Slechte eerste echo gehad

<p>Hallo dames,</p><p>Ik wil hiermee even van mij afschrijven en wellicht dat er meer vrouwen zijn die iets soortgelijks meegemaakt hebben. </p><p>Woensdag hadden wij de eerste echo. Volgens de berekeningen had ik zo'n 9 weken zwanger moeten zijn. De verloskundige begon met een uitwendige echo, maar hierbij was niets te zien. Toen ging ze inwendig kijken. Ze kwam uiteindelijk uit op 6w2d. Zonder hartslag. Ze zei dat wij ervan uit moeten gaan dat dit uitdraait op een miskraam. </p><p>Ik heb geen bloedverlies gehad of erge steken dus dit kwam echt totaal onverwachts voor ons.?</p><p>Mijn laatste menstruatie begon op 20 maart en ik heb op 16 april positief getest met Sensitest. Ik heb die week ook een clearblue gedaan die 1-2 aangaf. Daarna liepen al mn testen netjes op en de mvm test was ook keurig donker terwijl ik die overdag heb gedaan en ieder uur moest plassen ongeveer.</p><p>Geen idee wanneer mn ei was. Heb geen ovulatietesten gebruikt. Ben onregelmatig ongesteld ik heb cyclussen tussen de 23 en 26 dagen gehad dus wel altijd vrij kort. </p><p>Na een week moeten we terug komen voor een echo om te kijken of er nog groei in zit. Ik weet niet wat ik er nou van moet denken. Mn borsten zijn nog super gevoelig, ruik alles extra goed wordt er zelfs een beetje misselijk van soms. Heb nu wel buikpijn af en toe en steekjes van onderen. </p><p>Alvast bedankt als je het hele bericht hebt gelezen. Het is een heel verhaal zo.</p><p>Liefs Juliaa </p>

Hallo,
Wat vervelend he die onzekerheid.. heel veel sterkte in ieders geval voor deze onzekere tijd!
Ik heb bij mijn 1e zwangerschap hetzelfde meegemaakt. Ik wist precies mijn cyclus en had al 7 weken moeten zijn, maar op de echo was ik pas 5 weken. Een week later wel iets gegroeid maar veelste weinig, bleek een 'windei' te zijn. Zoals zij dat noemen. Al vroeg is dan de groei van de vrucht gestopt maar mijn lichaam had dit niet goed opgemerkt en bleef dus hormonen aanmaken.
Ik had dus ook nog steeds zwangerschapsverschijnselen! Ik koos om te wachten dat mijn lichaam er zelf op zou reageren en zelf een miskraam zou starten, maar we hadden wel een deadline. Een dag voor de deadline verloor ik wel kleine beetjes bloed maar dit was niet genoeg. Via het ziekenhuis ben ik toen verder begeleid. Ik koos voor het opwekken van een miskraam met medicatie, dit heb ik helaas 2x opnieuw moeten doen omdat het elke keer niet volledig was. 
Dit is niet het beste succesverhaal, maar helaas wel hoe het kan gaan..
Maar... ik ben 6 maanden daarna al in verwachting geraakt van mijn oudste zoontje, die is nu 15 maanden! En na de geboorte van mijn oudste snel (bewust) zwanger geraakt van de 2e, nu 38,5 week zwanger!!

Heel veel sterkte!
Liefs,
Karlijn

Oh dit ken ik helaas heel goed, wij verwachtten bij de eerste echo een vruchtje van 8 weken, maar het werd ook maar op iets meer dan 5 weken gemeten. De verloskundige was meteen heel bedrukt, en wij gingen echt weg met het gevoel van "okay, dit was het dan". 
Een week later, was het vruchtje echter precies 1 week gegroeid. Wat bleek, alles was gewoon op het laatste moment gebeurd, innesteling pas na 2 weken etc. Ben nu 26 weken zwanger en alles gaat top tot nu toe. 
Je hebt geen garanties en ik zou zelf altijd van het worst case scenario uitgaan om jezelf mentaal een beetje te beschermen, maar weet dat het ook wel goed kan aflopen. Ik duim voor je! 

Oh dit ken ik helaas heel goed, wij verwachtten bij de eerste echo een vruchtje van 8 weken, maar het werd ook maar op iets meer dan 5 weken gemeten. De verloskundige was meteen heel bedrukt, en wij gingen echt weg met het gevoel van "okay, dit was het dan". 
Een week later, was het vruchtje echter precies 1 week gegroeid. Wat bleek, alles was gewoon op het laatste moment gebeurd, innesteling pas na 2 weken etc. Ben nu 26 weken zwanger en alles gaat top tot nu toe. 
Je hebt geen garanties en ik zou zelf altijd van het worst case scenario uitgaan om jezelf mentaal een beetje te beschermen, maar weet dat het ook wel goed kan aflopen. Ik duim voor je! 

@zonnebloempje, Dankjewel! 
@Karlijn, dankjewel! En wat een heftig verhaal! Ik wil het liefste ook na de volgende echo een week afwachten en anders medicatie. Een curretage zie ik echt niet zitten?
@gebruiker, Dankjewel! Voor jou is het dus gelukkig positief afgelopen. Dat vroegen mijn man en ik ons al af. Mocht het toch gegroeid zijn van de week. Zou het dan wel gezond zijn? Al die twijfels nu ik word er gek van.   

Hoi Julia, 
Wat verschrikkelijk om zo'n echo te krijgen. Ik heb ook zoiets meegemaakt. Ik was nog maar 1x ongesteld geweest na de geboorte van mn dochter en deed daarna een positieve test. De verloskundige schatte dat ik zo'n 7 weken zwanger moest zijn adhv mn mentruatie. Toen kreeg ik de echo en bleek ik zo'n 5 weken te zijn, de verloskundige zei: grote kans dat het mis is. 
Na 1 week weer een echo gehad (na hele week bloedverlies) en tot iedereens grote verbazing een mooi vruchtje met kloppend hartje. Nog tot week 20 regelmatig bloedverlies gehad, maar nu een gezonde dochter van 12 weken!
Ik hoop echt dat het bij jou ook zo'n positief verhaal wordt. Ik weet hoe verschrikkelijk die week wachten is. Ik denk aan je. 

Terug
Bovenaan