervelend!
Ook ik moet om de 2u naar de wc, min 3 keer eruit maar is ook wel is 5 keer gebeurd.
maar ik ben de hele maand december vrij, moet in januari weer werken.
dus ben benieuwd hoe het dan gaat met m´n humeur.
heb er alleen einde van de dag last van.
uitvallen tegen mensen enzo. zie verhaal onder je onderwerp.

en vervelend dat je verloskundige zo warrig is.
heel frustrerend.

ik wens je iig succes en sterkte.
probeer het positief te zien, ook al is dat moeilijk..

xxx

Hoi Marjolein,

Ja, irritant is dat he? Duurt bij mij ook zo lang voordat ik een keer in slaap val, en dan slaap ik eindelijk en dan moet ik weer naar de wc:S

Ook altijd pas aan het eind van de dag chagrijnig, overdag klaag ik alleen maar dat ik naar huis wil, haha!

Lekker hoor de hele maand vrij, geniet ervan:)

Liefs

Als ik jou zo hoor denk ik 1 ding:

tijd voor minder werken of stoppen en veel rusten!!!

Die pijnlijke buiken betekenen echt dat je teveel doet! Dat je zo moe bent en ook nog zo chaggie zijn ook tekenen dat je teveel doet!

Kies voor jezelf en ga nu echt rustiger aan doen.

Uitgerust ben je minder chaggie, hormonen spelen ook een rol hoor.

Ik heb ene paar weken superslecht geslapen doordat ik ziek was en ook mijn meisje die nachts uitprobeerde hoe hard wij voor haar lopen. maar ik ben beter, zij slaapt door en ik nu ook, blij toe hoor.
succes ermee

Ik ben ook bewust bij huis. maar ook omdat het allemaal al te zwaar werd.
werk in de zorg en met agressie dus dat was echt niet te doen, wetend dat je een schop in je buik kan krijgen doet je wel een stap terug doen. en al dat gebuk.
in januari hoger niveau, zelfstandigen.
dus kijken hoe me die 6 weken vergaan voor mijn verlof,

ik ga jou ook de tip geven net als sweetwicca lekker minder gaan werken!!

Hmm ja, ik probeer al zoveel mogelijk dagen vrij te krijgen, maar is gewoon af en toe niet te doen. Heb nu nog een 32-40 contract en na mijn verlof 16-24 uur. Werk nu 4 dagen per week, zit de hele dag op mijn achterste achter een scherm, dus doe niet echt teveel, denk ik?

Maarja ik ben ook een koppige donder, tot aan mijn verlof blijf ik gewoon werken en probeer het gewoon vol te houden tot aan die vier weken voor bevalling.. Moet ik eigenlijk ook niet klagen he? :) Beetje krom haha..

Hoi xxxanasxxx, als je slecht slaapt en je overdag het erg moeilijk vind, dat moet je misschien toch een stapje terug doen. Erg vervelend.
Is ook niet de bedoeling dat je bij de bevalling geen energie meer hebt. Dan ben je verder van huis.

Denk aan je zelf. Neem je zelf serieus, dan doen andere dat ook

Sterkte Yvonne

Hoi Samantha,
Zo herkenbaar dit!! Ik slaap eigenlijk al 3 maanden voor geen meter. Steeds maar wakker liggen, half in slaap vallen, pijnlijke knieen krijgen en weer compleet wakker zijn. Enorm frustrerend omdat je eigenlijk op begint te raken. Nu heb ik de enorme luxe dat ik niet aan het werk ben en dus iets kan uitslapen....

Wat betreft je werk..Er bestaat ook nog zoiets als je ziek melden. Als het niet meer gaat dan gaat het niet. Soms is het echt wel goed om een week de ziektewet in te gaan en bij te tanken. Je moet goed om jezelf denken. Ik herken mijzelf enorm in je verantwoordelijkheidsgevoel en begrijp je willen doorzetten dus ontzettend goed. Het lastige is alleen dat als je zo door gaat je lichaam vanzelf een keer stop gaat roepen. Of je raakt harstikke overspannen!

En ik vind je verloskundige heel apart! Vriendinnetje van mij haar groei liep ook voor en daar werd meteen de beroemde groeiecho gedaan. Is doorverwezen naar het ziekenhuis voor de zekerheid ivm haar suiker. Heel apart dat ze daar niet wat meer aan doet :S

Rust lekker uit..meld je ziek wanneer nodig!! (en je hebt een lotgenoot die hoor die eigenlijk elke nacht tot 3/4 uur wakker ligt :))

Groetjes,
Nelie

Terug
Bovenaan