Slechte moeder?

<p>Hallo allemaal, </p><p>Ik moet even wat kwijt hoor... ik heb sinds ik moeder ben geworden van allerlei mensen om me heen dingen te horen gekregen waardoor ik het gevoel krijg dat ik een slechte moeder ben.. enerzijds misschien onzin en moet je mensen gewoon laten kletsen, ieder zo z'n mening zullen we maar zeggen, maar eigenlijk knaagt het toch ergens.. Hoe gaan jullie er mee om? Ben ik gek? Gaat om dit soort dingen:</p><p>- breng je je kind naar de opvang?  Wat zielig! Dat komt vast omdat jullie je huis niet kunnen betalen op 1 salaris! .... euh nee, ik vind het ook gewoon leuk om te werken en niet leuk om alleen maar thuis te zijn met mn kind!</p><p>- moest je niet huilen toen je hem voor het eerst naar de opvang bracht?.... euh nee</p><p>- moest je niet huilen toen hij zn vaccinatie kreeg? .... euh nee</p><p>- het echt elke dag genieten van zo'n kleintje toch? ... euh nou vaak wel maar echt niet elke dag hoor</p><p>- laat je hem echt huilen als hij moet slapen? ... euh ja soms wel even, als er verder niets mis is heeft hij dat soms even nodig..</p><p> </p><p>Etc etc etc....</p>

Je zou je bijna afvragen wat voor mensen het zijn die deze dingen zeggen. Ik vind er eerlijk gezegd niks slechts aan. Zou het dus toch proberen naast je neer te leggen als mensen zulke dingen zeggen, ook al is dat soms wel lastig. 
Dus nee je bent niet gek en zeker geen slechte moeder! 

Hier ook zo'n slechte moeder. Pas op een verjaardag werd er gesproken over ouders die zelfs kun kinderen naar de opvang brengen als ze zelf vrij zijn. Dat kon echt niet! 
Nou, zo'n ouder ben ik dus. 
Nee, ik moest niet huilen bij de eerste keer wegbrengen, maar heb genoten van een bezoekje aan de kapper.
Huilen om een vaccinatie doet mij niets. Het is nodig, dus klaar. Ik troost ze natuurlijk wel daarna. 
Ik laat mijn dochtertje van 15 maanden huilen in bed, al sinds ze 2 maanden is. Nu spreek ik haar zelfs even streng toe als ze blijft huilen. 
Noem ik mezelf een slechte moeder, nee, ik houd ontzettend veel van mijn monsters, maar af en toe mag ik ook tijd voor mezelf en ik geef wat ze nodig hebben en dat is niet altijd waar ze zelf om vragen. 

Heerlijke nuchtere moeder!
Gelukkig niemand in mijn omgeving die zijn mening geeft over hoe ik als moeder ben :)
Maar werken doe ik zodat ik een leukere moeder kan zijn want naast moeder ben ik nog veel meer! 
Huilen toen me kind naar de opvang ging? Ja huilen van het lachen! Is toch heerlijk, ik zou helemaal gek worden om 24/7 met me kinderen te zijn.. Denk dat zij het ook Vreselijk zullen vinden. 
Huilen bij een vaccinatie ook nooit last van gehad leven is nou eenmaal niet alleen maar leuk en pijn hoort erbij.. Soms moet ik zelfs lachen als me zoon viel, resultaat is dat nu dat ie 3 is nog steeds gaat lachen als die valt!
Elke dag genieten?? Ja van 19.00 tot 7.00 als ze slapen...
Huilen tijdens slapen was het beste wat ik had gedaan toen me oudste 11 maanden was na 5 nachten sliep hij door!  (Wel gecontroleerd laten huilen uiteraard zo een loeder moeder ben ik ook weer niet)
Ik ben gek op mijn kids en andersom ook en bovenstaande klinkt harder dan het is maar laat je niet gek maken zolang je liefdevol ben dan zijn er geen regels of wetten xoxo

Haha hier nog een slechte moeder. Op al je vragen antwoord ik ook voluit NEE! 
Je bent een goede moeder die niet om alles medelijden heefr met haar kinderen en je denkt ook aan jezelf! ??
Werken is heerlijk, ik zou niet zonder kunnen.. 2 dagen in de week even geen mama zijn! 
Huilen om een vaccinatie? Nee zeg.. dat hoort bij het leven, ook al is het natuurlijk best even zielig. 
Genieten?? Tuurlijk hou ik van mijn 2 dochters, maar ik hou er het meest van als ze lief zijn, niet huilen en doorslapen!!???
Dus je bent een TOPmoeder!!!

Nou hier nog een slechte moeder hoor! Hou ontzettend van me kind maar straks weer lekker werken is ook niet erg. En even laten huilen? Ja waarom niet? Krijgen ze niks van hoor.. 
vind de eerste vraag wel echt echt schandalig! Hoop toch wel dat je daar even tegenin bent gegaan. Ten eerste heeft niemand iets over je opvoeding ge vertellen en ten tweede hoe durf je zo’n opmerking te maken over dat je het niet zou kunnen betalen met 1 salaris. Gaat werkelijk niemand wat aan! Je bent absoluut geen slechte moeder maar juist een hele relaxte! Lekker laten lullen dus die moedermaffia!!!

Haha nou mensen geven nu eenmaal graag commentaar..
Als moeder zijnde is er denk ik niemand die meer om je kindje geeft en dat betekent niet dat je jezelf helemaal moet wegcijferen! Je weet waarschijnlijk precies wat je baby nodig heeft. En opvang is ook gewoon heel erg leuk! Lekkere bij andere babys/kleintjes.. 
Ik krijg heeeel vaak te horen waarom mijn baby van 4 maanden nog niet doorslaapt.. dat ik hem te vaak voed (borst).. waarom hij niet in drukke ruimtes kan slapen.. dat hij te warme of te koude kleertjes aan heeft die te groot of te klein zijn.. en dan een vergelijking maken met eigen kinderen (vooral mijn eigen moeder en schoonmoeder zijn erg)

Hier nog eentje. Zoon is 9 weken en gaat binnenkort dus naar de opvang, want ik ga weer 4 dagen werken. En verder kan ik me niet voorstellen dat ik op één van je vragen ook ja zou antwoorden ?.
Dus trek je er niets van aan!

Terug
Bovenaan