slecht tot niet kunnen poepen

<p>Hallo allemaal.</p><p>Mijn kleintje van nu 7,5 week kan heel erg moeilijk poepen dit komt door de nutriton door haar voeding. ze heeft in het ziekenhuis gelegen vanwege spugen en alleen maar afvallen daardoor moeten wij dus nu nutriton gebruiken ( hebben al geprobeer te verminderen maar dan spuugt ze weer alles uit) we hebben al zoveel geprobeerd voor een betere ontlasting te krijgen: olijf olie in drinken, vaseline op termometer, sinasappelsap en we zitten nu aan de lactulose ( voorgeschreven gekregen van de dokter) ook dit werkt helaas niet en perst ze de hele dag door , hierdoor komt der voeding ook weer omhoog en perst en spuugt ze dus, ze is erg onrustig en huilerig, hebben jullie ook zoiets meegemaakt zoja hebben jullie tips alles is welkom. </p>

Ik zou op zoek gaan naar de oorzaak van het spugen. Reflux is eigenlijk altijd een symptoom van iets anders, zoals allergie of slechte drinktechniek. Indikken zorgt alleen maar voor meer klachten. 

Bij ons hielp lactulose uiteindelijk goed, wel pas na een paar dagen. Hebben we best lang gebruikt voor onze zoon, maar schijnt onschuldig te zijn. 

Hier ook een baby gehad die nauwelijks tot niet kon poepen met alle ellende die erbij komt kijken. Maar goed. We zitten op omneo voeding, maken altijd de flessen met extra water 10 cc. En sinds van de lactulose af is en over op forlax gaat het veel beter. Maar we waren ondertussen 9 maanden verder ??‍♀️ Als ik had geweten dat forlax zo goed zou werken had ik dat natuurlijk meteen gevraagd. Dit is veel natuurlijker dan lactulose. 

Ook wij hadden dit probleem bij onze kleine, wij hebben forlax junior voorgeschreven gekregen van de kinderarts, na 2 a 3 dagen eindelijk weer normaal kunnen poepen! 

Forlax werkt inderdaad beter!
Hebben jullie ook begeleiding gehad van een preverbaal logopedist om naar het drinken te kijken? Houding en soort fles*speen kan ook nog verschil maken.

Mijn zoontje had ook last van obstipatie en om alles eerst “er uit” te krijgen, kregen wij microlax via de huisarts. Daarna lactulose voor onderhoud maar deed op den duur weinig. Gestart met macrogol maar dat je moet mengen met 70cc water en daar de helft van geven maar bij een slechter drinkend kind was dit niet ideaal. Uiteindelijk elke ochtend een lepeltje olijfolie puur en een klein beetje in elke fles en hij poept nu elke dag zonder problemen. 
misschien is een microlax een idee om het in ieder geval even weer rustig te krijgen? Succes! 

Terug
Bovenaan