Slechte moeder?

Liefde voor dit topic! Niet omdat jij je een slechte moeder voelt, maar zoveel herkenning hier. 
Op alle punten ben ik hetzelfde als jij en daar kan ik nog aan toevoegen:
- onze zoon gaat ook naar de opvang als ik vrij ben. Even een dagje voor mezelf, heerlijk! Daarnaast heeft hij het daar super naar z'n zin, dus ik heb ook niet echt het idee dat hij 't erg vindt. 
- ik kook niet al z'n eten vers. Olvarit verdient goed aan mij. 
- onze zoon huilt altijd (een enkele keer niet) als hij naar bed gaat. Dat duurt 10 minuten en dan gaat hij slapen. 
Natuurlijk niks ten nadele van moeders die het anders doen. Het is jouw kind, dus jouw opvoedstijl. 

Wat fijn jullie reacties! Dank jullie wel!
Ik kon er nog niet echt een naam aan geven, maar de nuchtere moeder vind ik een hele fijne, die hou ik er in!
Ik heb altijd die reacties wel terug gegeven, dus niet alleen gedacht, maar dan kijken mensen je echt aan alsof je gek bent geworden. Bijzonder hè 
Ik herken ook heel erg de andere voorbeelden die gegeven zijn, die zijn hier ook voorbij gekomen. Ik heb hem ook naar de opvang gebracht toen ik nog thuis was. Kon ik heerlijk even naar de kapper, een massage en mn klerenkast weer eens opruimen... En tegelijk konden hij en ik er vast een keer aan wennen terwijl ik nog in de buurt was.
Jullie reacties hebben me goed gedaan, bedankt!

Op al jou vragen zou ik dezelfde antwoorden geven. Iedereen doet het op zijn eigen manier en elke baby is anders. Niets van aantrekken al die opmerkingen waar je je onzeker door gaat voelen. Mijn mannetje gaat ook naar het kdv en heeft het hier onwijs naar zijn zin. Soms ook een dagje als ik zelf vrij ben en daar geniet ik dan echt van ? Gewoon even rustig alleen koffie kunnen drinken, zalig! 
Nee ik heb niet gehuild bij zijn vaccinaties. Uiteraard troost ik hem uitgebreid als het klaar is.
Nee ik heb geen borstvoeding gegeven, omdat dat voor mij niet goed voelde.
Ik ben blij te kunnen werken en zou niet met hem thuis kunnen zijn de hele week. Werken maakt van mij een betere moeder.
Hij krijgt savonds een Olvarit potje, gewoon omdat dit prima is. Ik ben er zelf ook groot op geworden.
Meestal doe ik maar wat en hoop ik dat ik het goed doe ? Maar hij is een vrolijk mannetje, ontwikkeld goed, slaapt door en vindt bijna alles leuk. Dus mijn vriend en ik doen toch iets goed denk ik dan. Als iemand mij dan het gevoel geeft het niet goed te doen, dan denk ik aan alle uren dat ik hem huilend van de krampjes in m'n armen hield. Het eindeloze geduld wat ik met hem heb en de oneindige liefde die ik voor hem voel. Niet teveel van anderen aantrekken en je eigen moeder instinct voelen.

Terug
Bovenaan