slikken jullie allemaal wel foliumzuur?????

Hoi,

Ik kreeg mijn pil bij de apotheek mee met een sticker erop met ''kinderwens??'' en info over folium zuur.
Ik wist er al van maar ondanks dat het vreemd lijkt om dat op de pil te zetten (die slik je natuurlijk niet voor niks) bereiken ze dan wel het goede publiek.

Voor ons was foliumzuur kopen  het eerste wat we hebben gedaan, toen we besloten hadden te gaan stoppen met de pil, tegelijk met mijn laatste pil strip ben ik ermee  begonnen. Het kopen ervan was net zo spannend als  daarna het kopen van je eerste zwangerschapstest vond ik (je hebt een geheimpje!)

Ik slikte ook al multivitaminen en nu die speciaal voor zwangeren (je moest eerst ook elke dag de pil slikken dus waarom de moeite er niet voor nemen?)

nu zit ik in de 3e ronde en heb  ongeveer de 12e mijn NOD maar ga vrijdag testen  (spannend!!)

Groetjes Nicky    

Beste Randy,

allereerst wil ik je zeggen dat ik het verschrikkelijk vindt dat jullie dit is overkomen!!!!

Ten tweede is het goed dat je het verteld. Ook al zijn er mensen die ervan schrikken. Hoe hard het ook klinkt, maar door te schrikken worden  mensen soms pas wakker.

Ik zelf ben met foliumzuur begonnen toen ik met mijn laatste strip van de pil begonnen ben. In het dorp (gehucht)  waar ik opgroeide werd er op een gegeven moment ook een kindje geboren met een open ruggetje. Ik was toen een jaar of 14, maar het is mijn zo bij gebeleven.
Nu wil ik binnenkort overstappen op die vitamnes die al eerder aan bod kwamen. Van davitamon geloof ik. Wellicht dat die ook van een eigen of ander merk bestaan. Ze zijn vrij prijzig.

Groetjes en sterke,
Noelie

hoi randy,

Als eerste, een ontzettend goed onderwerp!!!

Toen ik vorig jaar stopte met de pil ben ik gelijk met de foliumzuur begonnen.
Iedere ochtend neem ik braaf mijn foliumzuur in en ik denk er ook echt niet aan om hiermee te stoppen.

Bij mijn eerste zwangerschap ( mijn zoontje is nu 2 jr ) slikte ik ook foliumzuur! Ik kreeg eerst via mijn moeder (zij wist dat we graag een kleintje wilden) en later ook  van  moeders voor moeders te horen of ik dit al slikte.

Hoe gaat het met je? In de hoeveelste ronde zit je nu?

Liefs mamabinck.

Hoi Mama van Binck,

Ik zit niet echt in een ronde
ik ben 18 november 2006 bevallen, heb afgelopen dinsdag (30-1-07) een na-curretage gehad...ivm placentaresten....en heb dus ook al vanaf 18-11-06 bloedingen en ben nog niet ongi geweest.
We wachten niet meer eerst op een ongi....maar gaan er gewoon voor, ook omdat we vandaag dus de 4 weken extra hoge dosis foliumzuur (5mg) achter de rug hebben.

Liefs Randy

en wat goed van de mensen die allemaal al foliumzuur slikten....voor ze van de anticonceptie gingen....

quote: noelie reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('06-02-2007 13:10:56'));

Beste Randy,

allereerst wil ik je zeggen dat ik het verschrikkelijk vindt dat jullie dit is overkomen!!!!

Ten tweede is het goed dat je het verteld. Ook al zijn er mensen die ervan schrikken. Hoe hard het ook klinkt, maar door te schrikken worden  mensen soms pas wakker.

Ik zelf ben met foliumzuur begonnen toen ik met mijn laatste strip van de pil begonnen ben. In het dorp (gehucht)  waar ik opgroeide werd er op een gegeven moment ook een kindje geboren met een open ruggetje. Ik was toen een jaar of 14, maar het is mijn zo bij gebeleven.
Nu wil ik binnenkort overstappen op die vitamnes die al eerder aan bod kwamen. Van davitamon geloof ik. Wellicht dat die ook van een eigen of ander merk bestaan. Ze zijn vrij prijzig.

Groetjes en sterke,
Noelie

Hoi,

Ik heb ook eerst femnatal van davitamon geslikt.
Nu ben ik over gegaan op puur mama van VSM.
Op www.vsm.nl kan een het gratis puur mama gidsje bestellen.
Hier zitten ook wat proefpakketjes bij, oa van de vitaminepillen.
Misschien een idee?

Groetjes Mickey79

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik begonnen met gravitamon een maand voor we voor het eggie gingen. Ik ben toen ik 6 weken zwanger was overgestapt op femnatal op advies van iemand. Ik was erg moe en met femnatal voelde ik me iets minder moe.
Nu ben ik weer een maand voor het eggie begonnen met femnatal. Bij de eerste duurde het 12 maanden en heb die pillen ook al die tijd geslikt. Ook heb ik ze door geslikt tijdens de zwangerschap, want het is een multivitamine om zwanger te worden en voor tijdens de zwangerschap.

Wat een triest verhaal over je kindje. Het lijkt mij verschrikkelijk om mee te maken. Ik denk dat je jezelf niet te gek moet maken door je schuldig te voelen. Je hebt het niet geslikt uit ontwetendheid en folium geeft geen garantie op een gezond kindje.

Groetjes Gizmo

hoi Randy,

Meid, wat een nasleep heb jij te verduren!!!  
Jij  ben  echt een bikkel dat je je zo ontzettend positief opstelt.
Ik heb respect voor je en hoop dat je snel een heerlijke en onbezorgde zwangerschap tegemoet gaat.

Als ik weer in verwachting mag worden, sta ik de eerste weken onder strenge controle bij de gyn. Dit ivm bbz van vorig jaar. Daarna mag ik kiezen, gyn of vk. Ik ga dan voor de gyn. voel me daar nu meer vertrouwd bij.

Hoe gaat dit straks bij jou?

Liefs mamabinck en voor straks slaap lekker.

Hoi mamabinck,

Ik ben niet altijd zo'n bikkel hoor....ik ben vaak genoeg een hoopje ellende die bijelkaar geveegt moet worden...maar over het algemeen ben ik wel sterk..

We weten gewoon dat we de juiste keuze voor ons meisje hebben gemaakt, en dat ze geen pijn heeft hoeven leiden, en alles is verder naar wens verlopen, de mensen waren allemaal even goed voor ons....

En ja ik kan me 10000000x per dag afvragen..."waarom" maar daar zal ik nooit antwoord op krijgen...
Het is bij ons gewoon domme pech, in noord-nederland gebeurt dit bij 1 op de 1000 zwangerschappen....en toevallig waren wij die ene....en we wensen het niemand anders toe.

Ik kom ook onder strenge controle bij de gyn. te staan en als bij ons de echo met 17 weken (de normale 20 weken echo) goed is, zouden wij ook terug kunnen naar de vk...ik weet nog niet wat ik doe, onze vk is ook een geweldige meid, en bij twijfel zou die mij ook doorsturen, dus ik denk dat ik maar gewoon afwacht hoe ik mij zou voelen in een zwangerschap....

Verder ben ik wel blij dat het eerst bij de gyn is....vooral omdat ik dan makkelijker meerdere echo's kan aanvragen, en ik ben (zover ik weet) nog niet ongi geweest, dus als ik binnenkort posi test en me ongi is nog niet langsgeweest dan krijg ik gelijk de eerste termijnecho...

Deed een bbz niet verschrikkelijk pijn?

Liefs Randy

Terug
Bovenaan