Slechte drinker. HELP!


Hoi Kat,

Een aantal maandjes geleden heb ik zo'n zelfde probleem hier op het forum gezet. Ook mijn zoontje (wat is dat toch met die jochies?) van twee, drinkt sinds hij van de fles af is zeer slecht. En omdat je weet dat het zo belangrijk is, zeg je ook niet zo makkelijk, ik kijk het wel even aan en dan drinkt hij vanzelf wel.
Ik kreeg toen een tip van iemand om telkens halfvolle bekers drinken tegeven in plaats van vol.
Het is niet echt een gouden tip, maar mijn zoontje is nu toch wel trots als z'n beker op is! En dan wil hij vaak nog wel een beetje.
Ik weet niet of je er wat mee kan, misschien heb je het ook al geprobeerd.
Ik wens je veel succes, snap hoe moeilijk het kan zijn!

Liefs Rianne
 
quote: Kat schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-09-2005 09:40:08'));

Hallo,

Ik ben moeder van een zoon van 2,5 jaar. En sinds hij van de fles af is (al ruim een jaar) drinkt hij bijzonder slecht. Inmiddels heb ik de hele trukendoos al gebruikt. Belonen, straffen, gedwongen drinken, alle soorten bekers, hele dag aanbieden, op tijd aanbieden etc. Maar niks lijkt te helpen. Hij krijgt nu 's-morgens pap en tussen de middag ook naast zijn brood. En op het toetje na het avondeten na drinkt hij overdag nog geen halve beker drinken.Anders drinkt hij gewoon niet. Ik heb het wel uitgeprobeerd om het dan maar eens een paar dagen aan te zien met het drinken. Maar hij drinkt gewoon niet! Lijkt gewoon geen dorst te hebben. En het resultaat is dan na een paar dagen dat hij niet kan poepen. En daar dus veel pijn van heeft. Het is dus een cirkeltje aan het worden. Als hij die pap niet krijgt ,poept hij niet omdat hij niet genoeg vocht binnen krijgt. Plassen gaat wel goed, maar ook geen echt grote plassen.Het consultatiebureau en de kinderarts zijn vrij lakoniek: Eens gaat hij echt wel drinken. Geef hem maar medicijnen voor dat poepprobleem! En dat wil ik juist niet! Maar ze hebben ook geen idee hoe ik hem dan wel aan het drinken moet krijgen. Hebben jullie misschien nog tips? Ik wil alles proberen! Dat pap eten is op dit moment het enige dat helpt.

Groetjes, Kat



 
Hoi Rianne,

Ik ben jouw tip weer opnieuw gaan proberen. Het lijkt te werken! (waarom dan eerder niet?) De ene dag gaat het beter dan de andere. Ik hoop dat het dit keer goed doorzet. Bedankt!

Groetjes, Kat
 
Terug
Bovenaan