Slijmerige diarree................daar is'ie weer!!!

Kan me goed voorstellen dat je emotioneel wordt als je er aan terug denkt, je kindje zo zien liggen is afschuwelijk. Je bent zo machteloos en kan als moeder niets doen dan troosten...............moet vreselijk voor jullie geweest zijn!
Hoop dat hij nu weer een beetje opknapt en aansterkt!!

Maudy heeft nog steeds diarree en haar billen liggen tot bloedens toe open, dan zit ze ook   nog overduidelijk in een sprongetje dus ze is helemaal niet in haar hum. Heel zielig, en dan moet ze tot overmaat van ramp deze twee dagen ook nog naar de oppas omdat we allebei (foutje in de planning) moeten werken. Normaal werken we om en om............de oppas is een schat en legt haar volkomen in de watten dus ik weet dat het goed is maar toch. Die dikke tranen en dat ongeluk wat er afstraalt.........zo zielig, mijn hart breekt.
Maar goed, ik heb de flessen melk nu aangemaakt met ORS, zodat ze voldoende voedingsstoffen moet binnen krijgen............drinken gaat redelijk en haar wortelprakje en toetje verdwenen als sneeuw voor de zon...........dus qua eetlust gaat het wel goed..........daar maak ik me geen zorgen over, alleen met diarree verliezen ze weer zo snel zo veel voedingsstoffen, dus vandaar deze voorzorgsmaatregelen.

Ik lig al lekker op bed (whahaha, was kapot na een dag rennen, vliegen en sjezen) en ga zo mijn lieve kleine vrouwtje wakker maken voor haar laatste flesje......
Nog een dagje onrust (lees werken en naar oppas) en dan lekker 5 dagen vertroetelen en evt even langs huisarts.......
Voel btw nog steeds geen echtje tandjes doorkomen............

Fijne avond allemaal!!

hoi rimke,
wat vervelend dat maudy alles tegelijk heeft nu! kan me voorstellen dat je je schuldig voelt.
ik wou even zeggen over die ors... van mijn HA mocht ik die geven in de verhouding 150:35.
ff uitleggen.... hier krijgen ze flessen van 180 klaargemaakte melk. dan moest ik er 30 afgieten en er dan 35 ml ors bij doen. hier heeft brenda het 1 dag gedronken en daarna steeds alleen roosvice. we hebben ze uiteindelijk weer zo ver gekregen om pap te eten en hebben dat elke keer gedaan als ze de fles niet leeg dronken. beter iets dan niets toch.

succes!! hopelijk is ze snel over alles heen!! hier krijgen ze schatten 4 tandjes tegelijkertijd en hadden (ja ja hadden) ze bijna 3 wk diaree. heb bij elke luier flink sudocreme gesmeerd dus alles is mooi roze gebleven! gelukkig!!

groetjes,
Petra

hey gispy,
wat vervelend dat jullie kleine man zo ziek is geweest. wat een suffe arst... je kan toch zien dat dat geen etensresten zijn..... dat kan iedere mafkees.
fijn dat het weer beter gaat!

helemaal niet raar hoor dat je daar nog emotioneel door wordt... zou ik ook worden!

Geniet van je mannetje...

Hoi hoi,

Hier ben ik weer van lange tijd weg geweest. Heb lang niet gelezen op het forum.
Maud is inmiddels 6 maanden en doet 't geweldig. Ook zij heeft slijmerige ontlasting gehad. Op dat moment was ze ook neusverkouden. Na een paar dagen was het slijm weer verdwenen.
Ik had ten tijde van de kapotte billen van mijn zoontje de mega-tip gekregen om maizena te gebruiken op de billetjes. Dit had ik in een talkpoeder busje gedaan en zo kreeg je het makkelijk op de billen. Dus; verschonen, billen goed drogen met een droog  hydrofielwashandje en daarna de maizena erop. Werkte bij ons als een tierelier.

Sterkte met alle rode en kapotte billen!!

groetjes Marieke
mv Maud 26-08-08

Ja, die maizena tip heb ik al vaker gelezen; ik zou zeggen: UITPROBEREN!!!
Sowieso omdat je met smeersel toch weer aan die gevoelige billetjes moet zitten en maizena kun je er gewoon overheen strooien. Schijnt echt supergoed te werken!

maizena heb ik inderdaad ook uitgeprobeerd toen ze hier een open kontje hadden, maar lijkt me een beetje onhandig bij diaree. dan zit er zoveel vocht bij....

ik heb ze elke keer met een sopje/of warm water en een washandje schoongemaakt. als ik die billendoekjes hier te vaak gebruik, krijgen ze daar ook een open kontje van....
misschien een idee. hier hebben zelfs na bijna 3 weken diaree nog geen open kontje gehad. wel 1 keer een wat rood kontje, maar dat kwam omdat samantha een luier gevuld had en ik daar dus pas bij de eerste fles echter kwam.

succes ermee!!

Nou, de diarree lijkt hier weer op zijn retour,, hoezee!!!
De billen zien er ook meteen weer beter uit, langleve de sudocreme en bepanthen...........zijn nu alleen nog wat rode pukkeltjes...............nou dat valt mee.
Ook geen slijm meer te ontdekken, de bietjes van gister zijn goed verteerd en leverde zojuist een mooi rood achtig geheeltje op...........maar wel vast!!!

Maudy krijgt vanaf haar geboorte idd al probiotica door haar laatste flesje, ideaal, goed voor de weerstand enzo, een aangezien wij het ook slikken.................is voor haar ook gewoon goed, en het zou helpen tegen de krampen die ze had. Daar hebben wij echter niets van gemerkt....................de krampen bleven gewoon..............

Terug
Bovenaan