slechter drinken

Hoi Allemaal!

Wij hebben een dilemma. Daantje drinkt de laatste tijd overdag wat slechter. Puur omdat ze wil spelen. Ze duwt de fles weg, lacht, en kijkt om zich heen. Normaal is het 'wakker worden', 'fles', 'spelen' en weer slapen. Nu geef ik haar na het wakker worde nog steeds eerst de fles, die drinkt ze maar half leeg, dan speel ik even en verschoon haar, en dat geef ik de rest van de fles (soms drinkt ze hem dan nog niet leeg en moet ik dus later nòg een keer de fles aanbieden).
Mijn vriend is stricter. Die heeft zoiets van: ze krijgt de fles één keer, en als ze hem niet opdrinkt is het pech. Hij wil voorkomen dat ze met ons gaat spelen, ze moet gewoon leren dat ze goed moet drinken (met mijn aanpak leer ik haar dus dat dat mag). Maar ik ben bang dat ze dan niet genoeg binnenkrijgt!! Ik vind mijn vriend dus   te streng, maar ergens heeft hij wel gelijk!

Wat vinden jullie?  

Groetjes
AStrid

En als je Daantje eerst laat spelen en pas als ze laat merken dat ze honger heeft de fles geeft?
Lynn is  vaak al ruim voor een voeding  wakker en kan dan nog tevreden spelen, tot het tijd is voor haar voeding. Ik merk ook dat ze niet altijd evenveel wil drinken, soms zit ze maar 5 minuten aan de borst. Ook als ze afgekolfde melk krijgt, drinkt ze soms maar een klein beetje: 30 ml en is dan gewoon tevreden aan het spelen en slapen tot haar volgende voeding, 3 uur later.

Finn drinkt de laatste week ook slecht. Hij krijgt 180 cc + 6 schepjes (dus in totaal ongeveer 210 cc) maar laat hier nu elke keer zeker 50 cc van staan, soms sochtends zelfs 100!
Maar hij heeft hierdoor niet eerder honger ofzo, het lijkt wel of hij gewoon niet meer op kan.

ach het arme kind. beetje vroeg om al streng te zijn, ze doet dat echt niet bewust hoor, minder drinken. waarschijnlijk inderdaad dat ze nog niet genoeg honger heeft. maite heeft nu vaak ook nog geen honger als ze wakker is, ik laat haar dan lekker spelen, knuffelen, etc. etc. totdat ik aan haar merk dat ze echt honger heeft en begint te klagen/huilen. dan drinkt ze zoveel als ze kan en dat is niet altijd even veel, maar in totaal wel ongeveerd. overigens kun je het beste kijken naar wat ze in de loop van een paar dagen gemiddeld drinken. als dat een beetje klopt dan is het o.k. maite drinkt een stuk minder dan voor haar gewicht voorgeschreven staat, maar het is een lekker dikkerdje en groot voor haar maandjes.

groetjes, carmen

Hoi hoi,

Zoals jullie al eerder hebben gelezen valt Ruben ook onder de catogorie slecht drinken.
's morgens eerste voeding 60 cc maar.
De andere 3 flessen van 165 cc zijn ook wisselend....dan wel dan niet leeg.
Ook heb ik ontdekt dat als we ergens zijn en het is etenstijd dat hij toch eerst moet wennen voordat hij zijn flesje krijgt.
Zolang ze goed plassen en alert zijn is het goed....en idd het drijft je soms tot waanzin.

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

Hoi hoi,

Zelfs Jeske heeft hier last van en dat was een enorme vreetbeer. Maar ik had begrepen dat de kleintjes zo rond de 3 / 4 maanden ook een voeding gaan laten vallen. Die hebben ze blijkbaar niet meer nodig. Ik laat het aan Jeske over. Ze wordt er niet vervelend van dus dan zal het wel goed zijn toch?

Hai hai,

Arielle dronk haar flessen de laatste tijd ook heel slecht.Ze liet `s morgens ruim 90 cc staan en de fles van 11.00 ook.En daarbij spuugde ze ook heel veel.Het leek net of ze teveel binnen kreeg.
We hebben de laatste fles van 23.00 laten vallen.Tussen 19.30 en 20.00 krijgt ze de laatste fles met rijstebloem.Ze valt dan rond 21.00 in slaap en ze slaapt dan door tot 7.00 `s morgens.
Ze drinkt nu haar flessen goed leeg en spuugt nu nog maar heel weinig.Dus ik ben blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd, ze kreeg echt teveel binnen.
Nu ben ik begonnen met fruithapje, ze krijgt nu elke dag een paar hapjes banaan om eraan te wennen.Ze vindt het ondertussen al lekker.Oja, ze speelt af en toe ook met de fles, dan haal ik het flesje uit haar mond en als ze klaar is dan trekt ze de fles weer naar haar toe.

Groetjes Deborah, mama van Nathan en Arielle

Summy,

Hoe maak je zo'n papfles dan? Wat doe je daarin? (Nutrix?) En hoeveel schepjes/water etc?
Ik zou ook graag de laatste avondvoeding willen laten vervallen omdat ik zelf het idee heb dat Finn best zonder kan en dat hij dan s'morgens ook beter drinkt, en misschien overdag ook wel.
Maar ik was 2 weken geleden op het cb en toen mocht het nog niet omdat Finn te weinig woog.
Nou twijfel ik of ik ermee wacht tot over 2 weken (dan moet ik weer naar het cb) of dat ik het gewoon eens probeer. Maar aan de andere kant drinkt hij zo slecht dat ik toch denk dat die 5 voedingen beter zijn.

Terug
Bovenaan