Slijmerige diarree................daar is'ie weer!!!

Sorry hoor, maar mijn grietje heeft nu een aantal dagen vieze, sslijmerige diarree............echt veel slierten slijm er doorheen. Als verpleegkundige ben ik dol op poep en het bestuderen ervan..............................! Diarree vind ik op zich niet zo erg, en schrik ik ook   niet van, maar dat slijm er door zit me   niet zo lekker eigenlijk!

Zou dit te maken hebben dat er tandjes kunnen komen,   ik voel en zie alleen nog maar hobbels en bobbels, of zou ze toch een virusje hebben?
Ze oogt niet ziek, heeft alleen lichte verhoging tot 38 graden, ze eet redelijk, drinkt goed, is niet extra hangerig, spuugt niet, kwijlt niet meer dan anders, kauwt zowieso de hele dag op van alles en nog wat..................

Wie heeft er wat ervarings verhalen??

Kus Rimke

Sorry Rimke, ik kan je niet helpen. Heb er geen ervaring mee. Vandaag zat ik ook wel naar d'r ontlasting te kijken omdat er een wit laagje overheen zat, ik dacht ook eerst aan slijm. Maar toen bedacht ik dat het de zalf kon zijn die ik rijkelijk gesmeerd had.

x Marina

Hoi Rimke,

Slijmerige diarree ken ik niet, ook niet bij de oudste. Als hij last had van door komende tandjes, dan had hij juist vaste stukjes poep met heel veel vocht erbij. Het lijkt wel of het op de een of andere manier niet "mengde". Snap je wat ik bedoel. Het vocht liep dan ook aan alle kanten langs de luier en had een heel typisch geurtje. Heel anders dan de "normale" diarree en poepluiers. En dan kon hij ook vanuit zijn bed rechtstreeks de badkuip in en alles inclusief beddegoed en slaapzak de wasmachine in.

@Marina, heb ik idd ook wel eens gehad dat ik raar stond te kijken dat de ontlasting er wittig uitzag. Tot ik me realiseerde dat ik de billen flink met zalf had ingesmeerd....

Groetjes,
Susan

hoi rimke,
hier heb ik ook 2 dametjes die diaree hebben en dat inmiddels 19 dagen lang!! (non stop meisjes in bad of kleertjes wassen. pfff) ik dacht dat het over was, maar na 2 dagen niks, zat brenda daarstraks weer helemaal onder... (snik)

ik ben woensdag met dr (samantha dronk beter) naar de Ha geweest en van hem moest ik er op letten of er geen slijm in de diaree zat. dan moest ik aan de bel trekken omdat er dan misschien iets anders aan de hand was.
dit gebeurde dus zaterdag. ik met brenda naar de huisartsenpost gegaan (moest flink zeuren om een afspraak te krijgen) maar volgens die arts kwam het waarschijnlijk door de extra pap en melk die ze krijgt omdat ze niet goed dronken.
tot nu toe geen nieuwe slijmluiers, maar ga wel morgen de HA weer bellen om te vragen of ik bij de eventuele volgende langs moet komen om een kweek te laten maken.... wat ik met deze 2 verschillende visies moet weet ik niet, maar zolang ze niet weer een slijmlading heeft, wacht ik het nog ff af.

succes ermee!

groetjes,
petra

Hihihihi, witte poep heb ik nog niet kunnen ontdekken...............ondanks de emmers sudocreme en bepanthen............
Heb met de huisarts afgesproken dat ik vrijdag langskom als het nog niet beter gaat, maar dat zal wel maandag worden want wij zijn vrijdag allebei aan het werk...........
Vannacht wel een stevig drolletje, dus ik hoop dat het beter gaat vandaag...........vind het zo zielig voor die billetjes..........die waren altijd zo mooi gaaf en nu............het ziet er vreselijk uit...........maar goed, verschoon haar bij elke scheet die ze laat............en dan weer een emmer sudocreme.........
We wachten af, bedankt voor jullie reacties!!!

En Petra, succes met je meisjes............20 dagen diarree..........jemig!!
Er heerst een rota virus.........is daar al op getest???

Kus Rimke

Whaaaaaaaaa lijkt mij duidelijk het rota virus. Min ventje heeft het in 1 maand tijd 2 keer gehad, waarvan 1 keer 2 wkn lang en de daarop volgende keer in het ziekenhuis. In 4 dgn tijd 600 gr afgevallen!!!

Suc6 ermee!

Jemig...............600 gram in zo'n korte tijd.............pfffffffff.
Ik had al zo'n vaag vermoeden dat slijm bij de ontlasting niet zo fijn was............heb ik toch nog iets aan mijn opleiding over gehouden............

Gaat het nu weer beter met je mannetje??

Petra: laat je niet afschepen hoor! Ik vind 20 dagen diarree echt niet zo normaal...........maar goed, jij dus ook niet en je bent niet op je achterhoofd gevallen...........gelukkig maar...........

Ja was niet normaal joh. De eerste keer zag ik die stukken en draden erin en zei dit tegen de huisarts toen we met uitdrogingsverschijnselen daar aankwamen. Weet je wat hij zei: dat is eten wat nog niet verteerd is!!!! Intussen had onze kleine man geen plasluiers meer en was zijn urine zo geconcentreerd dat het oranjepoeder was! uiteindelijk na twee weken opgeknapt, 1 dag beter geweest en geen koorts en toen begon de ellende weer. In ziekenhuis beland met keel, oor en longontsteking en kreeg daar weer het rotavirus!!!!!!!!!!!!!!! Zijn lichaampje was inmiddels zo zwak!!!
Bah als ik er aan denk word ik weer emotioneel..lagen we daar een week in het ziekenhuis. Eenmaal thuis was hij helemaaal van de wap van die opnamen, verdrietig, boos, angstig.....poeh poeh, maar heel normaal en binnen een paar dagen gelukkig weer in het ritme!

Maar je blijft wasjes draaen he met die poep!!!!!Hahahaha, de mijne heeft overuren gedraaid!

Terug
Bovenaan