Slechte eter

Hoi
Eigenlijk hetzelfde verhaal als Irene.
Dochter eet nu 14 maanden in avond niet warm (behalve pannekoek, pizza, ei, droge pasta, komkommer, smac, echte parmezaanse kaas, knakworst). Brood overdag eet ze goed en fruit ook matig.
In juli toch maar naar CB geweest. Nee hoor mevrouw ze groeit keurig (van de lucht wellicht?) dus u hoeft zich geen zorgen te maken.....Tot een jaar geleden at ze echt alles!!! (heb hekel aan kinderen die moeilijk doen aan tafel...)
Ook van alles geprobeerd: vragen wat ze wil eten, samen boodschappen doen, samen koken, leuke figuurtjes van eten maken, negeren enz enz. Het maakt niet uit.
Het is overigens geen herrie aan tafel bij ons. Niets eten? Prima.
Vanavond toetje niet gegeven (had zelf pizza gemaakt en in tomatensaus paprika en brocolli -maar een klein beetje hoor!- met grote plak salami er op. Natuurlijk niet ingetrapt. Vaders vond het zo erg voor mij dat ze voor straf geen toetje kreeg. Oei mijn hart brak). Dus zonder eten het bed in.

Ik hoop dat we ook nog eens verhalen zien dat het wel goed kan komen.
Dochter wordt volgende maand drie)
 
De verhalen zijn erg herkenbaar. Onze dochter van 2 1/2 is ook een slechte avondeter. Brood is geen probleem, maar met name groenten wil ze echt niet eten. Gelukkig hebben we sinds kort een oplossing gevonden om haar toch (ongemerkt) wat groenten te laten eten. We maken een bekertje bouillon voor haar en pureren daar met de staafmixer een klein beetje van onze groenten door. Bouillon vind ze heerlijk en zo krijgt ze toch wat wortel, bloemkool, sperciebonen, broccoli of courgette binnen. We hopen dat ze zo ook haar smaak langzaamaan wat meer ontwikkelt. Misschien hebben jullie ook iets aan deze tip?
 
Ik heb een zoon van 2.5 en die is ook moeilij k met eten. Laats had ik echter een doorslaand succes: een taartje!
Gewoon, wat bladerdeeg, beetje groentes (je moet niet meteen overdrijven natuurlijk) en een beetje gehakt.
 
Terug
Bovenaan