Slecht slapen...

Lieve meiden,

Ben even benieuwd of jullie hier ook last van hebben:

Slaap 's nachts zooooo verschikkelijk slecht! Overdag stort ik zowat in van vermoeidheid en als ik vrij ben, lig ik zo tussen de middag 2 uur te slapen maar 's nachts?? Wat een ellende! Elk uur van de klok zien en er minstens 6x uit om te plassen.....

Vandaag en morgen werken en ik vraag me nu al af hoe ik in godsnaam de dag door kom!
Ik heb weleens gehoord/gelezen dat dit vrij 'normaal' is maar jeetje.....dit ga ik niet lang volhouden!

Hoop dat jullie er geen last van hebben maar misschien hebben jullie wel wat tips ofzo??
Ben echt gebroken......

Fijne paasdagen meiden!

Liefs Lynn.

Lieve Lynn,

Wat vervelend he, die vermoeidheid.
het hoort er echt allemaal bij.
Ik heb er zelf ook last van en bij mijn eerste zwangerschap had ik het ook.
Als ik dan thuis kwam van mijn werk, sliep ik eerst een uurtje op de bank voor ik weer iets uit mijn handen kon laten komen.
Neem je rust, en denk goed aan je zelf.

Ik heb er eigenlijk heel mijn zwangerschap last van gehad. Dus bij 20 weken trok ik het echt niet meer. Toen heb ik op mijn werk aangegeven dat ik minder uren wilde werken en geen avonddiensten meer.
De nachtdienst had ik in de 17e week nog 1 keer gedaan, maar toen kreeg ik een bloeding en was de paniek groot.
Afijn ik dwaal af, Lynn, ik kan alleen maar zeggen luister naar je lichaam en denk om jezelf.
Vraag desnoods op je werk of je minder uren kan werken. Halve dagen bv. of dat je wat vaker gaat zitten. ik kan me voorstellen dat je veel moet staan in de winkel.
je baas kan dit eigenlijk niet weigeren. je gaat dan gewoon voor een bepaald percentage de ziektewet in.
je kan dan ook aangeven dat je weer meer gaat werken als je je na de eerste 12 weken beter gaat voelen.
Je kindje is nu het belangrijkste meid.

Jij ook fijne paasdagen.

Liefs, Peet.

Ik had dit bij mijn vorige zwangerschap Ook, tot de 13 weken was ik doodmoe. Vooral s middags, ik kon niks fatsoenlijks meer op mn werk en sliep voor het avondeten vaak ook. S nachts sliep ik wel supergoed, ik kon elk moment wel slapen leek het wel. Achteraf was ik wel n beetje boos op mezelf dat ik me niet een keer ziek heb gemeld dus kan je adviseren on goed naar je lijf te luisteren... Je moet nog zo lang zwanger zijn en je lijf gebruikt nu gruwelijk veel energie!

Ik ben gelukkig niet de enige! Uren naar het plafond staren in het donker. Ik heb er ook last van. En dan steeds denken......nu moet ik echt slapen.....maar nee hoor.
Smorgens kan ik er niet uit, en overdag (vooral tussen 16 en 17 uur) loop ik te gapen.
Ik heb een dochtertje van 1 jaar dus ik moet wel uit mn bed smorgens.

Hopelijk gaat het vlug over.

Lieve Lynn,
Wat lastig zeg dat je niet kan slapen, echt vervelend!
Luister naar je lichaam, als je overdags dan moe bent, ga liggen!!!!Desnoods ff in bed en zet de wekker,...zodat je niet TE LANG slaapt.....Ik weet nog van mijn eerste zwangerschap dat ik dat niet wilde,..hallo ik ben toch geen bejaarde dacht ik.....achteraf heb je daar zo spijt van,....Bij de tweede en derde dacht ik,...nou ga ik luisteren naar mn lichaam en ga ik slapen wanneer ik moe ben!Maar ja,...dat ging niet, als je er dan nog 1 of 2 heb lopen.
Ik hoop ook zo dat het snel over zal zijn,...
Liefs Nance
Ps: wat ik doe is sochtends het meeste werk( ben huisvrouw) en smiddags mn rust nemen,...desnoods zeg je tegen je baas dat je halve dagen wil gaan werken.

Naar dat je niet kan slapen. Ik heb niet echt een tip die zal helpen. Ik heb er altijd last van. Ik ga dan maar even wat anders doen, even lezen, tv kijken of de afwas, hi, hi. Maar dat helpt mij niet echt. Zodra ik weer in bed lig begint het draaien. Ik erger me aan elk geluidje.

Ik heb weleens gehoord dat het beter wordt na 12 weken. Ik hoop het voor je. Voor als nog slaap ik nu juist heel vast. Ben mijn bed niet uit te krijgen. Zal wel minder worden als ik niet meer op mijn buik kan slapen. En ik ben een echte buikslaper. Ben benieuwd hoe het dan moet.

Vervelend dat je niet kan slapen, ik ben het met de andere meiden eens dat je goed naar jezelf moet luisteren en op tijd je rust moet nemen. Misschien helpt het als je even uit bed gaat of ff een boekje leest.

Ik slaap 's nachts nu goed en kan ook de hele dag nu slapen, ik probeer ook ff op tijd me rust te nemen maar vind het lastig om aan toe te geven.

Werk ze en fijne paasdagen!

@essie, op een gegeven moment wil je niet meer op je buik liggen hoor.... maar voorlopig kan jij nog lekker slapen ;-)
@Lynn naar dat je niet lekker slaapt... maar dat kan nog veranderen hoor! Ik ben ook zo giga moe overdag niet vooruit te branden.

Maar onthou, als je je straks weer fit voelt vergeet je die eerste weken zo!!

Terug
Bovenaan