Slechts 400.000 zaadcellen na bewerking dus geen beste IUI poging.

Hoi meiden,

We hebben gisteren dus uiteindelijk toch de IUI gehad.  
Vanaf zondag waren we al aan het prikken dus het leek er even op dat ze mijn piek hadden gemist in het ziekenhuis.(dachten ze)  Donderdag kwam dus toch het verlossende woord dat dit niet het geval was en ik een piek had en dus gisteren moest komen.

Helaas viel het erg tegen. Voor IUI moet je minimaal 1 miljoen goede zaadcellen hebben en mijn man had er slechts 400.000 na bewerking. Vorige keer waren het er 4,8 miljoen. Lekkere tegenvaller na zo'n lange en intensieve prikweek. Ik heb gevraagd of de kans hierdoor zo klein werd dat we beter de moed op kunnen geven voor deze maand maar de arts zei dat we dat niet meteen moesten doen. Er hoeft maar 1 goede tussen te zitten dus het is theoretisch nog mogelijk al is de kans klein. Hij zei ook dat als het zo bleef dat we dan door moeten naar IVF. Daar hebben we dus echt geen zin in.  Maargoed eerst maar weer deze 2 weken wachten al  hebben niet zoveel vertrouwen in de uitkomst.  Als het IVF moet worden moeten we eerst nog een aantal maanden op de wachtlijst.

lfs inge

Hoi Inge!
Wat een ongelooflijke tegenvaller..maar idd je hebt er maar 1 nodig. Ik hoop echt voor jullie dat het toch aanslaat en dat je niet voor de ivf op hoeft! Persoonlijk vind ik het allemaal goed te doen, tot nog toe, maar als het met iui lukt dan dat liever.
Ik duim voor jullie dat deze iui toch aanslaat en dat er nog meer mensen naar het zwangerforum gaan, zeker degenen die al zo lang bezig zijn.

succes meid!!

Hoi Inge,
Wat een tegenvaller zeg. Het enige wat ik ook kan zeggen is dat je er maar eentje nodig hebt dus dat je vooral niet de moed moet opgeven! Het is precies hetzelfde wat mijn vriend en ik twee weken geleden hebben meegemaakt, 250.000 na bewerking. En dat was toch even een flinke dreun toen we dat te horen kregen dus ik kan me heel goed voorstellen hoe je je voelt. Maar goed, je moet toch nog twee weekjes afwachten want het kan ook heel goed gewoon raak zijn! Ik ga voor je duimen! groetjes

hoi inge
tjemie wat een tegenvaller, pff balen hoor. Inderdaad je hebt er maar 1 nodig. Vreemd he dat de hoeveelheid zo enorm kan wisselen. we lopen deze maand een beetje gelijk met de iui, ik heb hem afgelopen dinsdag gehad. mijn man had toen ineens de dubbele hoeveelheid als de vorige keer, dus dat was wel erg mooi. Maar goed aan dat nieuws heb jij natuurlijk weining. Maar daar wil ik eigenlijk alleen mee zeggen, wie weet is het de volgende keer wel goed, en kan je wel door blijven gaan met de iui ipv ivf. succes in je WW.
liefs simone

Hai

He jeemig zeg dat is echt balen.
Maar inderdaad, een kan er genoeg zijn. Blijf hopen dat het dit keer wel lukt meis!

Hoe kan dat nu eigenlijk he? Ineens zo'n verschil qua zaadcellen. Hebben jullie je wel aan de 2 dagen onthouding voor de IUI gehouden?
Lijkt me trouwens lastig, je weet niet wanneer je precies moet voor de inseminatie. Je mag het lieft daarvoor (als man zijnde natuurlijk) 2 dagen geen zaadlozing gehad hebben maar langer is ook niet goed voor de kwaliteit........

Lastig lastig, ik zal zien hoe wij dat volgende maand gaan doen......

Ik zal voor je duimen meissie.

We spreken wel weer!

Knuffel.

Cynt

Dat is mooi klote! Sjonge, jonge wat een baalmoment! Ik geloof graag dat je dan ff bij de pakken neer gaat zitten! Maar hou wel in je echterhoofd dat het wel kan (ook al is voor je gevoel de kans klein), er hoeft maar 1 pieter vd hoogeband tussen te zitten maar dan is het wel raak. En jehad er nog wel zo'n goed gevoel over. Misschien moet je dat goede gevoel vast proberen te houden en is het nog steeds een voorteken...........
Inge geef de moed niet op he?!!!!!!!!! Heel veel sterkte en ik zal duimen als een idioot, totdat mijn duimen eraf vallen.

Komt een knuffel aan met positieve energie , heb je hem, misschien helpt t een beetje.

Veel liefs Sjanneke

Heee lieve Ing,

Hoop zo dat de poging is gelukt, heb het ook bij hotmail voor je achter gelaten, maar las op het internet bij zwangerworden ivf en iui plus acupunctuur hele goede slagingspercentage dus misschien ook iets voor jou!!!!

Hoop zo dat het is gelukt en stuur al mijn positieve vibes jullie kant op, we  gaan er voor ok..

Dikke knuf van mij

Terug
Bovenaan