slechter drinken

Hai Mirjam,

Hoeveel weegt Finn?Arielle woog 3 weken geleden ruim 6 kilo.
Ik maak de papfles zo: 180 cc water en 6 schepjes en daar doe ik nog 2 scheppen (eetlepels) nutrix rijstebloem bij.
Ik heb het niet bij cb gevraagd, puur omdat ze alleen al zeggen dat je  moet wachten tot je baby 4 maanden is.Niets moet, elke baby is weer anders.Ik heb even teruggekeken in het boekje van mijn zoontje, die was 16 weken toen ik op 4 flessen ging(Dat is Arielle nu ook) en ik heb nog even met mijn moeder gebeld.Het is gewoon even uitproberen.En als het niet werkt kun je weer terug op 5 flessen.Als je heel erg twijfelt   zou ik gewoon even  naar het inloopspreekuur van het cb gaan.Dan kun je Finn even wegen en advies vragen.
Succes!!!

Groetjes Deborah, mama van Nathan en Arielle

Ah, ben niet de enige met een eigenwijze grappenmaker! Meneer gaat lekker lachen, duwt de fles uit z'n mond... De ene dag drinkt hij wel netjes z'n fles leeg, de andere keren maakt hij er een potje van! Ik laat hem maar; niet leeg is ook goed en zie dan wel weer of hij eerder komt of niet. Maar hij houd vaak gewoon netjes de 4 uur ertussen aan!
Sinds afgelopen zondag zijn we gestopt met de fles van 2300uur. Hij sliep keurig door! Afgelopen nacht werd hij hoestend/rochelend wakker en toen hebben we hem een 120cc gegeven..
Door de zomertijd is hij 's morgens later met z'n fles, dus savonds ook.. ik heb het idee dat hij hierdoor ook makkelijker doorslaapt. Z'n laatste fles krijgt hij nu zo rond 20.00 uur...

Ik zou niet heel streng zijn.. maar ook niet het eten opdringen!
Suxxes!

Groetjes, Margreet en Sam (13 dec.)

Hier nog een hoor! Isa drinkt de laatste dagen ook veel minder. Lijkt wel of ze geen honger heeft en kijkt vrolijk naar links, rechts, dan weer naar boven terwijl mama de fles probeert te geven....  met moeite 100cc per keer met soms een uitschieter. In het boek oei ik groei staat dat ze tussen de 14 en 17 weken met een sprong beginnen en dat deze tot week 20 kan duren......zucht. Isa is morgen 16 weken dus dat zal er wel mee te maken hebben.

Maar ja, zo blijven we lekker bezig

Ik zou me in ieder geval niet teveel zorgen maken!!

Groetjes,
Rosanne

Ik ben vanochtend met Finn bij het Cb geweest omdat hij zo slecht dronk en dit komt volgens hun door het ontwikkelen van de speekselklieren waardoor hij sneller vol zit.
Ik moet wel gewoon 165 cc blijven geven en anders 6 voedingen op een dag van 120 cc.
Hij woog 5450 gram, in 2 weken tijd 130 gram aangekomen, niet echt veel maar niet schrikbarend.
Nou moet ik vanavond nutrix door zijn flesje doen om hem zo de nacht door te laten slapen.
Ben benieuwd!

Terug
Bovenaan