slijmprop

hallo

zou het kunnen dat je met 33 weken de slijmprop al verliest, ik heb het idee dat ik die vandaag ben verloren er lag ineens een stuk roze slijm in de w.c en heb vanaf die tijd na mijn mening ook harde buiken mijn buik trekt om de haverklap samen en wordt dan heel hard dit is mijn eerste kindje dus weet niet wat het is en ik wil geen zeur zijn om in het weekend de verloskundige te bellen.

groetjes

Hoi,
Ik heb geen eraring met het verliezen van de slijmprop, weet dus niet precies hoe het er uit ziet. Maar regelmatig harde buiken lijkt me niet lekker. In de folder van mijn verloskundige staat onder "wanneer bellen" ook "als je ongerust bent". Je bent echt geen zeur hoor, als je in het weekend je verloskundige met zoiets belt. Ze hebben niet voor niets dienst!
Succes er mee!
Groetjes, J

hoi

ik ben in verwachting van ons 3e kindje en ik zou de verloskundige zeker bellen!
je bent absoluut geen zeur!
het kan best de slijmprop zijn hoor! en dan het gevolg daarop de harde buiken! het is toch iets waar ik de vk meteen voor zou bellen..

Liefs Jenny (oktober 28 weken 3e kindje)

Ben wel benieuwd hoe het nu met je is.

Je kan idd eerder je slijmprop verliezen maar daar hoef je geen last van te hebben. Als het goed is komt er gewoon weer een nieuwe voor in de plaats.

Ik ben hem toen tijdens mijn bevalling verloren. Wat een ding zeg.

En gewoon de vk bellen hoor. Daar zijn ze voor. Beter 1 x te veel dan een keer te weinig.

hey

vanacht heb ik goed geslapen en de harde buiken zijn nu over zouden het ook voorweeen geweest kunnen zijn? en diana jij beschrijft wat een ding (de slijmprop) maar bij mij was het zo grot als een euro munt mischien toch een gedeelte.
morgen bel ik toch gewoon voor de zekerheid de verloskundige even.

groetjes

Hallo,

Ik heb er dus wel ervaring mee en alsjeblieft probeer goed naar je lichaam te luisteren.
Ook ik verloor met 33,5 week mijn slijmprop bij mijn eerste zwangerschap.
Ben toen direct bij de verloskundige langs gegaan en die heeft gekeken of de baarmoeder al aan het opengaan was maar alles zat toen nog potdicht.
Maar ook zoals jij beschreef had ik heel veel last van harde buiken enzo.
En precies een week later kreeg ik de echte weeen en moest ik naar het ziekenhuis en heb ik met 34, 5 week een prachtige zoon op de wereld gezet.
Het is allemaal heel snel gegaan en voor mijn gevoel was ik er absoluut niet klaar voor omdat iedereen maar riep dat het niets hoefde te betekenen nou wel dus.
Gelukkig ging het met onze zoon prima en heeft hij nog 6 dagen in het ziekenhuis gelegen omdat zijn zuigbehoefte nog niet goed was en ja het was een kleintje hij woog maar 2300 gram maar dat heeft hij ruim in gehaald dus maak je daar geen zorgen over.
Doe het alsjeblieft een beetje rustig aan en zet toch alvast even een tasje klaar voor eventueel het ziekenhuis want je weet maar nooit.
En probeer zoveel mogelijk te ontspannen dan komt het echt wel goed.
En wie weet was ik wel een uitzondering en blijft jou kindje gewoon lekker zitten tot 40 weken.
Heel veel sterkte en ik denk aan je.

Groetjes Debora.

hallo

bedankt voor je reactie debora, vanmorgen toch even de verloskundige gebeld de assistent wist er niks van dus ze zouden me terug bellen dat hebben ze gedaan en de verloskundige had aangegeven dat het opnieuw weer kon aangroeien en ze vroegen verder helemaal niet of ik ook andere dingen had zoals harde buiken heb hetzelf wel even aan gegeven maar volgens hun was het niet erg, maar als ik dat van jou dan weer lees dan denk ik van oo het kan dus wel zo een keer beginnen.

groetjes

Terug
Bovenaan